0

چگونه بفهمیم گوشی هک شده است؟ معرفی ۵ نشانه هک شدن گوشی | 2021

چگونه بفهمیم گوشی هک شده
بازدید 391


هک شدن تلفن های همراه نه کاری غیرممکن است و نه غیرممکن و این روزها با پیشرفت تکنولوژی از جنبه های مختلف امکان هک شدن تلفن های همراه وجود دارد. اما چگونه بفهمیم که گوشی ما هک شده است؟ در ادامه این مقاله می خواهیم ۵ نشانه هک موبایل را معرفی کنیم.

با پیشرفت تکنولوژی ، تقریباً هر چیزی قابل هک است و تلفن های همراه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هک کردن تلفن یا رایانه لوحی را می توان برای اهداف مختلفی انجام داد ، اما به طور کلی هدف اصلی هکرها دسترسی به اطلاعات شخصی یا تخصص شما است.

مطمئناً شما ، مانند بسیاری دیگر از افراد ، اطلاعات مهم و حیاتی را در تلفن خود دارید ، اکنون تصور کنید که یک ذینفع با هک گوشی خود به همه این اطلاعات دسترسی پیدا کند! هک موبایل می تواند برای اهداف دیگری مانند پیگیری شما و غیره انجام شود. اما آیا راهی وجود دارد که چگونه بفهمیم گوشی ما هک شده است؟

خوشبختانه ، هنگام هک شدن تلفن یا رایانه لوحی ، علائم مشکوک خاصی ظاهر می شود. برای شناسایی این علائم ، توصیه می کنیم تا پایان این مقاله ما را دنبال کنید ، زیرا در ادامه این مقاله ، می خواهیم۵ مورد از نشانه های هک شدن تلفن همراه را ارائه دهیم.

اگر هر یک از علائم ذکر شده در این مقاله در تلفن یا رایانه لوحی شما وجود داشته باشد ، ممکن است تلفن یا رایانه لوحی شما هک شده باشد. لطفا توجه داشته باشید که وجود این علائم نمی تواند نشان دهنده هک شدن تلفن شما باشد و در برخی موارد ، عوامل طبیعی دیگری نیز می توانند دلیل این علائم باشند.

۱: چگونه بفهمیم گوشی هک شده است : کند شدن بیش از اندازه گوشی

کاهش بیش از حد سرعت تلفن یا رایانه لوحی می تواند یکی از نشانه های هک شدن دستگاه شما و سرقت اطلاعات شما باشد. البته کاهش سرعت تلفن و تبلت همیشه به معنای هک شدن دستگاه نیست ، زیرا با افزایش زمان ذخیره اطلاعات در حافظه آنها ، همه تلفن ها و تبلت ها کند خواهند شد و این کاملا طبیعی است. .

کاهش سرعت تلفن می تواند نشانه هک شدن زمانی باشد که ناگهان و بدون دلیل اتفاق بیفتد و بسیار شدید باشد. به عنوان مثال ، تصور کنید که تا دیروز از تلفن خود به راحتی استفاده می کنید و در عملکرد آن کوچکترین تاخیر یا تأخیری مشاهده نمی شود ، اما از امروز و با نصب یک برنامه جدید ، عملکرد دستگاه بسیار کند شده است. در این حالت ، عملکرد کند تلفن می تواند نشانه هک شدن باشد. بنابراین در مورد کند شدن ناگهانی تلفن و رایانه لوحی خود جدی بگیرید.

مطالب مرتبط:

۲: چگونه بفهمیم گوشی هک شده است : ارسال و دریافت پیامک های خودکار و عجیب

ارسال و دریافت پیام های متنی عجیب و غریب نیز می تواند نشانه دیگری برای هک شدن تلفن همراه باشد. درباره ارسال پیامک همه چیز روشن است! اگر تلفن شما به طور خودکار به هر شماره ای پیامکی می فرستد ، مطمئن باشید که این روند بسیار مشکوک است و به دلیل یک عامل مخرب ایجاد می شود.

که می تواند نشانه هک شدن تلفن باشد. اما در مورد دریافت پیامک های عجیب و غریب ، باید بگوییم که پیامک های عجیب و غریب به معنای پیامک های تبلیغاتی نیست که این روزها توسط اپراتورهای تلفن همراه به وفور ارسال می شود. این پیامک ها نمی توانند نشانه هک شدن تلفن باشند.

اما پیامک های دریافتی که حاوی مطالب عجیبی هستند و توسط شماره های عجیبی ارسال می شوند و شما اصلاً متوجه آنها نمی شوید ، می تواند نشانه هک شدن دستگاه باشد.

۳ : چگونه بفهمیم گوشی هک شده است : نصب خودکار اپلیکیشن های عجیب

نصب خودکار برنامه ها یا برنامه های عجیب و غریب بر روی تلفن شما یکی از اصلی ترین نشانه های هک شدن تلفن همراه شما است. برنامه ها روی تلفن های همراه نباید نصب شود بدون اینکه کاربر بخواهد آنها را نصب کند و اگر این اتفاق بیفتد مطمئناً با شرایط مشکوک و عجیبی روبرو خواهید شد. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید ، حتماً در اینترنت اطلاعات مربوط به برنامه ای را که به طور خودکار بر روی تلفن شما نصب می شود ، جستجو کنید.

ما همچنین توصیه می کنیم که برنامه مورد نظر را از دستگاه خارج کنید تا خدای ناکرده اطلاعات به سرقت نرود. بنابراین نصب خودکار برنامه های عجیب و غریب را نشانه دیگری از هک تلفن همراه بدانید.

۴: چگونه بفهمیم گوشی هک شده است : باز شدن خودکار سایت های نامربوط

بسیاری از کدهای مخرب نوشته شده توسط هکرها باعث خراب شدن تلفن یا تبلت شما را به سمت وب سایت های عجیبی سوق می دهد! به عنوان مثال ، تصور کنید که از تلفن خود استفاده می کنید و به طور خودکار مرورگر دستگاه را باز می کند و شما را به یک سایت خاص می برد.

مطمئن باشید در این شرایط مشکل جدی در گوشی شما وجود دارد و احتمال هک شدن آن زیاد است. در بیشتر موارد ، نصب یک برنامه مخرب این مشکلات را ایجاد می کند و بستر مناسبی برای هک تلفن همراه شما فراهم می کند. بنابراین برنامه مخرب را پیدا کنید و آن را از تلفن جدا کنید.

۵: چگونه بفهمیم گوشی هک شده است : نمایان شدن پیغام های پاپ آپ عجیب و خودکار

اگر تلفن شما اخیراً با پیام های بازشو عجیب مشکلی داشته باشد ، احتمالاً یک برنامه مخرب و جاسوس افزار این مشکل را ایجاد کرده است. بنابراین ، این مشکل همچنین می تواند نشانه دیگری از هک موبایل باشد. برای حل این مشکل ، باید برنامه مخربی را که نصب کرده اید شناسایی کرده و از دستگاه خارج کنید.

مدتی پیش ارسال خودکار پیام های دعوت به کانال ها و گروه های تلگرامی و باز شدن خودکار این اپلیکیشن برای بسیاری از کاربران به یک معضل تبدیل شده بود و علت بروز این مشکل مربوط به نصب یک برنامه مخرب بود.

چگونه کسی که گوشی مارو هک کرده را پیدا کنیم؟

در علوم سایبری به کلیه کارهای جرم یابی فارنزیک گفته می شود. وقتی صحبت از هک گوشی ها می شود ، پیدا کردن مقصر بسیار دشوار است. ابتدا همه برنامه های ناشناخته و شماره تلفن های مشکوک یا حساب های شبکه های اجتماعی را که با شما تماس گرفته اند بررسی کنید. با یک جستجوی سریع می توان به برخی سرنخ ها پی برد ، اما ردیابی هکرها به طور کلی به یک متخصص امنیت سایبری نیاز دارد.

در صورت هک شدن گوشی چه کاری باید انجام دهیم؟

  • رمزهای عبور خود را فوراً تغییر دهید.
  • بلافاصله همه نرم افزارهای مشکوک را حذف کنید.
  • به دوستان خود بگویید پیام های مشکوک شما را نادیده بگیرند.
  • بلافاصله نرم افزار امنیتی موبایل (آنتی ویروس) نصب کنید.
  • برای امنیت ، می توانید تلفن خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید ، در این صورت تمام اطلاعات و برنامه های موجود در تلفن شما حذف می شوند. بنابراین ، فقط از آن به عنوان آخرین چاره استفاده کنید.

راه های جلوگیری از هک گوشی را میتوانید در این مقاله بخوانید این متنی که لینک شده کلیک کنید

Click to rate this post!

[Total: ۶ Average: ۴]

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید