0

چگونه اسپیکر را به تلویزیون وصل کنیم؟

چگونه اسپیکر را به تلویزیون وصل کنیم؟
بازدید 41

[ad_1]

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا موقع تماشای تلویزیون، از سیستم‌های صوتی پیشرفته مانند باندها و اسپیکرهای خانگی استفاده کنند. اما آیا با نحوه اتصال بلندگو به تلویزیون آشنا هستید؟

نحوه اتصال بلندگو به تلویزیون

اگر شما هم سیستم صوتی خانگی داشته باشید، احتمالا این سوال برای شما پیش آمده است که چگونه باند را به تلویزیون وصل کنیم؟ در پاسخ باید گفت که انجام این کار اصلا سخت نبوده و کافی‌ست 5 گامی که در ادامه بیان می‌کنیم را به‌دقت دنبال کنید تا همه‌چیز، خیلی سریع و ساده انجام شود.

قدم اول: به پشت تلویزیون نگاه کنید

پیش از هر چیز باید امکان دیدن پنل پشتی را داشته باشید. افرادی که از تلویزیون‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، معمولا تعدادی زیادی کابل را به آن متصل کرده‌اند یا تلویزیون را در جایی قرار داده‌اند که مشاهده فیش‌های پشتی، امکان‌پذیر نیست.

اگر امکان دیدن فیش‌ها را دارید، همین حالا باید به سراغ قدم بعدی بروید؛ در صورتی که تلویزیون روی دیوار متصل شده یا به دفترچه راهنمای آن نیز دسترسی ندارید، احتمالا چاره‌ای جز باز کردن تلویزیون و جدا کردن کابل‌ها نخواهید داشت. همین‌جا توصیه می‌کنیم که از قبل، یک پارچه یا موکت را آماده کنید تا گردوخاکی که احتمالا روی تلویزیون نشسته باشد، روی فرش یا خانه شما نریزد. بعد از جدا کردن تلویزیون، باید خروجی‌ها را به‌دقت بررسی کرد.

قدم دوم: خروجی‌های صدا را پیدا کنید

در اینجا باید به دنبال چیزی مانند «خروجی صدا» یا هر عبارت دیگری باشید که نشان دهد صدا از تلویزیون خارج می‌شود؛ این خروجی می‌تواند HDMI، اپتیکال، کواکسیال، RCA یا سوکت 3.5 میلی‌متری باشد. در حقیقت، تلویزیون شما باید فقط یک پورت خروجی یکسان با ورودی آن پورت در دستگاه شما را داشته باشد.

صدا به دو صورت دیجیتال و آنالوگ منتقل می‌شود که نوع دیجیتال، معمولا سیگنالی واضح‌تر و پایدارتر دارد تا بتوان لذت بیشتری از گوش کردن به موسیقی برد. معمولا خروجی HDMI بر روی تلویزیون که توانایی انتقال صدا را داشته باشد، با لیبل ARC همراه می‌شود:

  • صدای دیجیتال: اپتیکال، HDMI (با لیبل ARC)، کواکسیال (SPDIF)
  • صدای آنالوگ: سوکت 3.5 میلی‌متری TRS، RCA

اگر تلویزیون شما بیش از یکی از این خروجی‌ها را داشت، فقط کافی‌ست یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر تلویزیون شما قدیمی باشد، احتمال باید سراغ کانکشن‌های آنالوگ رفت. در صورتی که یکی از این دستگاه‌ها فقط به پورت RCA و دیگری به پورت 3.5 میلی‌متری TRS مجهز شده بود، می‌توانید از آداپتورها و تبدیل‌های موجود برای اتصال آن‌ها به یکدیگر استفاده کنید.

قدم سوم: آماده سازی تلویزیون

اگر تلویزیون را از روی دیوار برداشته یا کابل‌های آن را برای مشاهده پنل پشتی جدا کردید، وقت آن رسیده تا همه‌چیز را سر جای خود قرار دهید؛ البته این بار باید کابلی که برای اتصال به دستگاه صوتی انتخاب کرده بودید را هم به تلویزیون وصل کنید.

پاسخ این سوال که چجوری باند را به تلویزیون وصل کنیم، به سادگی اتصال یک سر کابل به پورت درست آن بر روی تلویزیون و سر دیگر به سیستم صوتی است. پورت‌های خروجی صدا، به‌خصوص RCA، رنگ‌های مختلفی دارند که نشانگر کانال سمت چپ و راستی هستند و ممکن است کاربران موقع اتصال کابل، دچار مشکل شوند.

قدم چهارم: اتصال سیستم صوتی به تلویزیون

معمولا کابل‌های صدا، طول کمی دارند و شاید لازم باشد سیستم صوتی خود را در نزدیکی تلویزیون قرار دهید؛ این کار باعث نظم بیشتر هم می‌شود.

یکی از قابلیت‌های بسیار خوبی که امروزه بسیاری از ساندبارها پشتیبانی می‌کنند، HDMI eARC است که به شما اجازه می‌دهد تا تمام داده‌ها را از طریق یک کابل HDMI از تلویزیون دریافت کنید. اگر سیستم صوتی شما از ویژگی‌های دیگری مانند Dolby Atmos یا MPEG-H نیز پشتیبانی می‌کند، باید تنظیمات مربوط به آن‌ها را نیز برای پخش صدا با بالاترین کیفیت، انجام دهید.

قدم پنجم: تنظیم خروجی صدا از خود تلویزیون

در بخش انتهایی آموزش نحوه اتصال بلندگو به تلویزیون، باید سراغ تنظیم خروجی صدا رفت. انجام این کار روی تلویزیون هوشمند، به‌نسبت ساده‌تر خواهد بود.

در بسیاری از تلویزیون‌ها، خروجی صدایی که در پنل پشتی تعبیه شده، به صورت پیش‌فرض فعال بوده و صدا از طریق کابل متصل به آن پخش می‌شود. در چنین شرایطی، شما نیاز به انجام هیچ کاری دیگری ندارید؛ جز اینکه صدای اسپیکر داخلی تلویزیون را قطع کنید. کم نکردن صدای تلویزیون باعث پخش همزمان صدا از طریق تلویزیون و همچنین سیستم صوتی شده و در نتیجه، با برخی تداخلات و افکت‌های صوتی غیر قابل پیش‌بینی مواجه خواهید شد.

اگر از انجام درست تمام کارها مطمئن هستید اما صدا از طریق سیستم صوتی شما پخش نمی‌شود، باید سری به بخش تنظیمات بزنید. بدین منظور، از بخش منو یا تنظیمات تلویزیون، باید به دنبال گزینه‌ای با عنوان “Sound Options” یا “Sound” باشید و از طریق آن، گزینه‌ای مانند “Output” یا “Sound Output” را بررسی کنید؛ از اینجا می‌توانید خروجی صدای پیش‌فرض را تعیین کرده و از گوش کردن به موسیقی از طریق سیستم صوتی خود، لذت ببرید!

جمع بندی

مناسب بودن قیمت اسپیکر خانگی در بازار باعث شده تا بسیاری از افراد برای انجام بازی، گوش کردن به موسیقی یا حتی تماشای فیلم، سراغ این محصولات بروند. در این آموزش تلاش کردیم تا به یکی از سوالات پرتکرار کاربران یعنی «چگونه بلندگو را به تلویزیون وصل کنیم» پاسخ دهیم و باید بگوییم که شیوه کلی انجام این کار، واقعا سخت نیست. برای اطمینان از درست بودن همه‌چیز، توصیه می‌کنیم تمام مراحلی که بالاتر توضیح دادیم را به‌دقت و به‌ترتیب دنبال کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید