0

چه رنگی اشتها را کم میکند؟ بررسی تاثیر رنگ بر اشتها

چه رنگی اشتها را کم میکند؟ بررسی تاثیر رنگ بر اشتها
بازدید 149


رنگ‌ها 🎨 می‌توانند روی اشتهای انسان تاثیر بگذارند. اگر تصمیم دارید تغییری در رژیم غذایی خود ایجاد کنید، حتما باید این مورد را در نظر بگیرید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به موضوع چه رنگی اشتها را کم میکند و بررسی تاثیر رنگ بر اشتها میپردازیم.

تاثیر رنگ درمانی برای لاغری

?How Colors Can Change Your Appetite and Eating Habits

رنگ ها تاثیر شگرفی بر میزان اشتهای ما دارند. برای همین هم رستوران ها، برندها و… در انتخاب رنگ بسیار دقت می کنند تا رنگی انتخاب کنند که مشتریان را به خود جلب کنند. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به بررسی تاثیر رنگ بر اشتها میپردازیم. با ادامه این پست ما را همراهی کنید.

تاثیر رنگ قرمز برای افراد چاق

قرمز رنگ تحریک کننده اشتها است و اگر قصد دارید لاغر شوید، بهتر است از آن دوری کنید. اگر دقت کنید اکثر رستوران‌ها هم از این رنگ استفاده می‌کنند. پاسخ بیولوژیک بدن به رنگ قرمز این گونه است که ضربان قلب و فشار خون را افزایش می‌دهد. در نتیجه موجب می‌شود سریع‌تر غذای پیش روی خود را بخوریم. اگر دقت کنید در طراحی رستوران‌ها هم از این رنگ زیاد استفاده می‌شود. مخصوصا رستوران‌هایی که باید در آن بنشینید و غذا را میل کنید. این رنگ موجب می شود مشتری‌ها غذا را زودتر بخورند و از جای خود بلند شوند. پس مشتری‌های بیشتری وارد رستوران خواهند شد. این گونه رستوران پول بیشتری به جیب می‌زند.

تاثیر رنگ قرمز برای افراد چاق

تاثیر رنگ سبز بر اشتها

وقتی رنگ سبز را می‌بینیم خود به خود به یاد غذاهای سالم و ارگانیک می افتیم. در نتیجه، وقتی برند یا رستورانی از این رنگ استفاده می کند، به آن اعتماد بیشتری پیدا می‌کنیم. این گونه ممکن است برخی از افراد مشتاق شوند بیشتر غذا بخورند زیرا فکر می کنند آن غذا سالم است. هر چند که هر چیزی سبزی قرار نیست سالم باشد و زیاده روی در خوردن گیاهان، سبزیجات و… هم می‌تواند موجب چاقی شود.

تاثیر رنگ زرد بر اشتها

رنگ زرد موجب ایجاد روحیه خوب می‌شود. می توان زرد را رنگ اشتها آوری دانست زیرا با ایجاد حال خوب میل شما برای غذا خوردن را بیشتر می کند. این رنگ موجب می شود تا مغز شما سرتونین بیشتری تولید کند و احساس خوبی پیدا کنید.

جالب است بدانید که یک تئوری در این زمینه وجود دارد. این تئوری بازاریابی «نظریه سس کچاپ و خردل» نام دارد. اکثر رستوران ها از رنگ قرمز و زرد در لوگوی خود استفاده می کنند. بر اساس این نظریه برندها ابتدا با رنگ زرد شما را هیجان زده می کنند. سپس اشتهای شما را با رنگ قرمز بیدار می کنند. ترکیب این دو رنگ ما را ترغیب به خوردن بیشتر می کند.

تاثیر رنگ سفید بر اشتها

اصولا ما فراموش می‌کنیم که غذاهایی با رنگ سفید هم می‌توانند کالری زیادی داشته باشند. این امر منجر به خوردن بیش از حد می‌شود. غذاهایی که در ظروف سفید سرو می‌شوند هم به گونه‌ای انسان را کمتر سیر می‌کنند. در واقع سفید، جز رنگ های چاق کننده است.

رنگ ضد اشتها

رنگ های زیادی برای کم کردن اشتها وجود دارند. اغلب رنگ های تیره و کدر این چنین هستند. رنگ هایی که از نظر ذهن ما غیرطبیعی محسوب می شوند. در ادامه این رنگ ها را بررسی می کنیم.

رنگ ضد اشتها

تاثیر رنگ آبی بر اشتها

بهترین رنگ بشقاب برای لاغر شدن، آبی است. این رنگ کمترین محبوبیت را میان برندها دارد و ثابت شده است که اشتها را کم می‌کند. اگر دقت کرده باشید، برندهای کاهش وزن و شرکت های رژیم غذایی از این رنگ زیاد استفاده می‌کنند. این رنگ ذهن ما را از غذاهای طبیعی دور می‌کند زیرا غذاهای طبیعی در این رنگ بسیار کم هستند.

اصولا این رنگ را با سمی بودن ارتباط می‌دهیم. برای همین در فیلم‌ها و کارتون‌ها غذای سمی را با رنگ آبی یا بنفش نشان می‌دهند. حتی می‌توانید لامپی آبی رنگ درون یخچال قرار دهید تا کمتر سمت آن بروید. البته استفاده از این رنگ برای رستوران‌های دریایی مناسب است زیرا ذهن انسان را به سمت آب شیرین می‌برد و این یعنی صید تازه!

تاثیر رنگ صورتی بر اشتها

صورتی هم رنگ دیگری است که اشتها آور نیست و انتخاب خوبی برای رنگ بشقاب برای لاغری است. علت این امر هم غیرطبیعی بودن رنگ است. این رنگ ذهن انسان را به سمت نگهدارنده‌های مصنوعی و گوشت خام می‌برد. گویی غذایی که با این رنگ نشان داده می‌شود، مصنوعی است.

تاثیر رنگ طوسی برای افراد چاق

خاکستری و طوسی هم جز این رنگ ها محسوب می شوند. این رنگ ذهن را به سمت غذاهای خراب شده و فاسد می برد.

تاثیر رنگ طوسی برای افراد چاق

تاثیر رنگ قهوه‌ای بر کم اشتهایی

قهوه ای هم ذهن را سمت غذای سوخته می برد. البته این رنگ برای برند شکلات بسیار مناسب است. همچنین برای کالاهایی که مثل کیک و بسکوییت باید پخته شوند هم مناسب است. زیرا ذهن انسان را به سمت دسرهایی با طعم قهوه و شکلات می‌برد.

برای یادگیری نحوه صحیح نگه داری از مواد غذایی، مطلب اشتباهات متداول در نگهداری مواد غذایی و خوراکی در یخچال را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به بررسی روانشناسی رنگ ها در اشتها پرداختیم. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید