0

چرا سفر تبریزی ها به استانبول آسانتر است؟

سفر به استانبول
بازدید 36


یکی از سفرهای مورد علاقه ایرانی‌ها، سفر به استانبول است. این شهر در همه فصل‌های سال زیبایی‌های چشمگیری دارد؛ البته اگر اهل خرید هستید، استانبول یکی از بهترین شهرها برای خرید انواع پوشاک، مواد غذایی و وسایل خانه است. جالب است بدانید که سفر از تبریز به استانبول، طرفداران بیشتری دارد؛ اما چرا سفر تبریزی ها به استانبول آسانتر است؟ اگر می‌خواهید با سفر تبریز به استانبول بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید.

چگونه به استانبول سفر کنیم؟

شما می‌توانید از چندین روش زمینی و هوایی به استانبول سفر کنید. با این حال انتخاب وسیله حمل و نقل به شهر استانبول به هزینه سفر، زمان سفر و حتی صبر و حوصله شما بستگی دارد. بنابراین در ادامه مقاله راه‌های سفر به استانبول و روش تهیه بلیط تهران استانبول را معرفی می‌کنیم تا سفر خاطره‌انگیزی تجربه کنید. هر چه میزان اطلاعات شما از سفر بیشتر باشد، میزان آرامش سفرتان نیز بیشتر خواهد بود.

سفر به استانبول با اتوبوس

یکی از روش‌های سفر به این شهر که طرفداران زیادی نیز دارد، همراه با اتوبوس است. بنابراین اگر برایتان سوال است که چرا سفر تبریزی ها به استانبول آسانتر است، پاسخ “حمل و نقل راحت‌تر” و “مسیر نزدیک‌تر” خواهد بود. بنابراین شما در هر شهری که قرار دارید، می‌توانید ابتدا با اتوبوس به تبریز سفر کنید.

اما در صورتی که شهر مبدا شما تهران و تبریز است، می‌توانید مستقیم از این دو شهر به استانبول سفر کنید. اگرچه زمان سفر با اتوبوس بیشتر است، اما هزینه سفرتان نیز کمتر خواهد شد. همچنین اگر در شهرهای دیگر ایران زندگی می‌کنید، می‌توانید ابتدا با اتوبوس به تبریز یا تهران بروید و از آن شهر با تهیه بلیط استانبول به تبریز به ترکیه سفر کنید. ساده‌ترین روش تهیه بلیط اتوبوس از طریق اینترنت و سایت‌های گردشگری معتبر، مثل سایت علی بابا است. در این صورت شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

بلیط تهران استانبول

سفر به استانبول با قطار

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، می‌توانید با قطار نیز به این شهر سفر کنید. با این حال بهتر است بدانید که سفر شما به استانبول به چند بخش تقسیم می‌شود. چرا که شما می‌توانید با قطار از تهران به آنکارا و وان یا از تبریز به وان سفر کنید. پس از آن نیز می‌توانید با کشتی و قطار به شهر استانبول بروید. با این حال بهتر است پیش از برنامه‌ریزی برای سفر، از برنامه‌های قطار ایران به ترکیه باخبر شوید؛ چرا که ممکن است در بعضی از روزها و شرایطی همچون شیوع ویروس کرونا، سفر با قطار متوقف شود.

همچنین بهتر است بدانید که ساده‌ترین روش تهیه بلیط قطار از طریق سایت‌های گردشگری معتبر، مثل سایت علی بابا است. در این صورت شما با ثبت نام شهر مبدا، نام شهر مقصد و تاریخ حرک سفر، می‌توانید لیست حرکت قطارها را مشاهده کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

سفر به استانبول با اتومبیل

اگر می‌خواهید با اتومبیل شخصی یا تاکسی به استانبول بروید، شهر تبریز راحت‌ترین و بهترین مسیر خواهد بود. بسیاری از تبریزی‌ها از سه مرز بازرگان، سرو یا رازی به ترکیه سفر می‌کنند. در میان این سه گذرگاه، مرز بازرگان با ۲۹۰ کیلومتر راه تا ترکیه، نزدیک‌ترین مسیر ورود از تبریز به ترکیه است.

در این مسیر باید عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید. همچنین وسایل و پاسپورت‌ مسافران در مرز ایران و ترکیه بررسی خواهد شد. بنابراین ممکن است مدت زمانی در مرز معطل بمانید. همان‌طور که می‌دانید، استانبول در بخش اروپایی این کشور ترکیه قرار دارد. از این جهت در صورتی که می‌خواهید با اتومبیل به این شهر سفر کنید باید از مرز گوربولاق، دغوبایزید، آغری، ارزروم، ارزنجان، آماسیا، بولو، ایزمیت نیز عبور کنید.

بهتر است بدانید در صورتی که می‌خواهید با اتومبیل شخصی وارد خاک ترکیه شوید، باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید. همچنین اتومبیل شما باید پلاک بین‌المللی، برچسب IR، برچسب CD و مجوز خروج از کشور داشته باشد. اما در صورتی که با تاکسی سفر می‌کنید، احتمالا باید از مرز، سوار اتومبیل‌های ترکیه شوید.

سفر به استانبول با هواپیما

همان‌طور که می‌دانید، ساده‌ترین روش سفر به استانبول از تبریز و بسیاری از شهرهای ایران، با هواپیما است. اگرچه ممکن است هزینه سفر با هواپیما بیشتر از سفر با اتوبوس، اتومبیل یا قطار باشد، اما زمان سفر شما کوتاه‌تر خواهد بود. بنابراین شما زمان بیشتری برای گشت و گذار و خرید در استانبول خواهید داشت.

بلیط استانبول به تهران

تهیه بلیط رفت و برگشت استانبول بسیار ساده‌تر از گذشته است. شما می‌توانید به یکی از سایت‌های معتبر گردشگری مراجعه کنید و بلیط هواپیما را بخرید. برای مثال اگر قصد خرید بلیط تبریز به استانبول را دارید، ابتدا در سایت گردشگری علی بابا ثبت نام کنید. پس از آن نام شهر مبدا، شهر مقصد و تاریخ حرکت را وارد کنید و بلیط هواپیما را به سادگی بخرید.

هزینه سفر تبریز به استانبول چقدر است؟

خرید بلیط استانبول به تبریز یک قیمت ثابت ندارد. بنابراین به راحتی نمی‌توان هزینه ثابتی برای این سفر تعیین کرد، چرا که این هزینه به دلایل مختلف، تغییر خواهد کرد. با این حال شما می‌توانید با مراجعه به سایت علی بابا، برای سفرتان برنامه دقیق و به‌روزی داشته باشید.

این روزها نیازی نیست که برای خرید بلیط رفت و برگشت استانبول به چندین آژانس مسافرتی بروید و ساعت‌ها در ترافیک باشید. فقط کافی است در خانه بمانید و بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس تبریز به استانبول را به صورت آنلاین تهیه کنید. با این روش شما می‌توانید از آخرین و به‌روزترین قیمت بلیط‌ها آگاه شوید و حتی هتل و تور را نیز رزرو کنید. خرید اینترنتی بلیط استانبول به شما کم می‌کند تا قیمت‌ها را مقایسه کنید و حتی جزئیات سفر و اطلاعات وسیله نقلیه را بهتر بشناسید. از این جهت سفرتان راحت‌تر و خاطره‌انگیزتر خواهد شد.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و مجله خبری آی تی و دیجیتال هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید