0

چرا تی‌رکس‌ها بازوان کوتاه داشتند ؟‌

چرا تی‌رکس‌ها بازوان کوتاه داشتند ؟‌
بازدید 96


تیراناسوروس رکس یک شکارچی بی‌رحم و خشن بود که از هر جنبنده‌ای که در میدان دیدش بود تغذیه می‌کرد. این هیولای مخوف بیش از ۶۶ میلیون سال پیش، یعنی در دوران ماقبل‌تاریخی کرتاسه زندگی می‌کرد. با مجله خبری آی تی و دیجیتال همراه باشید تا پاسخی برای این سوال که چرا تی‌رکس‌ها بازوان کوتاه داشتند پیدا کنیم.

با وجود این میزان از بی‌رحمی و خشونت و وحشی‌گری، این گونه دایناسور از بازوانی بسیار کوتاه نسبت به جثه خود برخوردار بودند. اما چرا؟

بیشتر بخوانید: ازدحام حشرات می‌تواند در حد یک ابر طوفان‌زا الکتریسیته تولید کند

چرا تی‌رکس‌ها بازوان کوتاه داشتند ؟‌

به گزارش مجله دیرینه‌شناسی آکتا، دلیل این که دایناسوری استخوان‌شکن مانند تی‌رکس بازوان کوتاه داشت این بود که این حیوانات اشتباها هنگام غذا خوردن، بازوان هم‌دیگر را گاز گرفته و قطع می‌کردند.

در حال حاضر، این موضوع فقط یک فرضیه محسوب می‌شود. به نقل از جان هاتچینسون:‌ «قصه خوبی است. ولی در نهایت من فکر می‌کنم که واقعا نمی‌دانیم قضیه از چه قرار است.»

چرا تی‌رکس‌ها بازوان کوتاه داشتند

وی که مکانیزم زیستی حرکتی موجودات زمینی (اعم از گونه‌های منقرض‌شده و در قید حیات) را مطالعه می‌کند، ادامه می‌دهد:‌ «به نظر می‌رسد که دست‌ها کوتاه‌تر نشده‌اند، بلکه پاها بلندتر و بدن بزرگ‌تر شده‌است.»

آقای هاتچینسون درباره روند تکاملی این گونه می‌گوید: «با طی شدن سیر تکاملی تی‌رکس‌ها که منجر به بزرگ‌ترشدن سر و دوپایی‌شدن جثه آن‌ها شد، استفاده از بازوان و دست‌ها کمتر و کمتر شد. آن‌ها از سر خود برای گرفتن و کشتن طعمه‌های خود استفاده می‌کردند، پس استفاده چندانی برای بازوان خود نداشتند. یک حیوان می‌تواند صرفا درصدی از حجم بدن خود را برای یک موضوع تخصصی اختصاص دهد. نمی‌تواند یک حیوان همه‌کاره باشد. پس یا شما موجودی دارید که به طور متوسط برای همه کار تکامل یافته، یا موجودی مانند تی‌رکس دارید که صرفا برای شکار و کشتن طراحی شده‌است.»

بیشتر بخوانید:

به نظر شما چرا چرا تی‌رکس‌ها بازوان کوتاه داشتند ؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

منبع:‌ livescience

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید