0

چرا ایرپاد روشن نمیشود؟ برای حل مشکل این 9 روش را امتحان کنید

چرا ایرپاد روشن نمیشود؟ برای حل مشکل این 9 روش را امتحان کنید
بازدید 6

[ad_1]

امروزه ایرپادها به یکی از مهم‌ترین ابزارهای گوش دادن به موسیقی یا برقرای تماس‌های تلفنی تبدیل شده‌اند. 🎧 زمانی که ایرپادها روشن نمیشوند یا به درستی کار نمیکنند، ممکن است دچار اضطراب شوید و به دنبال راهکار حل این مشکل بگردید. این مسئله رایجی است که ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد و ما در مجله خبری آی تی و دیجیتال به آن می پردازیم. اگر میخواهید بدانید چرا ایرپاد روشن نمیشود؟ برای حل مشکل این ۹ روش را امتحان کنید.

علت روشن نشدن ایرپاد ، کیس یا گوشی های آن

 Fix: AirPods or AirPods Case Won’t Turn On

به طور خلاصه اگر زمانی با مشکل روشن نشدن ایرپاد مواجه شدید، میتوانید راهکارهای زیر را برای رفع این مشکل استفاده کنید:

  • ایرپاد را به درستی شارژ کنید.
  • یکبار ایرپادها را روشن و خاموش کنید.
  • ریست کردن ایرپادها
  • بررسی مشکلات باتری
  • کابل شارژر تان را چک کنید.
  • ایرپاد را تمیز کنید.
  • مشکلات مربوط به سیستم عامل AirPods
  •  تنظیمات Stereo Balance را بررسی کنید.
  • به مراکز خدمات دستگاه های اپل مراجعه کنید.

با این رو‌ش‌ها ممکن است بتوانید مشکل فعال نشدن یا کار نکردن گوشی‌های ایرپاد را برطرف کنید.

۱- ایرپاد را به درستی شارژ کنید

یکی از بهترین کارهایی که میتوانید به عنوان اولین راهکار برای روشن کردن ایرپادها امتحان کنید، شارژ کردن آنها است. برخی اوقات ممکن است در اثر تمام شدن شارژ کیس یا گوشی‌ها، ایرپاد‌ها خاموش شوند و شما نتوانید از آنها استفاده کنید.

برای اینکه کیس ایرپاد را به درستی شارژ کنید، ابتدا در آن را باز کنید و گوشی‌ها را درون شکاف مناسب خودشان قرار دهید. مطمئن شوید که هیچ مانعی برای اتصال درست گوشی‌ها و کیس درون شکاف وجود ندارد. حالا درب کیس را ببندید و وضعیت چراغ روی آن را بررسی کنید، اگر چراغ‌های بدنه به رنگ نارنجی بودند، به معنای آن است که ایرپادها مشغول شارژ شدن هستند.

نور و چراغ ایرپاد اپل اطلاعات مهمی را درباره وضعیت آنها به شما میدهد. شما از این روش می توانید متوجه وضعیت دستگاه مثل خالی شدن باتری ایرپاد یا شارژ شدن آن بشوید.

شارژ کردن درست ایرپاد

نحوه شارژ کردن کیس ایرپاد

در صورتی که چراغ‌های کیس روشن نشود، به معنای آن است که شارژ قاب تخلیه شده است و باید آنها را مجددا شارژ کنید. برای انجام این کار دو روش وجود دارد. روش اول استفاده از شارژرهای بی سیم و روش روش دوم اتصال کیس با کابل لایتنینگ است. استفاده از کابل معمولا روش سریع تری نسبت به پدهای شارژ بی سیم است.

با باز کردن قاب ایرپادها در هنگام شارژ میتوانید متوجه میزان باتری آنها برای ۸ ثانیه بشوید. اگر چراغ کیس به رنگ سبز شد، یعنی دستگاه کاملا شارژ شده است.

۲- یکبار ایرپادها را روشن و خاموش کنید

روشن و خاموش کردن ایرپادها ممکن است در رفع مشکلات آن تاثیرگذار باشد. برای انجام اینکار در مدل‌های جدیدتر دکمه‌های کاهش صدا و پاور را به صورت همزمان نگه دارید. در مدل‌های قدیمی ممکن است نگه داشتن دکمه پاور به تنهایی بتواند به شما کمک کند. حال میتوانید دوباره ایرپاد را روشن و به یک دستگاه متصل کنید.

۳- چرا ایرپاد روشن نمیشود؟ ایرپاد را ریست کنید

اگر هنوز علت روشن نشدن ایرپاد اپل را پیدا نکرده‌اید و برای حل این مشکل تلاش میکنید، میتوانید دستگاه را یک بار ریست کنید. تنظیم مجدد میتواند به رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کمک کند. برای این منظور ایرپادها را داخل کیس بگذارید و درب آن را باز نگه دارید. حالا دکمه تنظیمات را در پست قاب برای ۱۵ ثانیه فشار دهید و در همین حالت نگه دارید. زمانی که نور کیس به رنگ سفید یا قرمز چشمک زد، دوباره دستگاه را با گوشی جفت کنید.

ریست کردن ایرپاد

۴- مشکلات باتری را بررسی کنید

در صورتی که پس از کامل شارژ کردن کیس همچنان علت روشن نشدن ایرپاد پرو برای شما مشخص نشد، شاید باید احتمال بدهید که باتری دستگاه شما خراب شده است. باتری ایرپادها از نوع لیتیوم یونی است و ممکن است بر اثر مرور زمان و یا استفاده نادرست، خراب شود و قابلیت ذخیره ولتاژ را از دست بدهد.

در صورتی که کمتر است یکسال است که ایرپادتان را دارید و در حال حاضر کمتر از ۸۰% ظرفیت باتری را نگه میدارد، بهتر است برای بررسی مشکلات فنی به نمایندگی‌های اپل یا مراکز خدمات آن مراجعه کنید.

۵- کابل شارژرتان را بررسی کنید

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است در راستای سوال چرا ایرپاد روشن نمیشود، و  مسئله باتری آنها موثر باشد، کابل شارژر است. برخی اوقات خراب بودن یا اتصالی داشتن کابل میتواند باعث عدم برق رسانی، و کار نکردن ایرپادها شود. تصمیمات اخیر شرکت اپل در زمینه استفاده از مواد دوستدار محیط زیست و همچنین کمبود مقاومت کششی کابل‌ها باعث خرابی آنها میشود. در این صورت بهتر است کابل مشکل دار را با یک نمونه سالم جایگزین کنید. در ادامه بد نیست که قطعی برق و مشکلات مربوط به پریز را هم چک کنید.

۶- ایرپاد را تمیز کنید

جمع شدن گرد و غبار و آلودگی‌ها در کیس ایرپاد ممکن است باعث توقف جریان برق شود و دستگاه را دچار مشکل کند. به همین خاطر میتوانید برای رفع دلیل روشن نشدن ایرپاد پرو از روش‌های ایمن و اصولی برای نظافت پورت لایتنینگ، ایرپادها و پین شارژر استفاده کنید. کثیف شدن پین های شارژر داخل کیس میتواند جریان الکتریکی را مسدود کند و باعث شارژ نشدن دستگاه‌ها شود.

برای تمیز کردن ایرپاد اپل نیاز به الکل ۷۰ درصد، گوش پاککن، خلال دندان و یک پارچه یا دستمال کاغذی بدون پرز دارید. در ادامه باید با گوش پاککن داخل کیس را به خوبی تمیز کنید.

تمیز کردن کیس ایرپاد

سپس خلال دندان را به الکل آغشته کنید و قسمت های کثیف باقی مانده را با استفاده از آن تمیز کنید.

چرا ایرپاد روشن نمیشود

شما میتوانید از همان خلال دندان یا ابزار مناسب دیگر برای تمیز کردن فضای داخل شیار شارژر استفاده کنید. در این حین باید مراقب باشید که ابزارهای نوک تیز به سیستم داخلی و بخش های الکتریکی دستگاه آسیب وارد نکند.

چرا ایرپاد روشن نمیشود- تمیز کردن کیس ایرپاد

سپس از گوش پاککن یا سایر ابزارها میتوانید برای تمیز کردن قسمت خروجی صدای گوشی‌ها و ساقه آنها نیز استفاده کنید.

روش پاک کردن ایرپاد و رفع مشکل کار نکردن آن

در نهایت با استفاده از یک دستمال پارچه ای یا دستمال کاغذی بدون پرز کل کیس را پاک کنید و مجدد آن را به شارژ بزنید تا بتوانید عملکرد ایرپادها را بررسی کنید.

۷- مشکلات مربوط به فریمور AirPods

اگر همچنان نمیدانید چرا ایرپاد روشن نمیشود، میتوانید فریمور را بررسی کنید. اپل به صورت دوره‌ای بروزرسانی‌هایی را منتشر میکند تا به این وسیله عملکرد سخت افزارهای داخلی ایرپاد را بهبود بدهد. پس اگر گوشی‌ها به درستی کار نمیکنند یا با مشکل کم شدن صدای ایرپاد مواجه شده‌اید، ممکن است این ایراد مربوط به نرم افزار دستگاه باشد. بروز رسانی‌ها معمولا به شکل خودکار انجام میشود اما شما میتوانید خودتان نیز این کار را به صورت دستی انجام بدهید.

برای اینکار ابتدا گوشی‌ها را داخل کیس قرار بدهید. و قاب را به یک منبع انرژی یا برق متصل کنید.

مشکلات مربوط به سیستم عامل AirPods

در همین حین کیس شارژر ایرپاد را نزدیک گوشی آیفون یا سایر دستگاه‌های اپل قرار دهید و متصل شوید که به اینترنت متصل است. در صورتی که به روزرسانی میان افزاری جدیدی در دسترس باشد، خود سیستم نصب و دانلود آن را انجام میدهد.

۸- تنظیمات Stereo Balance را بررسی کنید

یکی دیگر از روش‌های تنظیم ایرپادها از طریق بخش تنظیمات و مسیر Accessibility > Audio/Visual است. در این بخش باید نوار لغزنده قسمت تعادل را تنظیم کنید تا صدا به صورت یکنواخت از هر دو گوشی‌ها پخش شود. برای این منظور نوار باید حتما در وسط قرار بگیرد.

تنظیمات stereo balance

۹- به مراکز تعمیر دستگاه‌های اپل مراجعه کنید

اگر تمامی مراحل گفته شده را انجام دادید اما هنوز نمیدانید چرا ایرپاد روشن نمیشود، بهتر است با پشتیبانی اپل تماس بگیرید و مشکل پیش آمده را مطرح کنید. همچنین فروشگاه‌های اپل نیز ممکن است بتوانند به شما کمک کنند. برخی اوقات مشکلاتی همچون وصل نشدن ایرپاد یا روشن نشدن آن میتواند برای افراد بسیار آزاردهنده باشد پس کمک گرفتن از پشتیبانی شاید بتواند به شما اطلاعات خوبی برای رفع آن بدهد.

سوالات متداول

چرا چراغ ایرپاد روشن نمیشود؟

علتی که ممکن است باعث عدم روشن شدن چراغ ایرپاد شود، ممکن است به دلیل خالی شدن باتری کیس، وجود مشکل در اتصال بی سیم به دستگاه‌ها، مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. در این موقعیت بهتر است کیس را به شارژر وصل کنید و در صورت نیاز ایرپاد را ریست کنید.

چرا کیس ایرپاد روشن نمیشه؟

تمام شدن شارژ کیس، وجود مشکل در فرایند شارژ شدن، ایرادات درگاه شارژر، مسائل سخت افزاری و نرم افزاری میتوانند از دلایل روشن نشدن کیس ایرپاد باشند.

چرا چراغ سفید ایرپاد روشن نمیشود؟

اصلی ترین دلیل سفید نشدن چراغ‌های ایرپاد مربوط به تخلیه شدن باتری آن، مشکلات سنسور یا قطعی داخلی و اتصال بی سیم به دستگاه‌ها است.

چرا یک گوش ایرپاد روشن نمیشود؟

اگر یکی از گوشی‌های ایرپادتان شارژ نمیشود، بهتر است از تمیز بودن شیار کیس و اتصال درست گوشی‌ها به درگاه‌های داخل آن مطمئن شوید. قطعی داخلی سیستم، کم بودن میزان باتری کیس و مشکلات سخت افزاری هم میتوانند عامل این مشکل باشند.

چرا بلوتوث ایرپاد روشن نمیشود؟

به طور کلی بلوتوث ایرپاد ممکن است به دلایل نرم افزاری، مشکلات اتصال بی سیم، خالی شدن باتری یا ایرادات مربوط به سخت افزار روشن نشود و از کار بیافتد.

جمع بندی

راهکارهایی مثل بررسی فرایند شارژ شدن ایرپادها، تمیز کردن کیس و سایر فعالیت‌هایی همچون ریست و خاموش و روشن کردن دستگاه، از جمله روش‌های مهم و موثر برای حل مشکل روشن نشدن ایرپاد پرو و سایر مدل‌های برند اپل است. در صورتی که موفق به حل این مسئله نشدید، حتما از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم توانسته باشیم به سوال چرا ایرپاد روشن نمیشه؟ پاسخ دهیم، ما در این مطلب سعی کردیم کاربردی‌ترین راهکارها را به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز تجربه مشابهی در این زمینه دارید، یا راهکار دیگری را میشناسید لطفا آن را با ما و سایر خوانندگان در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید