0

چت بات هوش مصنوعی ChatGPT رسما معرفی شد؛ قابلیت‌هایی جذاب اما همچنان ناقص!

چت بات هوش مصنوعی ChatGPT رسما معرفی شد؛ قابلیت‌هایی جذاب اما همچنان ناقص!
بازدید 130


OpenAI اخیرا چت بات هوش مصنوعی ChatGPT را معرفی کرده است که برای ارائه پاسخ‌های محاوره‌ای به سوالات روزمره کاربران آموزش دیده است.

چت هوش مصنوعی ChatGPT برای ارائه پاسخ‌های محاوره‌ای به سوالات کاربران آموزش دیده است و باید گفت به واقع بسیار مستعد و مناسب است، اما همچنان می‌تواند اطلاعات نادرست زیادی به کاربران ارائه بدهد.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

بیشتر بخوانید: نظر چت بات متا درباره زاکربرگ ؛ چندش، فریبکار و سواستفاده‌گر!

چت بات هوش مصنوعی ChatGPT

OpenAI نموه اولیه چت بات هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کرده که مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید و جذاب را به همراه دارد،‌ اما همچنان نقاط ضعف قابل توجهی در آن به چشم می‌خورد. در هر حال شما می‌توانید خودتان آن را تست کنید و تجربه‌ خود را به اشتراک بگذارید.

ChatGPT از مدل GPT-3.5 OpenAI اقتباس شده است، اما برای ارائه پاسخ‌های محاوره‌ای بیشتر آموزش دیده است. در حالی که GPT-3 در شکل اصلی خود به سادگی پیش‌بینی می‌کند که چه متنی به دنبال رشته‌ای از کلمات می‌آید، ChatGPT سعی می‌کند با پرسش‌های کاربران به شیوه‌ای شبیه به انسان درگیر شود.

گرچه پاسخ‌های این چت‌بات به طرز قابل توجهی منطقی و خوب به نظر می‌رسند و پیشرفت بزرگی نسبت به چت‌‌بات‌های قبلی نشان می‌دهند، همچنان و به مانند دیگر ربات‌ها باگ‌هایی دارند به این معنا که بعضا اغلب با اطمینان خاطر خاصی اطلاعات بدون منبع یا نادرست را به عنوان فکت ارائه می‌دهند.

چت بات هوش مصنوعی ChatGPT رسما معرفی شد؛ قابلیت‌هایی جذاب اما همچنان ناقص!

همانطور که برخی از محققان هوش توضیح می‌دهند این به این علت است که چت‌بات‌های اینچینی اساسا دانش خود را از نظم‌های آماری که در جریان آموزش‌هایشان دریافت کرده‌اند به دست می‌آورند نه هر نوع درک انسانی از جهان به عنوان سیستمی پیچیده و انتزاعی.

همانطور که OpenAI در یک پست وبلاگ توضیح می دهد، خود ربات با کمک مربیان انسانی ساخته شده است که نحوه پاسخگویی نسخه‌های اولیه چت‌بات به سوالات را رتبه‌بندی و اولویت‌بندی می‌کنند. سپس این اطلاعات به سیستم بازگردانده شده تا ربات بتواند از طریق یادگیری تقویتی، پاسخ‌های خود را بر اساس ترجیحات مربیان تنظیم کند.

این ربات به یک رابط وب هم تجهیز شده که هدف از آن «دریافت بازخورد خارجی به منظور بهبود سیستم‌ و ایمن کردن آن» عنوان شده است. با این وجود OpenAI می‌گوید که ممکن است ربات گاها اطلاعات نادرست، گمراه‌کننده یا حتی محتوای توهین‌آمیزی ارائه کند. این شرکت همچنین متذکر شده که ربات دانش محدودی از پس از سال 2021 دارد و می‌کوشد از پاسخ به سوالاتی مربوط به موضوعات حساس و اقلیت‌ها خودداری کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره چت بات هوش مصنوعی ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید