0

پیکسل تاشو فاقد اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر است

پیکسل تاشو فاقد اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر است
بازدید 172


اخیراً خبر رسیده است که تبلت و گوشی پیکسل تاشو فاقد اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر هستند، این حسگر شاید آنقدر جذاب نبود ولی نمونه‌هایی از آن به خوبی کار می‌کرد.

حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر آنطور که در ابتدا تصور می‌شد، جذاب ظاهر نشد. اما چندین مورد از آن وجود داشت که به خوبی کار می‌کرد که البته گران‌قیمت نیز بودند. همچنین این قابلیت شاید آنچنان برای همه فرم‌فکتورها جذاب نباشد. این فرم‌فکتورها شامل تبلت و گوشی‌های تاشو است. به همین دلیل بر اساس شنیده‌ها احتمالاً تبلت و گوشی پیکسل تاشو حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تاریخ رونمایی احتمالی گوگل پیکسل فولد مشخص شد

پیکسل تاشو فاقد اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر

در گزارشی از وب‌سایت 9to5Google این رسانه اعلام کرده است که کد اندرویدی را پیدا کرده است که جهت تست رابط کاربری دستگاه‌های دارای اسکنر اثرانگشت کناری استفاده می‌شود. همانطور که از  این کد مشخص است چنین ویژگی‌ای ممکن است در دو دستگاه خاص مورد استفاده قرار بگیرد. اولین نمونه آن «Y-aligned» خواهد بود که به معنی اسکنر اثر انگشت در سمت چپ یا راست است و دستگاه در این مورد دارای دو حالت «تا شده و باز» خواهد بود.

بنابراین با توجه به این اطلاعات به نظر می رسد که این دستگاه می تواند Pixel Notepad (معروف به Fold یا هر نام دیگری که گوگل آن را نامگذاری می کند و به پیکسل تاشو و تبلت گوگل مربوط است) باشد. بنابراین، یک اسکنر اثرانگشت جانبی به دیگر ویژگی‌های پیکسل نوت‌پد اضافه می‌شود. لازم به ذکر است که سامسونگ گلکسی Z فولد 4 نیز مانند نسل‌های قبلی خود همین طراحی را خواهد داشت.

پیکسل تاشو

احتمالاً نمایشگر پیکسل تاشو گوگل رزولوشن 1840 در 2208 پیکسل را داشته باشد. بنابراین در مقایسه با رزولوشن 1812 در 2176 گلکسیZ  فولد  4 متفاوت خواهد بود. البته به نظر می‌رسد که هر دو نسبت تصویر برابری خواهند داشت اما کمتر بودن رزولوشن شاید به دلیل نمایشگر کوچک‌تر گوشی تاشو پیکسل گوگل باشد. علاوه بر این رزولوشن صفحه نمایش بیرونی در گوشی تاشو پیکسل برابر 1080 در 2100 است که در در مقایسه با 2316 در 904 گلکسی زد فولد 4 نسبت تصویری معقول‌تر و متفاوتی خواهد بود.

البته عدم استفاده از این حسگر اثرانگشت در فرم فکتورهای مذکور منطقی هم به نظر می‌رسد. این گوشی تاشو در حالت باز و بسته باید با حسگر اثرانگشت باز شود، پس منطقی است که به جای استفاده از 2 حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر داخلی و خارجی از یک عدد اسکنر روی لبه دستگاه بهره‌مند شوند.

تفاوت پیکسل تاشو با تبلت پیکسل در عدم استفاده از اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر

نمونه دوم که در گزارش وب‌سایت 9to5Google آمده، احتمالا تبلت پیکسل است که در سال آینده عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد که علت عدم استفاده از اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر بحث برانگیز گوگل برای گوشی تاشو و تبلت خود ایجاد مشکلاتی در پیکسل 6، پیکسل 6 پرو و ​​پیکسل 6a باشد. همچنین تبلت پیکسل چون نمایشگر بزرگتری دارد بهتر است از یک بخش قابل تشخیص توسط لمس لبه دستگاه برای حسگر اثرانگشت در نظر گرفته شود.

پیکسل تاشو

با توجه به اینکه کد اسکنر اثر انگشت در دستگاه دوم (تبلت پیکسل) «X-aligned» است، به نظر می‌رسد که در نزدیکی لبه بالا یا پایین دستگاه قرار خواهد گرفت. این نشان می‌دهد که احتمالاً دکمه روشن و خاموش این تبلت با اسکنر اثر انگشت یکپارچه شده باشد، چیزی مانند Pixel Slate که مجهز به سیستم‌عامل ChromeOS است. همچنین رزولوشن صفحه نمایش 1600 در 2500 حداقل در یکی از مدل‌های تبلت پیکسل وجود خواهد داشت.

گوگل همچنین از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر در سری جدید پیکسل 7 استفاده کرده است، اما به این منظور از سخت‌افزار بهبود یافته‌ای استفاده می‌کند که قابلیت خواندن اثرانگشت به صورت سریع‌تر و دقیق‌تری را دارد.

گوگل در حال کار بر روی سبد متنوعی از محصولات خود است تا از اکوسیستمی مشابه اپل و سامسونگ برخوردار شود. تا پایان سال آینده، گوگل حداقل یک نماینده در دسته‌های گوشی، تبلت، ایربادز، ساعت هوشمند و احتمالاً گوشی تاشو خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پیکسل تاشو و تبلت فاقد اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید