0

پیامد اخراج سم آلتمن؛ قیمت توکن Worldcoin کاهش یافت

پیامد اخراج سم آلتمن؛ قیمت توکن Worldcoin کاهش یافت
بازدید 20

[ad_1]

قیمت توکن Worldcoin با اخراج سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI به شدت کاهش بافت. این توکن پروژه رمزارزی اختصاصی وی بود که حالا به کمترین ارزش خود رسیده است.

دیشب خبری به دست رسید که علاقه‌مندان به تکنولوژی هوش مصنوعی را در شوک فرو برد. سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI از شرکت خودش اخراج شد. این خبر مثل بمب در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی صدا کرد. اما شاید ندانید که این مدیرعامل جوان و موفق که با معرفی چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT غوغایی در عرصه فناوری بوجود آورد، مجموعه توکن‌هایی اختصاصی داشت که هم‌اکنون با اخراج وی از OpenAI به کمترین ارزش خود رسیده است. بنابر اخبار موثق قیمت توکن Worldcoin تا 13 درصد کاهش را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: هشدار مهم سم آلتمن: هوش مصنوعی جای مشاغل زیادی را می‌گیرد!

قیمت توکن Worldcoin تا 13 درصد کاهش یافت

شب گذشته خبری عجیب دنیای تکنولوژی را در شوک فرو برد. این خبر به طور رسمی مشخص می‌کرد که سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI از شرکتی که خودش یکی از پایگذارانش بود اخراج و “میرا موراتی” مدیر ارش فناوری OpenAI به صورت موقت جانشین او در این شرکت هوش مصنوعی شد. با این خبر حالا پروژه رمزارزی این کارآفرین آمریکایی به نام Worldcoin در خطر ریزش قرار گرفته و هنوز 24 ساعت نگذشته، ارزش آن تا 13 درصد کاهش یافته است.

طبق اطلاعات CoinMarketCap، ارزش بازار توکن اختصاصی سم آلتمن (WLD) تا حدود 2 ساعت پیش به 1.93 دلار رسیده است. سم آلتمن ماه می که این پروژه را استارت زد، توانسته بود حدود 115 میلیون دلار سرمایه جمع کند. اما در ماه مارس اعلام شد که آلتمن در هیئت‌مدیره این توکن حضور دارد اما در فعالیت‌ها روزانه پیدایش نیست.

قیمت توکن Worldcoin تا 13 درصد کاهش یافت

تیاگو سادا، به عنوان یکی از شرکای آلتمن در پروژه رمزارزی Worldcoin و رئیس بخش محصول پیش‌تر گفته بود:

این نهاد با اسکن عنبیه چشم کاربران به آنها یک «شناسه جهانی» برای دسترسی به برخی پروژه‌ها ارائه می‌کند.

اما در ماه اگوست، کشورهایی مانند کنیا، خواستار متوقف کردن فناوری اسکن عنبیه چشم شهروندان خود شدند که این کار نهایتاً انجام گرفت. لازم به  ذکر است که در هنگام ثبت‌نام افراد در این پروزه، به هرکدام مبلغ 48 دلار (25 توکن WLD) هدیه دادند.

لازم به ذکر است که OpenAI در اطلاعیه خود به عدم ارائه اطلاعات درست از سم آلتمن و عدم صداقت وی اشاره کرده بود که موضوع اصلی اخراج وی نیز همین است. در این اطلاعیه به نقش آلتمن در سازمان‌هایی همچون Worldcoin اشاره نشده است.

براساس آماری که وبلاگ Worldcoin در ماه نوامبر ارائه کرد، اپلیکیشن توکن آلتمن تاکنون بیش از 4 میلیون بار دانلود شده و از لحاظ تعدا کاربران فعال نیز پیشرفتی 2 برابری داشته است. گفتنی‌ست که تا 7 روز قبل از انتشار این گزارش، تعداد حساب‌های جدید ایجاد شده در این سارمان به 53800 حساب رسید که روزانه بیش از 59 هزار تراکنش در آن انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص کاهش 13 درصدی ارزش توکن Worldcoin پس از اخراج سم آلتمن از OpenAI چیست؟ آیا این چهره سرشناس تکنولوژی می‌تواند دوباره به شکل و شمایلی جدید به عرصه فناوری برگردد و توکن اختصاصی خود را احیا کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را از مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید