0

پوتین سیستم پرداخت با ارزهای دیجیتال را در روسیه ممنوع کرد

پوتین سیستم پرداخت با ارزهای دیجیتال را در روسیه ممنوع کرد
بازدید 232


پوتین سیستم پرداخت با ارزهای دیجیتال را در روسیه ممنوع کرد و حالا امضای این قانون محدودیت‌هایی برای پرداخت در درون کشور روسیه ایجاد کرده است.

پوتین رئیس جمهوری روسیه لایحه‌ای را امضا کرده که بر اساس آن پرداخت با رمزارزها در داخل روسیه ممنوع خواهد بود. لازم به ذکر است که این ممنوعیت علاوه بر رمزارزها شامل UDRها (توکن‌های مختلف) نیز خواهد شد.

قیمت روز گوشی های بازار ایران

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

پوتین سیستم پرداخت با ارزهای دیجیتال را در روسیه ممنوع کرد

تصویب این قانون در حالی صورت گرفته که برای بانک مرکزی و دولت روسیه، بررسی موضوع و پرداخت توسط رمزارزها در اولویت بررسی قرار داشت. وب سایت پارلمان روسیه بر این اساس متنی را منتشر کرده که در توضیح تصویب این قانون است:

انتقال یا دریافت دارایی‌های مالی دیجیتال در ازای کالاهای فروخته شده، کارهای انجام شده، خدمات ارائه شده و همچنین به هر طریق دیگری که به افراد اجازه می‌دهد پرداخت‌های خود را به صورت ارز دیجیتال انجام دهند، ممنوع است. مگر در مواردی که توسط قوانین فدرال مقرر شده باشد.

پیشنهادی که بانک روسیه در ماه ژانویه به دولت ارائه کرده بود ممنوعیت کامل رمزارزها برای پرداخت از طریق آنها یا سرمایه گذاری بر روی آنها بود. همچنین وزارت دارایی روسیه نیز پیش‌نویسی در رابطه با مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال تهیه کرده بود که در ماه فوریه به دولت ارائه کرد و هر کدام تفاوت‌هایی با قانونی که به تازگی تصویب شده دارند.

در واقع  همچنان امکان سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و اتریوم وجود دارد، اما برای خرید کالا یا خدمات قابل استفاده نخواهند بود. به این معنی مردم روسیه می‌توانند به دارایی دیجیتال خود اضافه کنند یا بر روی برخی از آنها سرمایه‌گذاری ولی امکان خرج کردنشان را در داخل کشورشان نخواهند داشت.

پوتین پیشتر از استخراج بیت کوین استقبال کرده و گفته بود روسیه «مزایای رقابتی منحصر‌به‌فردی مانند نیروی برق بسیار زیاد و پرسنل آموزش دیده» برای انجام این کار دارد. این قانون زمانی لازم الاجرا خواهد بود که 10 روز از انتشار آن در روزنامه توسط دولت گذشته باشد.

یبشتر بخوانید:

نظر شما درباره ممنوعیت سیستم پرداخت با ارزهای دیجیتال در روسیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید