0

پهپاد سوپرسونیک ارتش چین با سرعت سه برابر صوت به زودی رونمایی می‌شود

پهپاد سوپرسونیک ارتش چین با سرعت سه برابر صوت به زودی رونمایی می‌شود
بازدید 34


پهپاد سوپرسونیک ارتش چین با سرعت 3ماخ به‌زودی رونمایی می‌شود. ظاهراً این پهپاد برای اهداف جاسوسی در دست توسعه قرار دارد.

طبق اسنادی محرمانه که از وزارت دفاع آمریکا فاش شده است، پهپاد سوپرسونیک ارتش چین به‌منظور پیشبرد اهداف جاسوسی و با سرعتی بالغ‌بر 3 ماخ (3 برابر سرعت صوت) به‌زودی معرفی خواهد شد. این پهپاد فوق پیشرفته که WZ-8 نام دارد، می‌تواند بر روی یک بمب‌افکن سوار شود و برای جاسوسی از اودات دشمن و کاربردهای دیگر به‌کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: جدیدترین موشک قاره‌پیمای کره شمالی با قابلیت ضدحمله هسته‌ای معرفی و با موفقیت آزمایش شد

پهپاد سوپرسونیک ارتش چین با سرعت 3ماخ از راه خواهد رسید

در روزهای اخیر اخبار مربوط به افشای اسناد محرمانه وزارت دفاع آمریکا سروصدای زیادی به‌پا کرده است. حالا در یکی از این اسناد، اطلاعات مربوط به یک پهپاد چینی به‌چشم می‌خورد. ظاهراً چین می‌خواهد به‌زودی یک پهپاد جاسوسی سوپرسونیک با سه‌برابر سرعت صوت را به‌کار بگیرد.

پهپاد سوپرسونیک ارتش چین با سرعت 3ماخ از راه خواهد رسید

اسنادی که در روزهای اخیر به اینترنت راه پیدا کرده‌اند، حاوی اطلاعات محرمانه زیادی هستند که مربوط به کشورهای مختلف می‌شوند. حالا به گزارش واشنگتن پست، یکی از آن‌ها پیشرفت‌های نظامی چین را نشان می‌دهد. طبق این سند، سیستم‌های نظارتی چین به اندازه‌ای پیشرفت کرده‌اند که می‌توانند به چین در هدف قراردادن کشتی‌های آمریکایی در اطراف تایوان و همچنین پایگاه‌های نظامی این منطقه کمک کنند.

تصاویر ماهواره‌ای موجود در این اسناد محرمانه که تاریخ آن‌ها به 9 آگوست 2022 برمی‌گردد، دو پهپاد شناسایی WZ-8 مجهز به راکت را در یک پایگاه هوایی در فاصله 563 کیلومتری شانگهای نشان می‌دهد.

طبق اسناد افشاشده، پهپاد فوق‌پیشرفته چین از یک بمب‌افکن پرتاب می‌شود و می‌تواند با سه‌برابر سرعت صوت حرکت کند که کمی از پهپاد مرموز لاکهید مارتین SR-72 Blackbird آمریکا سرعت پایین‌تری دارد. سرعت پهپاد آمریکا ظاهراً برابر 6 ماخ است.

پهپاد سوپرسونیک ارتش چین با سرعت 3ماخ از راه خواهد رسید

داشتن پهپاد سوپرسونیک می‌تواند کمک بزرگی برای چین باشد. این کشور به کمک این پهپاد قادر به نقشه‌برداری لحظه‌ای از مناطق مختلف خواهد بود که استراتژی کشورهای دیگر را در اختیارش قرار می‌دهد. علاوه‌براین، شاید در آینده بتوان آن را به موشک مجهز کرد تا در جنگ به دشمن حمله کند.

طبق گزارش‌ها، نیروی هوایی تایوان در برابر تهاجم احتمالی چین آسیب‌پذیری‌های زیادی دارد و چین از این موضوع مطلع است؛ بنابراین هرچقدر نیروی هوایی قدرتمندتر و پیشرفته‌تری داشته باشد، درصورت حمله به تایوان، می‌تواند سریع‌تر به اهدافش دست یابد.

پهپاد WZ-8 در سال 2019 و در جریان جشن هفتاد‌سالگی تأسیس جمهوری خلق چین معرفی شد، اما اطلاعات کمی درباره آن وجود دارد و به‌نوعی با پهپادی مرموز روبه‌رو هستیم که حالا اسناد وزارت دفاع آمریکا جزئیات جدیدی را درباره آن در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره نخستین تفنگ هوشمند جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید