0

پهپاد انتحاری گاستلو توسط روسیه معرفی شد؛ از نسخه روسی شاهد 136 چه می‌دانیم؟

تصویر پیدا نشد !
بازدید 24

[ad_1]

پهپاد انتحاری گاستلو توسط روسیه با هدف مقابله با اوکراین رونمایی شد. این پهپاد هوشمند را می‌توان نمونه روسی پهپاد شاهد 136 بنامیم.

روسیه به‌تازگی از پهپاد انتحاری گاستلو با هدف مقابله با اوکراین رونمایی کرد. ظاهراً نبرد بین اوکراین و روسیه وارد فاز جدیدی شده است؛ چرا که تنش‌های دو طرفین به حدی افزایش یافته که هرکدام سعی دارند تسلیحات نظامی خود را افزایش داده و بر دیگری فائق آیند. از همین رو روسیه تصمیم به ساخت پهپاد گاستلو را گرفت که یک پهپاد انتحاری بوده و به نوعی ریشه از پهپاد شاهد 136 ایران دارد. آنطور که منابع خبر داده‌اند، روسیه قصد دارد ماهانه 5 هزار عدد از این پهپاد را تولید و در جنگ با اوکراین بگار گیرد.

بیشتر بخوانید: سفارش 30 هزار پهپاد ایرانی توسط چین قطعی است!

پهپاد انتحاری گاستلو به‌عنوان نمونه روسی پهپاد شاهد 136 معرفی شد

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از فارس، خبرگزاری «نیوز آرمنیا» روز شنبه گزارش کرد که این پهپاد «گاستلو» نام دارد و با در نظر گرفتن خواسته‌های اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین که در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین کار می‌کنند، ساخته شده است.

روسیه اعلام کرده که این پهپاد توانایی پرواز در شب و ساعات تاریک را دارد.

روسیه قصد دارد 5 هزار پهپاد در ماه را تولید کند. پهپادهای جدید به میزان یک سوم از قطعات روسی تشکیل شده و در آینده نزدیک سهم آنها به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

پهپاد انتحاری گاستلو به‌عنوان نمونه روسی پهپاد شاهد 136 معرفی شد

جنگ پهپادی بین روسیه و اوکراین در هفته‌های اخیر شدت گرفته است و هر دو طرف با انوع پهپاد به مواضع هم حمله می‌کنند.

پیشتر شرکت صنایع دفاعی «کرانشتاد» روسیه اعلام کرده بود که پهپادهای «سیریوس» و «اوریون» را به عنوان بخشی از سامانه‌های شناسایی و حمله که به طور مشترک با جنگنده‌ها کار می‌کنند، آزمایش کرده است.

دفتر مطبوعاتی شرکت کرانشتاد اعلام کرد:

«پهپادهای سیریوس و اوریون به عنوان بخشی از یک سیستم شناسایی و حمله قادر به عملیات هستند. آزمایش‌ها قبلا با موفقیت اجرا شده است».

بر اساس این گزارش، قابلیت تعامل با هواپیمای جنگنده مستلزم انجام عملیات شناسایی و حمله مشترک است که در آن یک پهپاد و به اهداف دریایی و زمینی حمله می‌کند. در همین حال، هواپیماهای سرنشین‌دار عمدتاً وظایف وسایل تهاجمی را برای حمله به اهداف شناسایی شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام می‌دهند.

قرار است تحویل انبوه پهپادهای جدید سیریوس به نیروهای روسیه در سال ۲۰۲۳ آغاز شود. سیریوس به دو موتور مجهز است. وزن برخاست آن افزایش یافته و می‌تواند محموله بزرگتری را حمل کند. ارتش روسیه در نبرد با اوکراین به پهپادها نیاز مبرمی دارد و از سویی دیگر ارتش آمریکا نیز اوکراین را به انواع پهپادی پیشرفته مجهز می‌کند.

وزارت دفاع اوکراین نیز اعلام کرده با شرکت ترکیه‌ای «بایکار» برای ساخت مرکزی برای بازآماد پهپادها در خاک اوکراین به توافق رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پهپاد انتحاری گاستلو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید