0

پشتیبانی از فناوری Passkeys به اکانت‌های گوگل افزوده شد؛ پایان عصر رمزهای عبور

پشتیبانی از فناوری Passkeys به اکانت‌های گوگل افزوده شد؛ پایان عصر رمزهای عبور
بازدید 33


پشتیبانی از فناوری Passkeys با هدف پایان دادن به استفاده از رمزهای عبور به اکانت‌های گوگل اضافه شد. Passkeys جدیدترین شیوه امنیت حساب‌های شخصی است.

پشتیبانی از فناوری Passkeys به حساب‌های کاربری گوگل اضافه شد. گوگل بالاخره فناوری ذکر شده را به فرم‌فکتور خود اضافه کرد تا زین‌پس به جای وارد کردن رمز عبور در اکانت‌های غول فناوری جهان، از شیوه‌ جدید و با امنیت بالای احراز هویت استفاده کنید. با این تکنولوژی جدید امنیت حساب‌ها تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند و مهمتر اینکه دیگر نیازی نیست رمزهای عبور سخت و پیچیده خود را به خاطر بسپارید.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: ارائه قابلیت لاگین بدون رمز عبور در کروم ؛ پایان عصر رمزهای عبور!

پشتیبانی از فناوری Passkeys به اکانت‌های گوگل آمد

گوگل روز گذشته در خبری اعلام کرد که اکانت‌های این شرکت در تمام پلتفرم‌های بزرگ حالا می‌توانند به‌جای استفاده از رمز عبور و تأیید هویت دومرحله‌ای، از Passkeys یا «کلید عبور» استفاده کنند. این فناوری برای تأیید هویت شما از روش‌های احراز هویت بیومتریک بهره می‌گیرد.

البته این روش احراز هویت با احراز هویتی که پیش‌تر از طریق روش‌های بیومتریک انجام می‌شد، فرق می‌کند. با تولید Passkey در اکانت گوگل یک جفت کلید رمزنگاری ساخته می‌شود که یکی از آن‌ها خصوصی و دیگری عمومی است. کلید خصوصی روی دستگاه شما می‌ماند و گوگل از آن استفاده می‌کند تا هویت شما را با کلید عمومی که در سرورهای این شرکت ذخیره می‌شود، احراز نماید.

پشتیبانی از فناوری Passkeys به اکانت‌های گوگل آمد

در این مثال، پس از ورود آدرس ایمیل، گوگل از شما می‌پرسد که می‌خواهید از کلید مربوط به این حساب کاربری استفاده کنید یا خیر. اگر پاسخ مثبت باشد، ورود شما از طریق دریافت اثرانگشت تأیید می‌شود.

اهمیت Passkeys در اینجاست که کلید خصوصی تنها روی دستگاه شما باقی می‌ماند و هکرها نمی‌توانند با نفوذ به سرورهای گوگل آن را بدزدند. به‌علاوه، عدم استفاده از رمز عبور نه‌تنها باعث می‌شود با تعویض و انتخاب گذرواژه‌های پیچیده درگیر نباشید و سریع‌تر کارهای خود را پیش ببرید، بلکه سبب می‌شود از خطر حملات فیشینگ هم در امان بمانید.

استفاده از کلید عبور درحال‌حاضر اجباری نیست اما گوگل می‌خواهد در آینده‌ای نامعلوم استفاده از رمز عبور را به‌کلی کنار بگذارد. این فناوری به شما اجازه می‌دهد تا درصورت تمایل نسخه‌ای از کلید خصوصی خود را به یک دستگاه جدید بفرستید.

این غول فناوری چند ماه پیش پشتیبانی از Passkeys را به مرورگر کروم اضافه کرده بود. آن‌ها در این مسیر با شرکت‌های بزرگ دیگری مثل اپل و مایکروسافت همراه شده‌اند تا یک بار برای همیشه از شر رمزهای عبور خلاص شوند. سازنده آیفون هم دو سال پیش اعلام کرده بود که می‌خواهد فیس آیدی و تاچ آیدی را جایگزین گذرواژه‌ها کند.

گوگل می‌گوید ذخیره‌سازی کلید عبور درحال‌حاضر روی دستگاه‌های مجهز به اندروید 9 به بعد و iOS 16 به بعد ممکن است، اما می‌توان آن را از طریق سرویس‌هایی مثل آی‌کلاود یا پسورد‌منیجرهایی مثل Dashlane و 1Password با سایر دستگاه‌ها هم به اشتراک گذاشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ پشتیبانی از فناوری Passkeys به اکانت‌های گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید