0

پس از فروش توییتر جک دورسی به دنبال یک شبکه اجتماعی جدید ؛ بلو اسکای در راه است

پس از فروش توییتر جک دورسی به دنبال یک شبکه اجتماعی جدید ؛ بلو اسکای در راه است
بازدید 128


پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، شبکه اجتماعی جدید جک دورسی راه‌اندازی می‌شود. ثبت نام نسخه بتای این شبکه اجتماعی حالا در اختیار عموم قرار دارد.

طبق آخرین اخبار ایلان ماسک با پرداخت 44 میلیون دلار شبکه اجتماعی پرطرفدار توییتر را خرید. ایلان ماسک پس از خرید توییتر در ساختار نیروی انسانی این شبکه اجتماعی تغییرات بزرگی به وجود آورد و مدیران ارشد این پلتفرم را اخراج کرد. بر اساس آخرین اخبار به نظر می‌آید بسیاری از کاربران توییتر به دیگر شبکه‌های اجتماعی کوچ کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: تشکیل شورای تعدیل محتوا در توییتر و بازگشت کاربران تعلیق شده!

شبکه اجتماعی جدید جک دورسی چه ویژگی‌هایی دارد؟

جک دورسی از هم‌بنیان گذاران شبکه اجتماعی توییتر پس از فروش این شبکه اجتماعی به قسمت 44 میلیون دلار در حال ثبت نام کاربران در شبکه اجتماعی جدید خود به نام بلو اسکای (Bluesky) است. جک دورسی بلواسکای را به صورت غیر متمرکز و بر اساس شبکه بلاکچین راه‌اندازی کرده و اکنون در حال آزمایش نسخه بتای آن است.

شبکه اجتماعی جدید جک دورسی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بر اساس گفته‌های یکی از نمایندگان این شرکت فقط در دو روز نخست ثبت‌نام کاربران حدود 30 هزار نفر در نسخه بتای بلواسکای ثبت نام کرده‌اند. با این اوصاف به نظر می‌رسد همچنان ثبت نام کاربران در بلواسکای ادامه داشته باشد.

پروتکل ویژه در شبکه اجتماعی جدید جک دورسی

بر اساس آنچه که در در وب‌سایت بلواسکای (Bluesky) می‌خوانیم این سرویس می‌خواهد بنیانی تازه را در شبکه‌های اجتماعی بنا کند. بلواسکای قرار است تا به تولیدکنندگان محتوا در این شبکه اجازه دهد تا به صورت مستقل از پلتفرم‌ها فعالیت کنند. یکی از ویژگی‌های مهم این شبکه اجتماعی پروتکلی به نام AT Protocol است که اجازه کنترل الگوریتم‌ها را به کاربران می‌دهد.

پروتکل ویژه در شبکه اجتماعی جدید جک دورسی

شیفتگی جک دورسی نسبت به دنیای بیت کوین و در حقیقت قناوری اصلی آن یعنی بلاکچین باعث شد تا وی در سال 2019 اعلام کند که توییتر در حال تامین سرمایه برای توسعه یک استاندارد آزاد و غیرمتمرکز در حوزه شبکه‌های اجتماعی است.

در پیام‌هایی که ایلان ماسک و جک دورسی رد و بدل شده است جک دورسی از دلیل ترک توییتر گفته است. به اعتقاد او و بر اساس آنچه که به ایلان ماسک گفته است جهان به پلتفرمی نیاز دارد که شرکت نباشد.

به اعتقاد جک دورسی توییتر باید یک پروتکل متن باز شبیه اپ سیگنال داشته باشد و نباید از مدل تبلیغات تبعیت کند. البته که دورسی حمایت خود را  از خرید توییتر توسط ماسک اعلام کرده ولی باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا این دو شبکه مجازی به رقابتی بزرگ با یکدیگر خواهند پرداخت یا خیر.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره شبکه اجتماعی جک دورسی و فروش توییتر به ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید