0

پرچمداران 2025 سامسونگ گران‌تر از مدل‌های قبلی؛ تراشه‌های جدید کوالکام مقصرند

پرچمداران 2025 سامسونگ گران‌تر از مدل‌های قبلی؛ تراشه‌های جدید کوالکام مقصرند
بازدید 36


براساس جدیدترین پیش‌بینی‌ها به‌نظر پرچمداران 2025 سامسونگ با توجه به ارتقای تراشه‌های موبایل کوالکام با قیمت بیشتری نسبت به نسل‌های قبل عرضه شوند.

سری گلکسی اس 25 سامسونگ احتمالاً با قیمت بسیار بالاتری نسبت به نسل‌های پیشین خود عرضه شود زیرا پردازنده ارتقاءیافته کوالکام در سال آینده پا به موبایل‌های این غول تکنولوژی کره‌ای خواهد گذاشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


پرچمداران 2025 سامسونگ گران‌تر از نسل‌های پیشین

تراشه رایانه شخصی اسنپدراگون X Elite کوالکام یک غول بی‌شاخ و دم است که به لطف هسته CPU Oryon خود، نوید دو برابر عملکرد سریع‌تر از آخرین تراشه‌های رایانه‌های شخصی Intel و AMD را می‌دهد. از طرفی نیز در سال 2024، کوالکام همان هسته‌های CPU را به تراشه‌های موبایل اسنپدراگون خود، به‌خصوص نسل بعدی پردازنده Snapdragon 8 Gen 4 خواهد آورد.

هفته پیش، کوالکام تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 3 خود را رونمایی کرد که در بسیاری از گوشی‌های برتر اندرویدی سال آینده از جمله سامسونگ گلکسی اس 24 قرار خواهد گرفت. در همین زمینه خبر خوب این بود که به‌نظر این تراشه نسبت به نسل پیشین خود گران‌تر نخواهد بود.

بااین‌حال، پرچمداران 2025 سامسونگ با توجه به تراشه گران‌تر قیمت بیشتری نسبت به گلکسی S24 خواهد داشت. این امر به این دلیل است که گوشی‌های هوشمند با نسل بعدی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در سال 2025 عرضه خواهند شد. این تراشه احتمالاً گران‌ترین تراشه کوالکام لقب بگیرد.

کریس پاتریک، معاون کوالکام مدعی شده که اسنپدراگون 8 نسل 4 به علت «سطوح عملکرد شگفت‌انگیز» با افزایش قیمت روبرو خواهد شد. ساخت هسته‌های CPU سفارشی به‌هیچ‌عنوان ارزان تمام نمی‌شود، اما کوالکام اعلام کرده که تعادل کامل بین قدرت، عملکرد و قیمت را حفظ می‌کند.

پرچمداران 2025 سامسونگ

هنوز مشخص نیست که این تراشه به چه میزان هزینه بیشتری در پی خواهد داشت، بااین‌حال این احتمال وجود دارد که مصرف‌کنندگان مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای تلفن همراه مجهز به آن باشند. این بدان معناست که گلکسی اس 25 که احتمالاً در سال 2025 با اسنپدراگون 8 نسل 4 (در برخی مناطق) عرضه شود، قیمت اولیه بالاتری داشته باشد.

البته سامسونگ می‌تواند با بهره‌گیری از قطعات ارزان‌تر در سایر بخش‌های گوشی، هزینه‌های این هسته‌های CPU جدید را تا حدودی جبران کند. بااین‌حال با توجه به افزایش قیمت تراشه‌ها و سایر قطعات، به احتمال زیاد سامسونگ به‌اجبار هزینه‌های بالاتر را به مصرف‌کنندگان تحمیل خواهد کرد.

این به نظر یک مشکل عمومی خواهد بود، زیرا بسیاری از گوشی‌های هوشمند سال 2025 از جمله گلکسی زد فلیپ 7، گلکسی زد فولد 7، وان پلاس 13 و شیائومی 15 احتمالاً از اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قیمت بالای پرچمداران 2025 سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

.

منبع: androidcentral

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید