0

پروژه لئوناردو سونی معرفی شد؛ کنترلر PS5 برای افراد معلول

پروژه لئوناردو سونی معرفی شد؛ کنترلر PS5 برای افراد معلول
بازدید 38


پروژه لئوناردو سونی معرفی شد. این پروژه در اصل نوعی کنترلر بازی PS5 بوده که مخصوص افراد معلول تولید شده است.

پروژه لئوناردو سونی که یک کنترلر منحصر‌به‌فرد با طراحی خاص و مخصوص افراد معلول ساخته شده است، رونمایی شد. این کنترلر در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شده است و می‌توان آن را در حالت‌های متفاوت تنظیم کرد. این کنترلر همراه با چند وسیله جانبی عرضه شده که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند. این دستگاه شامل 4 پورت AUX می‌شود.

بیشتر بخوانید: تاریخ رونمایی از پلی استیشن 5 پرو مشخص شد

پروژه لئوناردو سونی معرفی شد

سونی در طول ارائه خود در نمایشگاه CES 2023، اعلام کرد که در حال کار روی یک کنترلر جدید برای پلی استیشن 5 است که با نام رمز «پروژه لئوناردو» (Project Leonardo) شناخته می‌شود و بازی‌کردن را برای افراد دارای معلولیت یا نقص جسمانی ساده‌تر می‌کند.

طبق اطلاعاتی که در وبلاگ رسمی سونی به اشتراک گذاشته شده، این شرکت برای ایجاد کنترلری که «بسیار قابل‌تنظیم» است و «همراه با بسیاری از لوازم جانبی دسترسی شخص ثالث کار می‌کند» با حامیان دسترسی به بازی‌های ویدیویی مانند AbleGamers و SpecialEffect مشورت کرده است.

پروژه لئوناردو سونی معرفی شد

طبق تصاویر اولیه ارائه‌شده، Project Leonardo اساساً یک کنترلر دایره‌ای است که شامل چندین دکمه می‌شود که تمام آنها قابل تنظیم هستند. سونی می‌گوید که این سیستم به روشی مبتکرانه با پلی استیشن 5 کار می‌کند و این امکان را به بازیکنان می‌دهد تا با تطبیق دکمه‌ها، تعویض قطعات سخت‌افزاری و ایجاد پروفایل‌های متفاوت، گیم‌پد ایده‌آل خود را بسازند.

Project Leonardo را می‌توان به تنهایی یا با کنترلرهای دوال‌سنس (DualSense) تنظیم کرد. پلی استیشن 5 می‌تواند حداکثر دو کنترلر پروژه لئوناردو و یک دوال‌سنس را به عنوان گیم‌پد تشخیص دهد.

 

پروژه لئوناردو سونی معرفی شد

این دستگاه شامل چهار پورت 3.5 میلی‌متری AUX می‌شود تا بتوان انواع لوازم جانبی و سوئیچ‌های دسترسی را به آن متصل کرد. خود کنترلر نیز روی یک میز قرار گرفته است یا می‌توان آن را روی سه پایه نصب کرد و هیچ نیازی به نگه داشتن آن در دست وجود ندارد.

در حالی که بازی‌های ساخته شده توسط سونی مجموعه‌ای قوی از گزینه‌های دسترسی را به بازیکنان ارائه می‌کنند، اما عملکرد غول ژاپنی در این زمینه از نظر سخت‌افزاری چندان قابل قبول نبوده است. مایکروسافت در سال 2018 پروژه مشابهی تحت عنوان کنترلر تطبیقی (Adaptive Controller) را در دسترس بازیکنان قرار داده بود.

پروژه لئوناردو هنوز در حال توسعه است و هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ انتشار آن موجود نیست.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره پروژه لئوناردو سونی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید