0

پروژه تولید تراشه های 3 نانومتری TSMC در رقابت با سامسونگ آغاز شد

پروژه تولید تراشه های 3 نانومتری TSMC در رقابت با سامسونگ آغاز شد
بازدید 59

[ad_1]

بعد از سامسونگ، پروژه تولید تراشه های 3 نانومتری TSMC نیز با سرمایه 120 میلیارد دلاری راه‌اندازی شد تا این شرکت از اصلی‌ترین رقیب خود جا نماند.

مستر بلیط

شرکت TSMC در رقابت با کمپانی سامسونگ، فرایند تولید تراشه‌های 3 نانومتری خود را آغاز کرده است. این کمپانی سرمایه عظیمی را به تاسیس چند کارخانه برای راه‌اندازی فرایند تولید تراشه‌هیا 3 نانومتری اختصاص داده است.

در شرایطی که همه روزه ارزش محاسبات و توانایی پردازنده‌ها در گجت‌های هوشمند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، سامسونگ و TSMC رقابت سختی در تولید تراشه دارند و هردو برای حفظ مشتریان فعلی خود و افزودن بر شمار آن‌ها، تلاش سختی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: حل مشکل باتری پوکو X3 پرو

پروژه تولید تراشه های 3 نانومتری TSMC

سامسونگ چند هفته پیش از برنامه 355 میلیارد دلاری خود در تولید تراشه پرده‌برداری کرد و همین شاید عاملی تحریک‌کننده برای TSMC شد تا این کمپانی نیز بکوشد از رقابت تولید تراشه‌های 3 نانومتری جا نماند. شرکت تایوانی حالا برنامه‌ای 120 میلیارد دلاری را مشخص کرده که در بخشی از آن 4 کارخانه، هریک به ارزش 10 میلیارد دلار در تایوان احداث خواهد شد که همگی صرفا مختص تولید تراشه‌های 3 نانومتری هستند.

دو شرکت TSMC و سامسونگ هر دو با پیشرفت‌های خود در فناوری 3 و 4 نانومتری در تلاش هستند تا نظر غول‌های دنیای تکنولوژی نظیر اپل، ای ام دی، کوالکام و مدیاتک را جذب کنند.

تولید تراشه های 3 نانومتری TSMC

این دو شرکت که برنامه خود برای تولید تراشه 3 نانومتری در اواخر سال 2022 را معرفی کرده‌اند قصد دارند تا پایان سال 2025 رو به تولید تراشه‌های 2 نانومتری بیاورند.

گرچه سامسونگ از فناوری GAA برای تولید تراشه‌های 3 نانومتری خود استفاده می‌کند، TSMC این فناوری را با تراشه‌های 2 نانومتری خود همراه می‌کند. در حال حاضر نمی‌توان به طور قطعی پیش‌بینی دقیقی از آینده دنیای تراشه‌ها پیش‌بینی کرد، اما در کنار سلطنت TSMC، قدرت و پیشرفت سامسونگ به سرعت در حال رشد است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پروژه تولید تراشه های 3 نانومتری TSMC چیست؟ در این رقابت سنگین بین سامسونگ و TSMC چه کسی پیروز می‌شود؟

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید