0

پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022

پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022
بازدید 218


پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022 مشخص شدند. این خودروها به تفکیک در بخش‌های مختلف معرفی شده است که در ادامه خواهد دید.

سایت “موتور وان” لیست پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022 را اعلام کرد. این لیست با تحقیقات گسترده و بررسی‌های بسیار و همچنین آمار فروش شرکت‌های خودروساز در کشورهای مختلف بدست آمده است.

بیشتر بخوانید: واردات فیات تیپو 2023 به ایران توسط پارسیان موتور قطعی شد؛ مشخصات و قیمت تیپو 2023 در ایران [+تصاویر]

پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022

پرفروش ترین خودروهای ۲۰۲۲ با تحقیق و بررسی میزان فروش هر کمپانی خودروساز در نقاط مختلف جهان، توسط سایت موتور وان مشخص شدند. در این مطلب سه خودروی پرفروش هر یک از کشورهای معروف دنیا آمده است، از این رو، میتوان به آمار و ارقام آن استناد کرد.

هر ساله یکی از مهمترین آمار و ارقامی که از شرکت های خودروسازی بزرگ دنیا خارج می‌شود، میزان فروش هر کدام از خودروهای تولیدی‌شان در هر کشور است. به دنبال این قضیه، وزارت صنعت هر کشور و همچنین خبرنگاران خودرویی این اطلاعات به دست آمده را مرتب می کنند و در نهایت، میزان فروش هر خودرو در هر کشور را با یک رتبه‌بندی از رسانه خود منتشر می‌کنند.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022

امسال نیز این اتفاق افتاد و آمار پرفروش‌ترین خودروهای جهان مشخص شد. در ادامه متن می‌توانید آمار فروش مربوط به هر کشور را ببینید و با سلیقه اکثریت مردم آن جا آشنا شوید.

این اطلاعات جدا از این که می‌تواند ما را با سلیقه و خواسته مردم بخش‌های مختلف دنیا آشنا کند، می‌تواند داده‌های مفیدی برای دیگر خودروسازان باشد و به آنها کمک کند تا بتوانند بازار یک کشور را تحت سلطه خود دربیاورند.

پرفروش‌ترین خودروهای ساخت چین در سال 2022

پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022

چین، بزرگ ترین بازار خودروی جهان، به گونه ای در حال پیشرفت است که در سال ۲۰۲۲ میزان فروش خودرو در آن دو برابر بازار آمریکا شده است. این قضیه در حالی رخ داده است که با نگاهی به آمار سال ۲۰۱۹ (قبل از شیوع کرونا) متوجه می شویم که در سال ۲۰۲۲ وضع فروش خودرو در چین، حتا از قبل کرونا هم بهتر شده است و در یک مقایسه دیگر نسبت به سال ۲۰۲۱، شاهد رشد ۲ درصدی میزان فروش هستیم که توانسته مقدار کل فروش را به ۲۶.۸۶ میلیون دستگاه برساند.

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد بازار چین این است که دولت این کشور از خودروهای برقی حمایت زیادی می‌کند و این موضوع موجب شده است وولینگ مینی برقی با فروشی معادل ۴۴۳,۳۸۴ دستگاه به جمع سه خودروی پرفروش چین برسد و در کنار بی وای دی سانگ پلاس و نیسان سیلفی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: واردات پیکاپ جک T9 به ایران قطعی شد [+مشخصات و قیمت جک تی 9 در ایران]

پرفروش‌ترین خودروهای ساخت آمریکا در سال 2022

پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022

دومین کشور در میزان فروش خودرو نسبت به کل دنیا آمریکاست، که با وجود این که در آن حدود نصف چین خودرو فروخته شده است، اما باز هم میزان فروشش نسبت به کل دنیا بالاست و توانسته آن را در رده دوم قرار دهد. میزان خودروهای خریداری شده توسط مردم آمریکا در سال ۲۰۲۲ نسبت به ۲۰۲۱ حدود ۸ درصد افت داشته و با یک بررسی دقیق‌تر می‌بینیم که کمترین مقدار فروش در ۱۰ سال اخیر مربوط سال ۲۰۲۲ است.

با وجود کاهش فروش خودرو طی چند سال اخیر در آمریکا اما جهت‌گیری مردم این کشور به سمت خرید پیکاپ و SUV در جای خود باقی مانده است و می‌بینیم که هر سه خودروی پرفروش در آمریکا پیکاپ‌اند. در رتبه‌بندی پرفروش‌ترین خودروهای ۲۰۲۲ در آمریکا، فورد سری F ، شورولت سیلورادو و رَم پیکاپ به ترتیب در رده اول تا سوم قرار می گیرند.

پرفروش‌ترین خودروهای ساخت اروپا در سال 2022

سومین منطقه از دنیا که بیش‌ترین تقاضا برای خرید خودرو را دارد اروپاست که سال ۲۰۲۲ در مقایسه با ۲۰۱۹ حدود ۲۹ درصد از میزان فروش کم شده است، اما با این وجود باز هم امسال حدود ۹ میلیون خودرو در این قاره سبز فروخته شده است.

در آلمان بار دیگر فولکس واگن گلف توانست بیش ترین میزان فروش را داشته باشد و در سکوی نخست قرار بگیرد. مکان‌های دوم و سوم هم دوباره به محصولات فوکس واگن یعنی تیگوان و T-ROC تعلق می‌گیرد.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022
پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022

فرانسوی‌ها هم تمایل‌شان از رنو کمی کمتر شده و به سمت پژو رفته است، به دنبال همین قضیه، ۲۰۸ جدید توانسته بیش‌تر از ساندرو و کلیو به فروش برسد و در مقام اول قرار بگیرد.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022

آمار و ارقام کشور ایتالیا هم نشان می دهد که فیات پاندا با اختلافی در حدود ۶۵ هزار دستگاه نسبت به دومین خودروی پرفروش این کشور، پرطرف‌دارترین محسوب می‌شود. در رتبه بندی ایتالیا، فیات پاندا با ۱۰۵ هزار دستگاه در رده اول قرار می‌گیرد و پله‌های بعدی نیز به ترتیب، لانچیا اپسیلون (۴۰ هزار دستگاه) و فیات ۵۰۰ (۳۴ هزار دستگاه) می‌رسد.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022
پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022

میزان فروش خودروهای اول تا سوم اسپانیا به هم نزدیک است و به همین دلیل نمی‌توان تفاوت زیادی میان محبوبیت آن‌ها قائل بود. هیوندای توسان، ساندرو و سئات آرونا پرفروش‌ترین خودروهای ۲۰۲۲ در کشور اسپانیا هستند.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022

نیسان قشقایی با توجه به رخ جذاب و جمع و جور بودنش توانسته است در بازار بریتانیا رتبه اول فروش را کسب کند و پس از آن، واکسهال کورسا و تسلا مدل Y اند که در جایگاه دوم و سوم قرار می گیرند.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022

دیگر کشورهای حاضر در لیست پرفروش‌ترین خودروهای سال 2022

با بررسی بخش‌های دیگر دنیا متوجه می‌شویم که به جز آمریکا و اروپا، در کشورهایی مانند استرالیا، هند، اندونزی و ترکیه میزان فروش خودرو در سه سال اخیر رو به رشد بوده است و مردم این کشور نسبت به قبل بیش‌تر توانسته‌اند خودروی نو خریداری کنند.

برای مثال، کشور هند امسال توانست به اندازه ۴.۳۷ میلیون خودروی نو در کشور به فروش برساند و از ژاپن، که سومین مصرف‌کننده خودروی دنیا بود، پیشی بگیرد و مقام سوم در میزان فروش خودرو را به خود اختصاص دهد. در کنار هند یکی از کشورهایی که رشد بی‌سابقه‌ای در میزان فروش خودرو داشته اندونزی است، فروش خودرو در این کشور نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۹۵ درصد رشد داشته است که می‌تواند نشان دهنده رشد اقتصادی و همچنین افزایش قدرت خرید مردم آن باشد. در ادامه جزئیات را در ادامه می‌بینید:

پرفروش‌ترین خودروی هر کشور در سال ۲۰۲۲ کدام مدل خودرو است؟

  • آرژانتین: فیات کرونوس (Fiat Cronos)
  • استرالیا: تویوتا هایلوکس
  • برزیل: فیات استرادا (Fiat Strada)
  • چین: بی وای دی سانگ پلاس
  • فرانسه: پژو ۲۰۸
  • آلمان: فولکس واگن گلف
  • هند: ماروتی واگن آر
  • اندونزی: دایهاتسو گرن مکس (Daihatsu Gran Max)
  • ایتالیا: فیات پاندا
  • بریتانیا: نیسان قشقایی
  • روسیه: لادا گرانتا
  • اسپانیا: هیوندای توسان
  • آمریکا: فورد سری F
  • ترکیه: فیات ایگیا (Fiat Egea)

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید