0

پردرآمدترین رشته های دانشگاهی [23 رشته برتر دانشگاهی]

پردرآمدترین رشته های دانشگاهی [23 رشته برتر دانشگاهی]
بازدید 295

[ad_1]

همه ما در دوران کنکور و انتخاب رشته به دنبال بهترین شغل در رشته تحصیلی خود هستیم. شما در ادامه می‌توانید با پردرآمدترین رشته های دانشگاهی آشنا شوید و رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

آبان تتر

یکی از سوال‌های رایج و پربحث میان دانش آموزان و حتی دیگر اقشار جامعه این است که پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در ایران کدام‌اند؟

پیدا کردن یک شغل مناسب و دستیابی به مدارک علمی، رسیدن به شغل مورد نظر و داشتن جایگاه اجتماعی بهتر همگی از دلایل متنوع درس خواندن و ورود به دانشگاه است.

اما یکی از مهم‌ترین دلایل برای رفتن به دانشگاه و انگیزه‌ی دانشجویان برای ادامه راه‌، داشتن یک شغل پردرآمد بعد از فارغ التحصیلی است.

به همین دلیل قبل از این که وارد دانشگاه شویم باید یک انتخاب مناسب داشته باشیم که در کنار علاقه با شرایط اقتصادی کشور هم هماهنگ باشد. از این رو این نوشتار را به پردرآمدترین رشته های دانشگاهی اختصاص دادیم. برای اطلاع از بهترین و پردآمدترین رشته‌های تحصیلی تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پردرآمدترین رشته های دانشگاهی

امروزه مشاغلی همچون پزشکی، وکالت، مهندسی جزو رشته‌های پردرآمد در ایران هستند و رشته‌های چون فنی و حرفه‌ای و بیشتر رشته‌های علوم انسانی نادیده گرفته می‌شوند. از آنجایی که شرایط اقتصادی کمی برای جوانان سخت شده‌ است تمامی دانش‌آموزان در تلاش‌اند تا رشته‌ پردرآمد و مناسبی را انتخاب کنند تا در آینده دچار مشکل نشود.

در چند سال گذشته شاهد پیشرفت بیش از اندازه رشته‌های مهندسی بودیم، این مسئله باعث شد تا بخش بزرگی از دواطلبین کنکور وارد رشته‌های مهندسی به خصوص عمران و معماری شوند. اما رشته‌های مهندسی در سال‌های اخیر در ایران، بر خلاف دوره‌های گذشته بازار کار خوبی ندارد و بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته‌ها، صرف نظر از حقوق و درآمد بالا به دنبال کار هستند.

به طور کلی ما سعی کردیم در این نوشتار چند مورد از بهترین رشته‌های دانشگاهی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به راحتی رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید.

رشته های پزشکی

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین مشاغل در رشته تجربی

بدون شک یکی از پرطرفدارترین رشته‌ های دانشگاهی رشته تجربی ، رشته‌ ‌های پزشکی است. فارغ التحصیلان رشته پزشکی اگر فقط کمی صبر داشته باشند و بتوانند در دوران تحصیل مهارت و دانش خود را بالا ببرند می‌توانند در آینده یک پزشک سرشناس با درآمد بالا شوند.

حتی اگر به عنوان یک پزشک عمومی درس خود را به اتمام برسانند، بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند به عنوان پزشک عمومی مطب زده یا در درمانگاه و بیمارستان‌های دولتی یا خصوصی مشغول بکار شوند.

اما اگر تمایل به پزشک عمومی ندارند و قصد دارند تخصص خود را بگیرند، می‌تواند برای ادامه تحصیل، یکی از رشته‌های زیر را انتخاب نمایند:

  • متخصص زیبایی که شامل: گوش، حلق و بینی و متخصص پوست و مو
  • متخصص بیمای های قلبی و عروقی
  • متخصص مغز و اعصاب
  • متخصص بیماری های عمومی
  • متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری
  • متخصص بیماری های گوارشی

بیشتر بخوانید: بهترین شغل های 2021

رشته دندان پزشکی

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین مشاغل در رشته تجربی

یکی دیگر از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در رشته تجربی رشته دندان پزشکی بوده که تعداد فارغ التحصیلان آن در سال‌های گذشته به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است و تقریبا این رشته از لحاظ تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی، اشباع شناخته می‌شود. اما همچنان در کشورهای جهان سوم نیاز به افراد متخصص در این رشته وجود دارند.

به همین دلیل است که با وجود دندان پزشک بسیار در جامعه‌ی پزشکی، همچنان این تخصص یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در ایران به شمار می‌رود.

همچنین لازم به ذکر است که در میان رشته‌های پزشکی قبولی در این رشته اندکی ساده‌ترست از این رو شما با داشتن برنامه ریزی درسی دقیق و استفاده بهینه از زمان مطالعه، می‌توانید در این رشته پردرآمد تحصیل کنید.

پیراپزشکی

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین مشاغل در رشته تجربی

پیراپزشکی از آن دست رشته‌هایی است که تنوع بسیار بالایی دارد و دانشجویان می‌توانند بعد از فارغ التحصیلی با توجه به تخصص‌شان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و خدماتی مشغول بکار شوند.

فارغ التحصیلان این رشته محدودیت‌های رشته‌های پزشکی نظیر: هزینه بالا برای تحصیل در دانشکده‌های پزشکی، شرکت در طرح‌های متعدد و پرداخت بیمه‌ی تخلفات احتمالی پزشکی را ندارند. بازارکار رشته‌های پیراپزشکی در ایران هم به نسبت دیگر رشته‌ها، همچنان خوب است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2022

کاردرمانی و فیزیوتراپی

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین مشاغل در رشته تجربی

رشته کاردرمانی و فیزیوتراپی نمونه‌ای دیگر از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در رشته تجربی است. در حال حاضر فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در مراکز دولتی مانند: بیمارستان‌ها، مراکز توان بخشی یا حتی فدراسیون‌های ورزشی فعالیت داشته باشند یا بعد از گذراندن دوران طرح و به دست آوردن 6 سال سابقه کار در بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی، کلینیک خصوصی فیزیوتراپی خود را تاسیس کنند.

داروسازی

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین رشته در بازار کار ایران

رشته داروسازی در چک کردن نسخه مریض در داروخانه و فروختن دارو خلاصه نمی‌شود. زمینه کاری افراد متخصص در این رشته، شامل ارائه خدمات دارویی، مشاوره دارویی و بررسی روش‌های دارو‌سازی و ضعف‌های احتمالی موجود در رژیم‌های دارودرمانی است.

این رشته که از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در ایران که بازارکاری پویا و مناسبی دارد. نکته‌ی دیگر این است که از نظر آماری، تعداد متخصصین رشته داروسازی در ایران، کم‌تر از نیاز کشور است. برای مثال: در یک بیمارستان به ازای هر 110 تخت، یک دکتر داروساز بالینی و دو دکتر داروساز عمومی مورد نیاز است.

در حال حاضر هم حدود 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور در کارخانه‌های داروسازی داخلی ساخته می‌شود که آماده‌ی پذیرش فارغ‌التحصیلان این رشته هستند. طبق آخرین آمار به دست آمده، حدود 80 درصد جمعیت داروساز کشور، جذب داروخانه‌ها می‌شوند و مابقی در صنایع داروسازی و آرایشی یا در کارهای اجرایی وزارت بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند.

رشته علوم آزمایشگاهی

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین رشته دانشگاهی با درآمد بالا

رشته علوم آزمایشگاهی با پیشرفت علم پزشکی، گسترش بسیار خوبی پیدا کرد و در ایران هم با بالا رفتن اهمیت بهداشت و سلامتی، تعداد متخصصان این رشته بیشتر شده است. شناخت علل ایجاد بیماری‌های مختلف و عوامل ایجاد کننده آن‌ها از وظایف مهم یک فرد با تحصیلات در رشته علوم آزمایشگاهی است.

این رشته از نظر کاربرد و بازارکار، یکی از رشته‌های خوب در ایران محسوب می‌شود که هنوز بازارکار آن اشباع نشده است. اگر هم دانشجو، تحصیلاتش را تا مقطع دکترا ادامه دهد، می‌تواند آزمایشگاه شخصی خود را تاسیس کند که در این صورت میزان درآمد او تا چندین برابر افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری ها در سال 2021

مهندسی پزشکی

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین مشاغل در رشته ریاضی

یکی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین رشته های دانشگاهی رشته مهندسی پزشکی است که یک رشته مشترک ببین رشته تجربی و ریاضی است. از آن جایی که این رشته دارای گرایش‌های متنوعی همچون مهندسی پزشکی بالینی، بیوالکتریک، مهندسی بیومکانیک، بیومواد، مهندسی بافت، پردازش تصاویر پزشکی، مهندسی توانبخشی، مدل‌سازی سامانه‌های فیزیولوژیکی، ابزار دقیق در مهندسی پزشکی است.

اگر دانشجو کمی به دنبال یادگیری باشد به راحتی می‌تواند با این رشته در شرکت‌های دانش بنیان و بیمارستان‌ها مشغول به کار شود. همچنین لازم به ذکر است درصورتی که دانشجو توان مالی بالایی داشته باشد می‌تواند شرکت خود را احداث کند یا یکی از نمایندگی‌های وسایل پزشکی را به ایران بیاورد.

مهندسی کامپیوتر

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین مشاغل در رشته ریاضی

بدون شک یکی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی رشته ریاضی ، رشته مهندسی کامیپوتر است. مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی به دو گرایش نرم افزار و سخت افزار، و در مقطع ارشد به گرایش های هوش مصنوعی، مهندسی فناوری اطلاعات، شبکه‌های کامپیوتری، مکاترونیک، معماری کامپیوتر، تجارت الکترونیک، مهندسی نرم‌افزار، الگوریتم‌ها و محاسبات، امنیت اطلاعات، تقسیم بندی می‌شود.

مهندسین کامپیوتر می‌توانند در مراکز و نهادهای خصوصی یا دولتی مشغول به کار شوند و از حقوق و مزایای بسیار خوبی برخوردار باشند. فارغ التحصیلان این رشته سیستم‌های کامپیوتری را طراحی و پیاده سازی می‌کنند و در شرکت‌های تولید کننده قطعات و دستگاه‌ها، مراکز صنعتی و تولیدی سخت افزارها را ارتقاء می‌دهند.

مهندسی برق

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین مشاغل در رشته ریاضی

یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در رشته ریاضی، مهندسی برق است. این رشته یکی از سخت‌ترین رشته‌های دانشگاهی مهندسی نیز محسوب می‌شود که دارای چهار گرایش الکترونیک، قدرت، کنترل و مخابرات است.

همانند آینده شغلی رشته ریاضی فیزیک در بسیاری از شاخه های تاپ، مهندسی برق نیز در صورت دارا بودن علم و مهارت کافی، دارای آینده شغلی بسیار خوبی است.

فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش‌های خصوصی و دولتی نیروگاه‌ها، انواع کارخانجات (سیمان، خودروسازی، ذوب آهن و…)، سازمان‌های حوزه مخابراتی، صنایع نظامی و دفاعی به اشتغال بپردازند.

بیشتر بخوانید: بی ارزش ترین پول های جهان 2021

مهندسی پلیمر

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین مشاغل در رشته ریاضی

اگر بخواهیم یکی از نوپا ترین رشته‌های دانشگاهی را نام ببریم باید به رشته مهندسی پلیمر اشاره کنیم. هدف از این رشته تولید محصولاتی همچون الاستومر، چسب‌ها، لاستیک، پلاستیک، رزین و سایر مواد مورد نیاز صنعت است.

این رشته می‌توانند در صنایع حمل و نقل زمینی (خودروسازی، قطار)، هوایی (هواپیما و بالگرد) و دریایی (کشتی‌ها) نقش بسیار موثری ایفا کنند. همچنین، این رشته در صنعت پوشاک، لباس، پاپوش ها و تن پوش ها بسیار مهم است. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در کارخانجات رنگ سازی، صنایع نظامی، پزشکی و کشاوررزی نیز مشغول به کار شوند.

مهندسی شیمی

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین رشته دانشگاهی با درآمد بالا

شاید با خود فکر کنید، با تحصیل در این رشته به فردی شیمی‌دان تبدیل می‌شوید. اما در واقع ماهیت اصلی این رشته تولید مهندسانی است که کشفیات آزمایشگاهی شیمی را تا مقیاس‌های صنعتی بسط می‌دهند.

رشته مهندسی شیمی دارای گرایش های پالایش، پتروشیمی، پلیمر، صنایع گاز، صنایع شیمیایی معدنی، صنایع غذایی، طراحی فرایندهای صنعت نفت و بهره برداری است.

اگر از افرادی هستید که به دانش شیمی و فیزیک و ریاضی علاقمند هستید این رشته مناسب شماست،‌ چرا که این رشته، دانش شیمی، فیزیک و ریاضی را به هم می آمیزد و در تجهیزات پایه پالایشگاهی. هوافضا، خودروسازی، پزشکی، صنایع الکترونیک، کاربردهای محیط زیست و صنایع نظامی کاربرد دارد.

مهندسی نفت

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین رشته در بازار کار ایران

مهندسی نفت را می‌توان نگین مشاغل رشته ریاضی و از جمله محبوبترین رشته ها دانست. همچنین، میزان درآمد بالا و جذابیت کاری آن باعث شده است تا در رشته‌های پرطرفدار ریاضی بین نفرات برتر تبدیل شود. بنابراین می‌توان گفت که برای قبولی در آن به رتبه عالی نیاز است. مهندسان نفت در اکتشاف، محاسبه، بهره برداری از منابع زیرزمینی مثل نفت و گاز و انتقال آن تخصص دارند.

این رشته دارای چهار گرایش، مهندسی اکتشاف، مهندسی حفاری، مهندسی مخازن و مهندسی بهره برداری است. هر کدام از این گرایش‌ها از موقعیت‌های شغلی خاص خود برخوردارند. در حال حاضر بیش از 7 درصد از دانشجویان مهندسی نفت، جذب وزارت نفت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: با ارزش ترین پول های جهان 2021

وکالت

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین مشاغل در رشته انسانی

شغل وکالت یکی دیگر از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در رشته انسانی است. عده زیادی از وکلا در حرفه خود بسیار موفق هستند و ماهیانه درآمد بسیار بالایی به دست می‌آورند. در واقع، می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که میزان درآمد حاصل از شغل وکالت بستگی مستقیمی به خود فرد دارد.

به این صورت که در این شغل در صورت اطلاع فرد از نتیجه و نحوه سیر پرونده‌های مشابه حقوقی، تخصص و تسلط وی بر انواع مباحث مربوط به رشته حقوق و برقراری روابط مناسب کاری با اشخاص ذینفع در هر پرونده، می تواند جزء پردرآمدترین شغل رشته انسانی برای زنان و البته مردان باشد.

روانشناسی

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین مشاغل در رشته انسانی

از جمله مشاغل معرفی شده در گروه انسانی شغل روانشناسی است. یک روانشناس وظیفه مهم و خطیری همچون تحلیل و ارزیابی، درک و فهم محیط اطراف به وسیله انسان ها و نحوه برخورد و رفتار در اوضاع و شرایط خاص را عهده دار است.

یک روانشناس می‌تواند در حوزه‌های مختلفی از جمله مشاوره تحصیلی و خانوادگی، کارشناس تبلیغات و یا نماینده فروش به فعالیت بپردازد. به جز فعالیت در یک ارگان و سازمان دولتی یا خصوصی امکان تأسیس مرکز مشاوره شخصی نیز برای یک روانشناس وجود دارد.

باید گفت که شغل روانشناس در میان لیست مشاغل رشته انسانی جز پردرآمدترین شغل رشته انسانی برای خانم‌ها و همین طور آقایان است. در واقع، این شغل را می‌توان یکی از مناسب‌ترین شغل‌های رشته انسانی برای خانم‌ها دانست.

حسابداری

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین مشاغل در رشته انسانی

حسابداری از آن دست رشته‌هایی است که با سه رشته انسانی، تجربی و ریاضی دواطلب دارد. فرصت‌های شغلی پیش روی فرد مایل به اشتغال، به عنوان یک حسابدار بسیار گسترده است. در واقع، از کارخانه های کوچک و بزرگ و مؤسسات مختلف گرفته تا بزرگترین شرکت‌ها، همه نیاز به استخدام یک حسابدار دارند.

بیشتر بخوانید: ثروتمندترین افراد جهان 2021

شغل های مدیریتی

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین مشاغل در رشته انسانی

رشته‌های مدیریت انواع متفاوتی دارند. این تفاوت و فراوانی باعث شده این رشته دانشگاهی از محبوبیت بالایی برخوردار باشند.  مشاغل مدیریتی فعالیت در حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت بیمه و مدیریت صنعتی (کار در شرکت ها و کارخانجات و غیره) را شامل می‌شوند.

هتلداری

پردآمدترین رشته های دانشگاهی

یکی دیگر از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی رشته هتلداری است. در خصوص درآمد رشته هتلداری باید بگوییم که درآمد یک هتلدار بستگی مستقیمی به حجم کار و وظایف وی و همچنین توسعه صنعت گردشگری در کشور دارد. بعلاوه، مدیران انواع هتل‌ها با توجه به تخصص، تجربه، سطح دانش، محل استقرار و اندازه هتل درآمدهای مختلفی دارند.

جهانگردی

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین رشته در بازار کار ایران

شغل جهانگردی از جمله جذاب ترین مشاغل مرتبط با رشته انسانی است که علاقمندان به آن هم در بین داوطلبان کنکور کم نیستند. کشور ما ایران به علت داشتن پتانسیل‌های بالا جهت جذب گردشگر مورد توجه است. در نتیجه می‌توان این رشته را در زمره پردرآمدترین رشته های دانشگاهی به شمار آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های 2022

عکاسی

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین مشاغل در رشته هنر

یکی از بهترین رشته‌های دانشگاهی رشته هنر ،‌ رشته عکاسی بوده که در زمره پردرآمدترین رشته های دانشگاهی قرار گرفته است. این رشته در مقطع کارشناسی هیچ گرایشی ندارد و داوطلبان با توجه به سرفصل‌های این رشته باید برخی از دروس را به صورت عملی سپری کنند.

در طی دوره عکاسی، آموزش عکاسی در محیط ها و نورهای مختلف پرداخته می‌شود. یکی از الزامات این رشته کار با تجهیزات آتلیه، کار با دوربین‌های مختلف، ویرایش عکس، ظاهر عکس و شود است که البته آموزش داده می‌شود و نیازمند فراگیری کامل است. از آنجایی که برای تحصیل در این رشته نیازمند خرید دوربین‌ها و لنزهای مختلف هستید رشته گران قیمتی به حساب می‌آید.

زمینه‌های حرفه ای عکاسی عبارتند از: عکاسی خبری و مستند برای مطبوعات، روابط عمومی سازمان‌ها، جشنواره‌ها و مناسبت‌های مشابه، عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی برای آژانس های تبلیغاتی و به طور کلی تبلیغات، عکاسی از مراسم مختلف، عکاسی از زیبایی‌های طبیعی و آثار تاریخی، عکاسی مدیریتی از آزمایشگاه و پذیرش و انجام وظایف مختلف عکاسی حرفه ای، آموزش عکاسی در هنرستان‌ها و هنرستان‌ها و آموزشگاه‌ها و کلاس‌های آزاد هنری، مدیر آرشیو عکاسی در ناشران و مطبوعات بزرگ، تصویرسازی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان.

طراح مد

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین مشاغل در رشته هنر

اگر بخواهیم یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در رشته هنر را نام ببریم باید به رشته طراحی مد اشاره کنیم. یک طراح مد با در نظر گرفتن عملکرد، راحتی و سبک طراحی می کند. داشتن مدرک طراحی مد یا گذراندن دوره معتبر در این زمینه الزامی است. در عین حال، شما باید از آخرین روندهای بازار مد آگاه باشید و درک دقیقی از جزئیات، استانداردها و مواد تولید لباس داشته باشید.

چرا که دنیای ما پر از لباس‌های رنگارنگ با طرح و جلوی متفاوت است. یک طراح باید با جدیدترین اخبار روز مد آشنا باشد تا بتواند یک طرج جدیدی مناسب با نیاز جامعه طراحی کند.

بیشتر بخوانید: فنگ شویی سال 2021

سینما

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین مشاغل در رشته هنر

رشته سینما یکی دیگر از پرطرفدارترین رشته‌‌های دانشگاهی رشته هنر است. داوطلبانی که تمایل دارند به سراغ این رشته دانشگاهی بروند باید از میان 4 گرایش این رشته که عبارتند از تدوین، فیلمنامه‌ نویسی، کارگردانی و فیلمبرداری یکی را به دلخواه و علاقه خود انتخاب نمایند.

از آنجایی که این رشته بازار کار خوبی دارد در زمره بهترین رشته دانشگاهی با درآمد بالا قرار گرفته است. البته که این رشته نیز مانند سایر رشته های هنر نیازمند استعداد، مهارت و علاقه شخصی است تا بتواند به بهترین نحو معنایی را که در ذهن مخاطب است، به تصویر بکشد و احساس مخاطب را بر انگیزد.

از جمله زمینه‌های شغلی که داوطلبان رشته سینما می توانند داشته باشند می توان به: نویسنده فیلمنامه و برنامه‌های تلویزیون، طراحی گریم، تولید برنامه‌های تلویزیون و سینما، کارگردانی، طراحی صحنه، دستیار کارگردان اشاره کرد.

بازیگری

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین مشاغل در رشته هنر

یکی دیگر از بهترین رشته دانشگاهی با درآمد بالا رشته بازیگری است که طرفداران بسیار زیادی دارد. یکی از مهمترین ویژگی‌های یک بازیگر خوب، انسان‌شناسی و شناخت خوب مردم و جامعه آن‌ها است. علاوه بر آن یک بازیگر باید هوش خوب، سرعت یادگیری کافی، استعداد، ذوق و علاقه نیز داشته باشد.

توانایی انجام کار گروهی خوب، استقامت، انرژی بالا، قدرت و آمادگی جسمانی کافی و نیز توانایی سازگاری سریع با شرایط مختلف که ممکن است در حیطه کاری وی اتفاق بیافتد و نیز نظم و انضباط و تلاش بسیار و توانایی شنیدن انتقاد از جمله ویژگی‌های مهم یک بازیگر خوب است. در طول این شغل ممکن است سفرهای کاری طولانی مدت و دوری از خانه و خانواده را تجربه کنید که همین مورد یکی از مسائل مهمی است که علاقه مندان به این شغل و رشته باید به آن توجه کنند.

درآمد بازیگران فیلم‌ها و نمایش‌های مختلف بسیار متفاوت است و کاملا بستگی به استعداد و توانایی‌های فرد دارد. ممکن است بازیگران تا یک مدت مشخص درآمد بسیار بالایی داشته باشند و بعد از یک مدت نتوانند نصف همان درآمد را نیز داشته باشند. بنابراین این رشته در کنار اینکه رشته پردرآمدی است، مشکلات فراوانی نیز دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین پاسپورت دنیا 2021

طراحی صنعتی

پردآمدترین رشته های دانشگاهی
بهترین رشته در بازار کار ایران

از دیگر پردرآمدترین رشته های دانشگاهی ، رشته طراحی صنعتی است که ترکیبی از هنر، علم، صنعت و تجارت. در این رشته سعی می شود تا اشیا و ابزار هایی تولید شود که برای مخاطبان جذاب و راحت باشد و محیط اطراف آن ها را زیباتر کند. افرادی که از این رشته فارغ‌‌التحصیل می‌‌شوند باید تسلط کافی به نرم‌ افزارهای طراحی داشته باشند و هر چه سریع تر در پی یادگیری دقیق آن‌ها باشند.

رشته طراحی صنعتی دارای گرایش‌های مختلفی مانند گرایش محصول، طراحی دکوراسیون، طراحی محیطی، طراحی خودرو، طراحی بسته‌ بندی و طراحی اصلاحی است. اگر بخواهیم رشته های هنری پولساز در ایران را دسته‌ بندی کنیم و به آن‌ ها اولویت بدهیم، بدون شک رشته طراحی صنعتی بین 3 رشته پر درآمد قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص پردرآمدترین رشته های دانشگاهی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید