0

پردازنده اپل M2 اولترا معرفی شد [+مشخصات فنی]

پردازنده اپل M2 اولترا معرفی شد [+مشخصات فنی]
بازدید 79

[ad_1]

رویداد مورد انتظار WWDC 2023 اپل بالاخره آغاز شد و نخستین محصول معرفی شده در این رویداد، پردازنده اپل M2 اولترا است. در این مطلب به این پردازنده جدید و قدرتمند می‌پردازیم.

آغازگر رویداد جذاب اپل، تراشه اپل M2 اولترا بود. در واقع بعد از معرفی مک بوک ایر 15.3 اینچی با تراشه M2 تصمیم گرفت یک تراشه قدرتمندتر برای محصولات حرفه‌ای تر خود معرفی کند و به این ترتیب بود که اپل M2 اولترا با ارتقا دوبرابری هسته‌های CPU و GPU متولد شد.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: مک بوک ایر 2023 با تراشه M2 پرو رسما معرفی شد

پردازنده اپل M2 اولترا

تنها دو سال و نیم از انتقال اپل به پردازنده‌های داخلی خود می‌گذرد، اما همه چیز به سرعت پیشرفت کرده است. امروز این شرکت از تراشه اپل M2 Ultra رونمایی کرد که جدیدترین به‌روزرسانی را در خط کامپیوترهای دسکتاپ MacStudio را ارائه می‌کند.

در حالی که نسخه‌های قبلی M2 منحصراً در لپ‌تاپ‌ها ارائه می‌شد، اپل توانست با نسخه Ultra ادعای جهش جدی در عملکرد را داشته باشد. این تراشه به معنای واقعی کلمه دو تراشه M2 Max است که به هم چسبیده‌اند.

پردازنده اپل M2 اولترا معرفی شد [+مشخصات فنی]

بر روی کاغذ، M2 Ultra یک جهش بزرگ نسبت به M2 Max موجود در مک بوک پرو است. تعداد هسته‌ها از 12 به 24 دو برابر شده است، هسته‌های GPU دو برابر شده و تا 76 هسته در مدل‌های پیشرفته موجود است، همچنین پشتیبانی از رم از 96 گیگابایت به 192 می‌رسد.

مسلماً، تقریباً هیچ‌کس به این مقدار رم نیاز ندارد، اما اینکه سیستم شما از چنین میزان رمی پشتیبانی کند طبیعتا جالب است. با توجه به اینکه M1 که حدود دو سال پیش معرفی شده بود تنها از 16 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کرد این یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پردازنده اپل M2 اولترا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید