0

پرداخت وام به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از فیلترینگ

پرداخت وام به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از فیلترینگ
بازدید 165


پرداخت وام به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از فیلترینگ در اولویت معاونت علمی قرار دارد. وام‌های ارائه شده برای این کسب و کارها، کم بهره و بلند مدت خواهد بود.

معاون علمی رئیس جمهور بیان کرد که معاونت علمی، از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ‌هایی که در طی حوادث اخیر دچار ضرر مالی شده‌اند، حمایت می‌کند. به منظور حمایت از آن‌ها، وام‌های بلند مدت و کم‌بهره ارائه می‎شود.

بیشتر بخوانید: اینترنت فیلتر نیست ، ادعای جدید سخنگوی دولت بحث برانگیز است

پرداخت وام به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از فیلترینگ

روح الله دهقانی فیروزآبادی در خصوص قطع اینترنت و آسیب‌هایی که شرکت‌های دانش بنیان وارد شده است، گفت: «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به موضوع قطع اینترنت و آسیب‌های وارده به شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها توجه ویژه دارد و در وزارت ارتباطات نیز تصمیم‌گیری شده که یک بسته حمایتی برای این مجموعه‌ها پیش بینی شود.»

پرداخت وام به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از فیلترینگ

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد:

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اختصاص دادن وام‌های بلند مدت و کم‌بهره از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌هایی که در حوادث ضرر دیده‌اند، حمایت می‌کند.

به گفته ایشان، این دوران نیز می‌گذرد و جوانان با قدرت بیشتری به کسب و کار خود ادامه خواهند داد. قابل توجه است که بسیاری از آسیب‌هایی که به کسب و کارهای اینترنتی وارد شده، کسب و کارهای اینستاگرامی هستند که در واقع به عنوان استارتاپ عمل نمی‌کنند و صرفا محصولات خود را در ویترین اینستاگرام به فروش می‌گذارند. کسب و کارهای اینستاگرامی بیشتر مربوط به زنان است و علاوه بر این که دچار ضرر و زیان شده‌اند، بلکه در جهت تدوین راهکار نیز مورد توجه قرار نگرفته‌اند!

با توجه به آسیب‌های موجود به کسب و کارهای اینستاگرامی ، دهقانی فیروزآبادی بیشتر بر روی استارتاپ‌ها تمرکز دارد و در این مورد اعلام کرده است که حمایت از شرکت‌هایی که به دلیل اختلال و قطع اینترنت متضرر شده‌اند، در اولویت کاری قرار خواهد گرفت.

دهقانی فیروزآبادی، برای بررسی و شناسایی شرکت‌هایی که آسیب دیده‌اند و هم‌چنین برآورد میزان خسارت آن‌ها، گروهی را راه‌اندازی کرد و گفت:

قانون جهش تولید دانش بنیان ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد. این قانون، قانون مترقی بوده که در سطح دنیا نیز از قوانین مترقی در حوزه حمایت از علم و فناوری به شمار می‌آید.

سرپرست معاونت علمی و فناوری، در شرایطی از مترقی بودن قانون حمایت از علم و فناوری، پشتیبانی می‌کند که اتحادیه پوشاک تا گردشگری کشور، به دلیل قطع اینترنت و اختلال دسترسی به اینستاگرام، آسیب دیده‌اند.

از طرف دیگر دهقانی فیروزآبادی، اظهار امیدواری کرد که هم‌اکنون معاونت علمی و فناوری در حال تدوین برنامه‌هایی برای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان هستند و در خصوص همین موضوع، جلسه دوم با حضور رئیس جمهور تشکیل می‌شود.

به گفته دهقانی فیروزآبادی، فعلا یک جلسه با رئیس جمهور و ۵ جلسه دیگر برای تدوین برنامه‌ها برای اجرای این قانون تشکیل و در حدود ۹۰ درصد برنامه‌های اجرایی این قانون، تدوین شده است.

طبق گفته سرپرست معاونت علمی و فناوری، قانون مذکور، یک قانون مترقی به شمار می‌آید، ولی این تدوین قانون نگرانیِ کسب و کارهای اینترنتی از عدم دسترسی به اینترنت را کاهش نداده است. استارتاپ‌های تازه‌کار و کسب و کارهای مستقل نیز در بیش از چهل روز گذشته اعلام کرده‌اند که به دلیل عدم دسترسی به اینترنت دچار آسیب شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پرداخت وام به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از فیلترینگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید