0

پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان + جزئیات مبلغ وام

پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان + جزئیات مبلغ وام
بازدید 199


به گفته‌ی وزیر امور اقتصادی و دارایی پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان به منظور تسهیل امور زندگی این اقشار در شرایط اقتصادی کنونی، ممکن شد.

خبرها حاکی از موافقت وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک صادرات برای پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان است. طبق اخبار منتشر شده قرار است در مجموع مبلغ 3000 میلیارد تومان وام قرض الحسنه و وام مرابحه به بازنشستگان صندوق کشوری پرداخت گردد. گفتنی است که این وام، بدون ضامن برای بازنشستگان کشوری عرضه خواهد شد.

از جزئیات اخبار پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان چه می‌دانیم؟

طبق گزارش منتشر شده در ایسنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هم اندیشی مدیران ستاد و بانک صادرات در جمع خبرنگاران در رابطه با جزئیات پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان اعلام کرد:

در حوزه بانکی سیاست‌ها و تدابیر تازه‌ای اندیشیدیم و در حال حاضر یکی از سیاست‌های جدید دولت آن است که امکانی فراهم شود که بتوان دسترسی مردم عادی به تسهیلات خرد را از طریق اعتبار سنجی افزایش داد و یکی از این تسهیلات اعطای وام بدون نیاز به معرفی ضامن و گذاشتن وثیقه، در شبکه بانکی است.

از جزئیات اخبار پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان چه می‌دانیم؟

احسان خاندوزی همچنین در سخنان خود تاکید کرد:

هم اکنون شاهد اقدامات خوبی از طرف شبکه بانکی کشور در رابطه با این موضوع هستیم. اگرچه این وضعیت به هیچ عنوان مطلوب و ایده آل نباشد اما همچنان اقدامات نظارتی در این زمینه‌ها بیشتر خواهد شد. ما تا حد توان، در زمینه پیشبرد بهتر و دسترسی سریع‌تر و ایجاد رضایتمندی گسترده‌تر مردم تلاش خواهیم کرد.

وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سؤالی درباره تخلف‌های مدیران برخی شعب از دستورات صادره مبنی بر تسهیل دسترسی مردم به وام‌های خرد بدون طلب ضامن پرسیده شده بود نیز تصریح کرد:

دوستان و اعضای هیئت مدیره بانک‌ها در شبکه‌ی بانکی، ابلاغیه‌ای را در این ارتباط صادر کردند و در طی این مدت نیز در این زمینه برخوردهایی صورت گرفته است. اما گر همچنان تخلفی در این زمینه دیده می‌شود،باید بدانید که به زودی رفع خواهد شد. زیرا خود مسئولین و مدیران عامل بانک‌ها نیز خواستار و طالب این جدیت هستند که بدون اغماض و چشم پوشی به فعالیت‌های نظارتی خود ادامه دهند.

وی در ادامه گفت: «در جلسه‌ای که امروز با اعضای هیئت مدیره، هیئت عامل و مدیران استانی بانک صادرات برگزار شد، نکاتی در مورد برنامه‌های سال 1401 این بانک، در راستای اولویت‌های دولت مطرح شد. علاوه بر این در رابطه با جهت گیری‌هایی که پیگیری آن در اصلاح تدابیر اقتصادی، شاخص‌های عملکردی بانک و برنامه‌های مدیریتی واجب است، گفت‌وگوی خوب و سازنده‌ای انجام گرفت.»

احسان خاندوزی افزود: از آنجایی که خدمت گیرندگان بزرگ بانک صادرات بازنشستگان هستند، هیئت مدیره این بانک موافقت کردند با توجه به نیاز بازنشستگان کشور و به ویژه بازنشستگان صندوق کشوری، مبلغ 700 میلیارد تومان برای پرداخت وام قرض الحسنه به آن‌ها اختصاص دهند. گفتنی است این وام بدون دریافت هیچگونه ضامنی ارائه خواهد شد.

وزیر اقتصاد در پایان صحبت‌های خود گفت: علاوه بر مبالغی که اعلام شد، مبلغ 2 هزار 300 میلیارد تومان وام «مرابحه» شش درصد نیز برای بازنشستگان صندوق کشوری اختصاص داده شد. این مبلغ نیز از طرف بانک صادرات خواهد بود و شرایط ویژه‌ی عدم نیاز به ضامن نیز در این وام صدق می‌کند. جرئیات و ترتیبات این وام نیز به زودی توسط  مدیران بانک اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما درباره پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید