0

پرتاب جدیدترین ماهواره ناسا برای رصد زمین ؛ مأموریت فالکون 9 انجام شد

پرتاب جدیدترین ماهواره ناسا برای رصد زمین ؛ مأموریت فالکون 9 انجام شد
بازدید 26


جدیدترین ماهواره ناسا به هدف رصد زمین به فضا پرتاب شد. ماموریت فالکون 9 در حالی آغاز شد که پیش از این ترامپ آن را لغو کرده بود.ماموریت PACE با ارزش حدود یک میلیارد دلار، از مرکز فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد.

هدف اصلی ماهواره PACE رصد دقیق از اتمسفر زمین و آب و هوا بوده و به محققان کمک می‌کند تا سلامت چهار اقیانوس زمین را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: پرتاب 10 ماهواره ایرانی در آینده نزدیک ؛ ساخت 30 ماهواره جدید ایرانی [+ویدئو]

کارن سنت جرماین، مدیر بخش علوم زمینی ناسا، پیش از پرتاب، اظهار کرده بود: “آنچه که درباره PACE برای من جذاب است، این است که عمیق‌ترین درک انسان از فعالیت اقیانوس‌ها و ارتباط آنها با سیستم زمین را نشان می‌دهد. این ماهواره قرار است بیولوژی اقیانوس‌ها را به نحوی بی‌سابقه نمایش دهد.”

پس از چند روز تاخیر به دلیل شرایط آب و هوایی بد، موشک Falcon 9 در روز پنج‌شنبه از مرکز مذکور به وقت گرینویچ به فضا پرتاب شد. تقریباً 7.5 دقیقه پس از پرتاب، بوستر اول موشک به صورت عمودی در منطقه فرود “زون 1” فاصله گرفت. این، چهارمین پرتاب و فرود این بوستر بود که اجرایی شده است.

پس از 5 دقیقه، بوستر بالایی Falcon 9 ماهواره PACE را به مدار “خورشید همگام” در ارتفاع 677 کیلومتری از زمین منتقل کرد. این ارتفاع، تقریباً 70 درصد بیشتر از مکان ایستگاه فضایی زمین است. ماهواره‌ها در مدارهای خورشید همگام، از بالای قطب‌های زمین گذر می‌کنند و می‌توانند یک قسمت از زمین را براساس ساعت خورشیدی در همان منطقه مشاهده کنند. به همین دلیل، شرایط نوری پایدار است و ابزار فضایی می‌تواند تغییرات در سطوح زمین را به راحتی رصد کند؛ مدارهای مذکور مقصد ایده‌آلی برای ماهواره‌های آب و هوایی فراهم می‌آورند.

بیشتر بخوانید: 

نظر خود را درباره‌ی ماموریت جدیدترین ماهواره ناسا چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید