0

پذیرش شرایط هند توسط گوگل ؛ انحصار اندروید شکسته می‌شود!

پذیرش شرایط هند توسط گوگل ؛ انحصار اندروید شکسته می‌شود!
بازدید 96


پذیرش شرایط هند توسط گوگل پس از مقاومت فراوان در برابر قوانین جدید کمیسیون رقابت هند بالاخره رخ داد که قصد اعمال تغییراتی در سیستم‌عامل اندروید را دارد.

پس از جنجال‌های فراوان در مورد پذیرش شرایط هند توسط گوگل بالاخره شاهد تسلیم این شرکت در‌برابر قوانین جدید هند بودیم. گوگل در همین راستا اعمال تغییرات نسبتاً زیادی را در سیستم‌عامل اندروید خود پذیرفت. طبق اعلام گوگل استناد به قوانین جدید نهاد ضدانحصار هند، به کاربران اندروید در این کشور از ماه آینده‌ی میلادی، مجوز استفاده از سیستم‌های پرداخت متفرقه را داده تا منحصر و محدود به سیستم پرداخت گوگل پلی نباشند.

کریپتال گلوبال

طبق گزارش ورج، کاربران هندی زمان راه‌اندازی گوشی یا تبلت‌های جدید اندرویدی خود، امکان تغییر موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض خود را خواهند داشت. در سال پیش میلادی، کمیسیون رقابت هند (CCI) اقدام به اعمال جریمه‌ای 162 میلیون دلاری برای گوگل کرد. این جریمه طبق ادعای این کمیسیون، به علت سوءاستفاده گوگل از جایگاه خود در چندین بازار وابسته‌ به اکوسیستم دستگاه‌های اندرویدی مورد نظر قرار گرفته بود.

کمیسیون CCI طی چند بخشنامه‌ جدید نیز گوگل را ملزم به اعطای اختیار برای انتخاب موتور جست‌و‌جو به کاربران هندی کرده و حذف اپلیکیشن‌های ازپیش‌نصب‌شده‌ی اندرویدی این شرکت را امکان‌پذیر کرد. از جمله برنامه‌های از پیش‌نصب‌شده اندروید باید به گوگل مپ و یوتیوب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: شکایت وزارت دادگستری آمریکا از سلطه گوگل بر تبلیغات آنلاین

پذیرش شرایط هند توسط گوگل

افزون‌براین موارد، گوگل به تولیدکنندگان گوشی هوشمند توانایی دریافت جداگانه مجوز هر‌یک از اپلیکیشن‌های این شرکت را اعطا کرده و امکان نصب آن‌ها به‌طورپیش‌فرض روی دستگاه‌ها وجود خواهد داشت. اهالی مانتین‌ویو به شرکای تجاری‌ خود نیز امکان ساخت نسخه‌های ناسازگار یا فورک‌شده را نیز داده است. این شرکت در بیانیه‌ خود اعلام کرد که با وجود پذیرش قوانین دولتی هند، با احترام می‌خواهد درخواست تجدیدنظر در بخش‌های خاصی از تصمیمات کمیسیون CCI را به ثبت برساند.

پذیرش شرایط هند توسط گوگل

مدتی قبل هم گوگل از‌طریق راهکارهای حقوقی تلاشی را جهت جلوگیری از اجرایی‌شدن قوانین صادره از سوی کمیسیون رقابت هند آغاز کرد؛ اما این درخواست مورد موافقت دیوان عالی هند قرار نگرفت. گوگل در درخواست خود به پیش‌نیازهای جدید کمیسیون رقابت هند اشاره داشته و این مسئله را باعث از میان رفتن فرصت پیشرفت چشمگیر اکوسیستم اندروید قلمداد کرده بود.

حال گوگل درباره اجرای تعهد خود مبنی بر تبعیت از قوانین محلی هند اعلام کرد: «بخشنامه‌های جدید کمیسیون رقابت هند با محوریت اندروید و گوگل پلی، ما را به اِعمال تغییراتی مهم برای کاربران هندی ملزم می‌کند. امروز به کمیسیون رقابت هند اطلاع داده‌ایم که چگونه از بخشنامه‌های آن‌ها تبعیت می‌کنیم».

روز گذشته نیز وزارت دادگستری ایالات متحده شکواییه‌ جدیدی علیه گوگل به ثبت رساند که تمرکز آن روی کسب‌و‌کار تبلیغاتی این شرکت قرار دارد. براساس اعلام تحلیلگران نتیجه‌ این پرونده‌ی بزرگ، تبدیل‌شدن کسب‌و‌کار تبلیغاتی گوگل به شرکتی مستقل خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پذیرش شرایط هند توسط گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید