0

پذیرش بیت کوین توسط دولت مکزیک به عنوان پول رایج!

پذیرش بیت کوین توسط دولت مکزیک به عنوان پول رایج!
بازدید 235


در این روزهای پرفراز و نشیب بازار، بعد از السالوادور، حال شاهد پذیرش بیت کوین توسط دولت مکزیک با هدف افزایش سواد مالی شهروندان هستیم.

این روزها دنیای ارزهای دیجیتال روند پرفراز و نشیب و عمدتا نزولی را از سر می‌گذراند که ناامیدی بسیاری از فعالان تازه‌کار این حوزه را در پی داشته و ثروت کلانی را از کف بزرگترین مالکان آن خارج کرده است. اما این‌ها باعث نشده که کسی ارز ذاتی دنیای رمزارزها را زیر سوال ببرد و حتی در این شرایط هم،‌ برخی کشورها در تلاش برای گسترش آگاهی درباره دنیای بلاکچین و کریپتو هستند.

مستر بلیط

بیشتر بخوانید: توکن سهام قابل معامله (Tradable Stock Token) چیست

پذیرش بیت کوین توسط دولت مکزیک

بعد از السالوادور که سال گذشته رسما با پذیرش بیت کوین وارد دنیای کریپتو شد، حال به نظر می‌رسد که دیگر کشور قاره آمریکا، یعنی مکزیک در حال بررسی‌ مواردی برای وارد کردن بیت کوین به چرخه اقتصادی خود است. این هفته سناتور ایندیرا کمپس، لایحه‌ای را به مجلس مکزیک ارائه کرده که بنابر آن، قانون پولی مکریک به شکلی اصلاح خواهد شد که بیت کوین بتواند نقشی مهم در ساختار مالی مکزیک ایفا کند.

پذیرش بیت کوین توسط دولت مکزیک به عنوان پول رایج!

این لایحه شباهت زیادی با اقدام دولت السالوادور،‌ اولین کشور پذیرنده بیت کوین دارد که به خودی خود نشان از پذیرش روزافزون ارزهای دیجیتال توسط دولت‌ها دارد. در مورد مکزیک، هدف از ارائه لایحه جدید‌، افزایش سواد مالی شهروندان عنوان شده است. کشورهای پذیرنده بیت کوین چون السالوادور معتقدند که چنین اقداماتی دسترسی مردم به امکانات مالی که در عموم کشورها بسیار کم است را افزایش می‌دهد.

برای مثال در مکزیک 56 درصد جمعیت مکزیک هنوز حساب بانکی ندارند و 68 درصد مردم نیز فاقد سواد مالی هستند. این مسئله سبب می‌شود که مردم در این زمینه تصمیمات مالی خود را بر اساس و پایه درستی بنا نکنند.

با وجود همه مشکلات و موانعی که دیگر مقام‌های قانونی در مکزیک و دیگر کشورها بر سر راه قانونی شدن ارزهای دیجیتال قرار داده‌اند، لوایح این‌چنینی با حمایت سرمایه‌گذاران خصوصی می‌توانند راه‌حلی برای فائق آمدن بر مشکلات مالی این کشورهای در حال‌ توسعه باشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما کاربران مجله خبری آی تی و دیجیتال درباره پذیرش بیت کوین توسط دولت مکزیک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید