0

پخش زنده رویداد انتشار نخستین تصویر رنگی تلسکوپ جیمز وب [1:30 بامداد 21 تیر]

پخش زنده رویداد انتشار نخستین تصویر رنگی تلسکوپ جیمز وب [1:30 بامداد 21 تیر]
بازدید 265


امشب طی رویدادی تاریخی اولین تصویر رنگی جیمز وب منتشر می‌شود. برای تماشای پخش زنده رویداد انتشار نخستین تصویر رنگی تلسکوپ جیمز وب با ما باشید.

انتظار طولانی مدت برای تلسکوپی که با آن بتوان مناطق دوردست کهکشان را رصد کرد به زودی و با انتشار اولین تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب به پایان خواهد رسید.

مستر بلیط

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی GauGAN2 انویدیا به طور ترسناکی هرچه بنویسید را به تصویر می‌کشد

پخش زنده رویداد انتشار نخستین تصویر رنگی تلسکوپ جیمز وب

همانطور که ناسا از چندی پیش وعده داده بود، سه‌شنبه عصر به وقت ایران اولین تصاویر و داده‌های تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر خواهد شد. این پایانی بر تلاشی تقریبا 3 دهه‌ای از برنامه‌ریزی، ساخت‌، آزمایش و نوآوری است که ممکن است عصر جدیدی را در نجوم و کیهان شناسی رقم بزند.

جیمز وب با جمع‌آوری پرتوهای فروسرخ که برای چشم انسان نادیدنی هستند، محدوده‌های کاملا جدیدی از کیهان را در نخستین تصاویر خود به ما نشان خواهد داد. اتمسفر زمین این پرتوها را مسدود می‌کند و در نتیجه صرفا در فضا امکان مطالعه آن‌ها وجود دارد. علاوه بر این، فروسرخ می‌تواند به ابرهای گردوغباری که سحابی‌هیا کیهانی، محل تولد ستارگان را احاطه کرده‌اند نفوذ کرده و آن‌ها را به حباب‌هایی کاملا شفاف بدل کند.

مقامات ناسا امروز دوشنبه تایید کردند که نخستین تصویر با نام «نخستین زمینه ژرف وب»، بامداد سه‌شنبه ساعت 1:30 به وقت ایران و توسط رئیس جمهور آمریکا در جریان رویدادی در کاخ سفید منتشر خواهد شد.

ناسا سپس تصاویر را به همراه همکاران بین‌المللی خود در ساعت 19:00 به وقت ایران به نمایش عمومی خواهد گذاشت. شما می‌توانید در ساعت مورد بحث، پخش زنده این رویداد را از لینک زیر و در وب‌سایت ناسا ببینید:

پخش زنده رویداد انتشار نخستین عکس های تلسکوپ فضایی جیمز وب

در حال حاضر تنها گروه کوچکی از اخترشناسان موفق به تماشای تصاویر جیمز وب پیش از رویداد شده‌اند. بیل نلسون، مدیر ناسا نیز گفت:

ما می‌خواهیم نمایی تازه از کیهان را به بشریت نشان بدهیم.

جیمز وب بزرگترین تلسکوپ فضایی هابل است که تا به حال به فضا پرتاب شده و ماموریت آن رفتن به جایی فراتر از محدوده دید تلسکوپ فضایی هابل و کاوش روزهای نخستین جهان است. زمانی که کهکشان‌ها و ستارگان پس از وقوع بیگ بنگ تازه در حال شکل‌گیری بودند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پخش زنده رویداد انتشار نخستین تصویر رنگی تلسکوپ جیمز وب چیست؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید