0

پاول دورف: اپل برای پول بیشتر کاربران را محدود می‌کند

پاول دورف: اپل برای پول بیشتر کاربران را محدود می‌کند
بازدید 304


انتقاد پاول دورف از محدودیت‌های اپل در رسانه‌ها جنجال به‌ پا کرد. بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در مورد محدودیت وب‌اپ ها در iOS گفت و آیفون را محکوم کرد.

مستر بلیط

بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام، اخیرا در کانال رسمی تلگرامی خود، محدودیت کمپانی اپل برای قابلیت‌های وب اپ‌ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: مقصود این کمپانی از اجبار کاربران به دانلود برنامه‌ها از اپ استور دستیابی به سود بالاتر از طریق دریافت کارمزد است.

به نظر می‌رسد انتقاد پاول دورف از محدودیت‌های اپل حرف دل خیلی از کاربران iOS است. او با اشاره به محدودیت‌های iOS گفت: هر چند تلگرام در اپ استور در دسترس قرار دارد؛ اما چندین بار در فرایند بررسی این فروشگاه، با مشکلاتی مواجه شده است.

دلایل انتقاد پاول دورف از محدودیت‌های اپل

پاول دورف در کانال تگرامی خود، اعتراض بعضی از توسعه‌دهندگان درباره برخورد اپل با دنیای وب را اعلام کرد و نوشت: آن‌ها معتقدند سافاری به علت محدودیت‌ها، در حال از بین بردن وب است. این در حالی است که توسعه‌دهندگان وب تلگرام در آوریل با انتشار مقاله‌ای به 10 مشکل سافاری در iOS اشاره کرده و مشکلاتی همچون عدم پشتیبانی از پوش نوتیفیکیشن، رفرش ریت بالا، کدک‌های VP8 و VP9 و ویژگی‌های بصری را برشمردند.

دلایل انتقاد پاول دورف از محدودیت‌های اپل

تلگرام برای دور زدن محدودیت‌های اپ خود در آیفون و اپ استور، نسخه وب این پیام‌رسان را در اختیار کاربران قرار داده است. این نسخه بیشتر قابلیت‌های برنامه را می‌تواند ارائه دهد.

متن انتقاد پاول دورف از محدودیت‌های اپل را بخوانید:

«به نظر می‌رسد که اپل از قصد محدودیت‌هایی برای وب اپ‌ها درنظر گرفته است تا کاربران را مجبور به دانلود اپ‌ها از فروشگاه خود کند و از این طریق بتواند 30 درصد کمیسیون بگیرد.»

طبق گزارش‌ها، کمپانی اپل و iOS به توسعه‌دهندگان اجازه استفاده از موتور وب متفاوت برای اپ‌ها را نمی‌دهد و تمام آن‌ها باید به سراغ WebKit اپل بروند.

انتقاد پاول دورف از محدودیت‌های اپل دقیقا زمانی اتفاق افتاد که این کمپانی در صدد عرضه‌ی سرویس تلگرام پرمیوم است. این نسخه رایگان نیست و در ماه جاری میلادی ارائه می‌شود. هرچند رسما قیمت این سرویس اعلام نشده، اما به نظر می‌رسد هر قیمتی که این سرویس داشته باشد، این پیام‌رسان باید در ازای آن به اپل حق کمیسیون پرداخت کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص انتقاد پاول دورف از محدودیت‌های اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید