0

پاسخ وزارت صمت به انتقادات پلیس راهور ؛ خبری از واردات خودرو هندی نیست!

مشخصات و اسامی نخستین خودروهای وارداتی به کشور اعلام شد
بازدید 95


در ایام اخیر و از زمان مطرح شدن بحث واردات خودرو، پلیس راهور انتقادات زیادی نسبت به برندهای واردات خودرو، خصوصا واردات خودرو هندی مطرح کرده است.

پلیس راهور در روزهای اخیر بار دیگر با خطاب قراردادن واردکنندگان خودرو و وزارت صمت از روند واردات خودرو انتقاد کرده و مدعی شده واردات خودروهای بی‌کیفیت هندی و چینی وقتی پراید هست نیازی نیست!

مسئله بغرنج واردات خودرو همچنان ادامه دارد و بعد از همه جاروجنجال‌های آزادسازی واردات، تصویب آیین‌نامه واردات، اعلام شرکت‌های واردکننده و غیره، حالا بحث بر سر کیفیت خودروهای وارداتی است و پلیس راهور چندین بار از کیفیت برندهای چینی و هندی برای واردات خودرو انتقاد کرده است.

بیشتر بخوانید: انتقاد دوباره پلیس راهور از کیفیت خودروهای وارداتی ؛ خودروهای چینی و هندی وارد نکنید!

خبری از واردات خودرو هندی نیست

این روزها فهرست واردکنندگان خودروهای خارجی اعلام شده و حتی برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو، بیلبوردهای تبلیغاتی خود را در سطح شهر تهران نصب کرده‌اند. ولی به نظر می‌رسد فرایند واردات خودروهای خارجی همچنان ابهامات زیادی دارد.

دفتر ارتباطات وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به سخنان رئیس پلیس راهور اعلام کرده قرار نیست از این دو کشور خودرویی وارد بازار ایران شود. در این اطلاعیه این‌گونه آمده است:

رئیس پلیس راهور اخیرا در اظهاراتی گفته است: منظور ما از واردات خودرو این نیست که برویم خودروی بی کیفیت را از هند وارد کنیم که اگر این‌طور بود خب همان پراید بی کیفیت که در داخل تولید می‌شد.

واردات خودرو هندی

در ادامه این اطلاعیه می‌خوانیم ضمن اظهار تاسف از اظهارات مکرر رئیس پلیس راهور علیه صنعت خودروسازی کشور و زیر سوال بردن توانمندی‌های داخلی، برخلاف ادعای ایشان، هیچ ثبت سفارشی برای واردات خودروهای بی‌کیفیت هندی ثبت نشده است. علاوه بر این، مطابق با دستورالعمل‌های جاری، قرار نیست خودروهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد قرار نیست وارد کشور شوند.

دفتر ارتباطات وزارت صمت افزوده برای خدمات پس از فروش، تامین لوازم یدکی، نحوه قیمت‌گذاری، انتقال فناوری و عرضه خودروهای وارداتی، مقررات سختگیرانه‌ای تصویب شده که برخلاف گذشته، شرکت‌های متفرقه و دلالان نتوانند مجوز واردات را به سادگی دریافت کنند:

بار دیگر تأکید می‌شود که هیچ‌گونه ثبت سفارشی برای واردات خودروی هندی انجام نشده و خودروهای خارجی که به‌زودی وارد کشور خواهند شد از شرکت‌های معتبر و دارای کیفیت و استاندارد بالا و مناسب خواهند بود. آنگاه باید دید افرادی که ادعای واردات خودروی هندی یا خودروی بی‌کیفیت می‌کنند، چه پاسخی برای افکار عمومی دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ واردات خودرو هندی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید