0

ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک در سال 1402

ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک در سال 1402
بازدید 77


طبق تعریفی که در کشور ما وجود دارد، مشاغلی که کمتر از ۵۰ پرسنل داشته و دارای درآمد کمتری نسبت به کسب و کارهای بزرگتر هستند، به عنوان کسب و کارهای کوچک شناخته می شوند.

همان طور که می دانید انجام امور حسابداری در تمامی سازمان ها روش خاصی داشته و می تواند تاثیر به سزایی در پیشرفت شرکت ها داشته باشد.  از این رو در این مطلب می خواهیم با خصوصیات نرم افزار حسابداری آنلاین مناسب برای کسب و کارهای کوچک آشنا شده و به اهمیت استفاده از آن پی ببریم. مهم ترین نکاتی که در ادامه به آن ها می پردازیم عبارتند از:

اهمیت استفاده از نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک
ویژگی های ضروری و مهم بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک چیست؟
نرم افزار حسابداری رایگان برای شرکت های کوچک

فراموش نکنید رعایت اصولی و درست قواعد حسابداری در شرکت های کوچک، می تواند گامی مهم جهت پیشرفت و گسترش کسب و کار باشد. در ادامه بیشتر از اهمیت استفاده از نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک می گوییم. با ما همراه باشید.

مهم ترین مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک

اهمیت استفاده از نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک

استفاده از نرم افزار حسابداری چه مزایایی برای شرکت های کوچک دارد؟

به جرأت می توان گفت که یکی از مهم ترین دلایل پسرفت و شکست شرکت های کوچک و تازه تاسیس، مدیریت مالی ضعیف و نداشتن برنامه ریزی درست در سال های اولیه فعالیت می باشد. از این رو به دلیل سرمایه کم و نبود پشتوانه قوی درآمدی در ابتدای سال های فعالیت، لازم است تا با استفاده از یک نرم افزار حسابداری، به انجام اصولی و درست امور مالی بپردازید.

در واقع استفاده از نرم افزارهای پرکاربرد حسابداری در کسب و کارهای کوچک به شناسایی هزینه ها و دریافت گزارش دقیق میزان سود و زیان کمک کرده و در نتیجه شما را از عملکرد گذشته و حال سازمان باخبر می سازد.

لازم به ذکر است که در صورت عدم اعلام  نام و مشخصات یک نرم افزار مالی از لیست نرم افزارهای حسابداری مورد تایید دارایی به این اداره، لازم است اطلاعات مالی در دفاتر قانونی به شکل سند به سند ثبت گردد؛ اما با اعلام نام یک نرم افزار حسابداری، می توان به صورت ماهانه اقدام به نگارش دفاتر نمود.

حالا که به اهمیت استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک پی بردیم، لازم است بدانیم که این نرم افزار چه خصوصیاتی باید داشته باشد تا بتوان برای مدیریت دقیق ترامور مالی از آن بهره گرفت؟ در ادامه به این سوال مهم پاسخ می دهیم.

قابلیت های مهم بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک

ویژگی های ضروری و مهم بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک

قابلیت های مورد نیاز نرم افزار حسابداری برای کنترل امور مالی مشاغل کوچک

اگر صاحب بک کسب و کار کوچک بوده و دائما به دنبال مقایسه نرم افزارهای حسابداری برای انتخاب بهترین نوع آن هستید، باید بگوییم که با در نظر گرفتن این ۵ ویژگی مهم و کاربردی، می توانید بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک را تهیه کنید.

۱٫ سادگی در ثبت اطلاعات

افزایش سرعت ثبت فاکتور با استفاده آسان از نرم افزار

استفاده از نرم افزار حسابداری ساده، باعث افزایش سرعت در ثبت داده ها و در نهایت بالا رفتن بازدهی کسب و کار می گردد. بنابراین در مشاغل کوچک نیازی به استفاده از نرم افزارهای پیچیده و حرفه ای نبوده و یک برنامه حسابداری ساده با کاربری آسان، بهترین گزینه برای مدیریت امور مالی مختلف از جمله صدور فاکتور آنلاین با مهر، صدور فاکتور فروش و… می باشد.

۲٫ یکپارچگی

کاهش خطا و اشتباه با نرم افزار حسابداری یکپارچه

منظور از سیستم حسابداری یکپارچه، نرم افزاری است که نیازی به دوباره وارد کردن اطلاعات مالی در آن نبوده و داده ها به طور خودکار در بخش های مختلف به روزرسانی می شوند. این ویژگی، احتمال خطا و اشتباه را به میزان زیادی کاهش می دهد.

۳٫ سرعت بالا

ثبت عملیات حسابداری بیشتر با سریع ترین نرم افزار حسابداری

طراحی  اصولی و برنامه نویسی حرفه ای نرم افزار، تاثیر مستقیم بر افزایش سرعت ثبت عملیات حسابداری خواهد داشت.

بنابراین بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک نرم افزاری است که از سرعت بالایی برخوردار بوده و کاربر هنگام کار با آن بتواند به راحتی برای ثبت عملیات حسابداری و مشاهده گزارش ها در بخش های مختلف جا به جا شده و عملیات حسابداری بیشتری را ثبت کند.

۴٫ ارائه گزارش های جامع و پیشرفته و تبدیل به فایل اکسل

امکان خروجی گرفتن از گزارش های مالی برای تحلیل بهتر

صاحبان مشاغل کوچک برای تصمیم گیری های جدی در خصوص آینده مالی شرکت و نحوه مدیریت بودجه، به گزارش های متنوع و پیشرفته نیاز دارند. این گزارش ها باید در مورد عملکرد کاربران، میزان خرید و فروش محصولات مختلف در بازه های زمانی روزانه، ماهانه و دوره های زمانی مختلف باشد.

همچنین باید امکان خروجی گرفتن از این داده های مهم در فایل اکسل نیز وجود داشته باشد تا بتوان اطلاعات مهم را به شکل یک جا و منظم جمع آوری نمود.

۵٫ خدمات پشتیبانی

دریافت آموزش ها و راهنمایی های لازم با استفاده از پشتیبانی قوی

همان طور که می دانید پس از تهیه نرم افزار لازم است در بازه های زمانی مشخص برای اعمال تغییرات در برنامه حسابداری و رفع خطاها، آپدیت های جدید را دریافت کنید. با تهیه بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک می توانید از خدمات پشتیبانی بهره مند شده و علاوه بر دریافت به روزرسانی ها، از راهنمایی مشاوران برای نحوه استفاده از برنامه حسابداری نیز استفاده نمایید.

ویژگی های مهم برنامه حسابداری مناسب برای کسب و کارهای کوچک را نیز شناختیم.

و اما… حتما شما هم با تبلیغات نرم افزارهای رایگان مواجه شده اید و برایتان این سوال پیش آمده که آیا بدون صرف هزینه، می توان به ثبت امور مالی کسب و کار پرداخت؟ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

مزیت استفاده از نرم افزار حسابداری رایگان برای شرکت های کوچک

نرم افزار حسابداری رایگان برای شرکت های کوچک

نرم افزار حسابداری رایگان، چه امکاناتی در اختیار کاربران قرار می دهد؟

بسیاری از شرکت ها به منظور آشنایی کاربران با امکانات و فضای کلی نرم افزار، اقدام به ارائه نسخه دمو و رایگان نرم افزار می نمایند. بنابراین در صورتی که مایل هستید تا پس از کار با نسخه آزمایشی و بررسی بخش های مختلف نرم افزار اقدام به خرید نمایید، می توانید نسخه دمو را دانلود کرده و کار با آن را آغاز کنید.

و اما… مهم ترین امکانات و قابلیت های نرم افزار حسابداری رایگان برای شرکت های کوچک عبارتند از:

  1. امکان تعریف نامحدود کالا و انبار
  2. ارائه انواع گزارش های مالی از ترازنامه، صورت سوود و زیان و…
  3. تعریف کد تفصیلی شناور برای سطح بندی حساب ها
  4. ثبت خودکار اسناد حسابداری
  5. امکان ویرایش فاکتورها و اسناد مختلف و درج مهر و امضا

موفقیت کسب و کارهای کوچک با انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری

خب! خسته نباشید! به پایان مقاله رسیدیم. ابتدا به تعریف کسب و کارهای کوچک پرداختیم و گفتیم به منظور مدیریت و کنترل بهترهزینه ها ضروری است از یک نرم افزار حسابداری جامع و کامل استفاده کنیم. سپس به مهم ترین خصوصیاتی که باید بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک به منظور اداره امور مالی این مشاغل داشته باشد، اشاره کردیم و به توضیح هر کدام پرداختیم. سپس با توجه به افزایش ارائه نرم افزارهای حسابداری رایگان توسط شرکت ها، سعی کردیم با بیان ویژگی ها و تفاوت های مهم آن با نسخه های اصلی، شما را در انتخاب بهتر یاری کنیم.

امیدواریم این مطلب بتواند راهنمای مفید و جامعی برای تهیه بهترین برنامه حسابداری به منظور مدیریت امور مالی کسب و کار کوچک شما باشد و به کمک نکات مهمی که به آن پرداخته شد، بتوانید کنترل امور مالی حرفه خود را آسان تر به دست بگیرید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و مجله خبری آی تی و دیجیتال هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید