0

ویژگی‌هایی حذف شده‌ در ویندوز 11

ویژگی‌هایی حذف شده‌ در ویندوز 11
بازدید 179

[ad_1]

مایکروسافت اعلام کرده ویندوز 11 رابط کاربری بهتری داشته و ویژگی‌های مفیدتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته چند ویژگی قبلی دیگر در دسترس نخواهد بود.

ویژگی‌های جدید ویندوز 11

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از zdnet، در حالی که برخی از پیشرفت‌های اساسی در ویندوز 11 وجود دارد؛ اما مایکروسافت بیشتر توجه‌ی خود را روی ظاهر جدید ویندوز متمرکز کرده است. از جمله بازنگری در برخی از جلوه‌ها و شفافیت بیشتر رابط کاربری که برای اولین بار با ویندوز ویستا امتحان شده است.

همچنین با ادغام پشتیبانی از برنامه‌های Android (هم از طریق فروشگاه آمازون و هم از طریق بارگیری جانبی)، کتابخانه نرم افزاری رایانه شخصی را گسترش داده است و شما قادر هستید از بسیاری از اپ های اندروید در این سیستم عامل استفاده کنید.

اپلیکیشن چت تیمز مایکروسافت که مبتنی بر سرویس Microsoft Teams است؛ به صورت پیش فرض در این سیستم عامل قرار دارد و قابلیت تماس با هر سیستم عاملی از جمله پی سی، اندروید یا آیفون  را در خود جای داده است.

مهم‌ترین تغییر، در منوی Start است که ناسازگاری بصری Live Tiles یا همان کاشی‌های پویا برداشته شده و دوباره از آیکون‌هایی استفاده شده است که یادآور سیستم‌عامل‌های macOS و ChromeOS است.

علاوه بر این، دسته‌ای از قابلیت‌ها مانند دکمه استارت با کنترلهای متفاوت‌تر و سازماندهی بهتر در مرکز در دسترس خواهند بود؛ اما شما می‌توانید آن را به سمت چپ نیز منتقل کنید.

در سمت چپ صفحه نمایش، از ویجت های کشویی در رابط کاربری مانند MacOS Big Sur استفاده شده است.

یکی از بهترین قابلیت‌های جدید سیستم عامل جدید برای بهتر کردن تجربه کاربر، ویژگی Snap پیشرفته ویندوز 11 است که شما می‌توانید با افزودن شش طرح که با قرار دادن ماوس روی دکمه Maximize پنجره نمایش داده می‌شود؛ آرایش صفحه‌های روی دسکتاپ را سفارشی کنید. علاوه بر این، این سیستم‌عامل می‌تواند آرایش و چینش پنجره‌ها را به خاطر بسپارد.

با این حال، در اقدامی شگفت آور، مایکروسافت، برخی از قابلیت‌های پیشین را از ویندوز 11 حذف کرده است. به عنوان مثال، ویژگی جدول زمانی Task View’s Timeline به صورت پیش فرض وجود ندارد.

در همین حال گزینه‌های سفارشی از منوها نوار وظیفه حذف شده‌اند. البته این تغییر آنقدرهای هم مهم نیست. مثلاً دیگر نمی‌توان نوار وظیفه را به لبه دیگر از صفحه منتقل کرد.

 

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید