0

ویندوز 10 دیگر آپدیتی دریافت نمی‌کند؛ پایان کامل پشتیبانی ویندوز 10 در سال 2025

ویندوز 10 دیگر آپدیتی دریافت نمی‌کند؛ پایان کامل پشتیبانی ویندوز 10 در سال 2025
بازدید 40


پایان کامل پشتیبانی ویندوز 10 در سال 2025 محقق خواهد شد. محبوب‌ترین نسخه ویندوز دیگر هیچ آپدیتی دریافت نخواهد کرد.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی پایان کامل پشتیبانی ویندوز 10 را اعلام کرد. غول تکنولوژی جهان گفت که آپدیت نسخه 10 22H2 آخرین نسخه آپدیت ویندوز 10 محسوب می‌شود و این سیستم‌عامل دیگر هیچ به‌روزرسانی دریافت نخواهد کرد. همچنین سازنده ویندوز گفته است که سال 2025 پشتیبانی از این نسخه ویندوز به پایان خواهد رسید.

کریپتال گلوبال

با اعلام این خبر، لزوم آپدیت و نصب ویندوز 11 به‌عنوان جدیدترین و بهترین نسخه ویندوز بیش‌از هر زمان دیگری نمود پیدا می‌کند. با پایان پشتیبانی از ویندوز 10، این سیستم‌عامل محبوب امنیت خود را از دست داده و به محلی مناسب برای هکرها بدل خواهد شد. البته کاربران متعصب ویندوز 10 نباید زیاد نگران این موضوع باشند چرا که فرم‌فکتور ویندوز 11 بسیار شبیه به ویندوز 10 است و با کوچ به نسخه جدید ویندوز چیزی از دست نخواهند داد.

بیشتر بخوانید: تشخیص حضور کاربر در اتاق با آپدیت جدید ویندوز 11

مایکروسافت تاریخ پایان کامل پشتیبانی ویندوز 10 را اعلام کرد

مایکروسافت روز پنجشنبه در یک پست وبلاگی اعلام کرد که ویندوز 10 22H2 نسخه نهایی این سیستم‌عامل و پایان کار رسمی آن خواهد بود. البته فعلا مایکروسافت این سیستم‌عامل را به حال خود رها نمی‌کند و تمام نسخه‌های ویندوز 10 تا 14 اکتبر 2025 (22 مهر 1404)، یعنی زمانی که مایکروسافت پشتیبانی را به صورت کامل پایان می‌دهد، با به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه پشتیبانی می‌شوند. (برخی از نسخه‌های منتشر شده در کانال خدمات طولانی‌مدت یا LTSC، حتی پس از پایان تاریخ پشتیبانی، به‌روزرسانی‌های ویژه‌ خود را دریافت می‌کنند.)

به همین دلیل مایکروسافت کاربران سیستم‌عامل خود را تشویق می‌کند که هرچه زودتر به ویندوز 11 نقل مکان کنند زیرا دیگر ویندوز 10 هیچ ویژگی جدیدی دریافت نخواهد کرد.

مایکروسافت تاریخ پایان کامل پشتیبانی ویندوز 10 را اعلام کرد

اکنون که ویندوز 11 بیش از یک سال و نیم است که منتشر شده، خیلی عجیب نیست که این شرکت شروع به کنار گذاشتن توسعه ویندوز 10 کرده باشد، سیستم‌عاملی که اولین‌بار در سال 2015 راه‌اندازی شد. با این تصمیم مایکروسافت یک قدم رو به جلو برداشته است. در واقع از زمانی این شرکت فروش دانلودهای ویندوز 10 در ژانویه (دی‌ماه سال گذشته) متوقف کرد، ما انتظار پایان پشتیبانی از این سیستم‌عامل موفق را داشتیم.

انتقال از یک سیستم‌عامل به نسخه جدیدتر آن چیز بدی نیست، اما با توجه به اینکه ویندوز 11 نیاز به سخت‌افزارهای به روزی دارد، این انتقال می‌تواند برای کاربران هزینه‌های جانبی زیادی داشته باشد. اما به هر حال مایکروسافت دیگر دوست ندارد کاربران از ویندوز 10 استفاده کنند، زیرا آنها قصد دارند تمام تمرکز خود را بر روی ویندوز 11 بگذارند که طبیعتاً از پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه پیدا کردن دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پایان کامل پشتیبانی ویندوز 10 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید