0

ویبره چگونه دوربین گوشی را خراب می‌کند؟

ویبره چگونه دوربین گوشی را خراب می‌کند؟
بازدید 141

[ad_1]

اپل هشدار داد که “قرار دادن آیفون در معرض ارتعاشاتی مانند ارتعاشات ناشی از موتور سیکلت ” می‌تواند به دوربین‌ های آن آسیب برساند؛ این مشکل بی‌شک در گوشی‌ های اندرویدی نیز وجود دارد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از howtogeek، همه‌ی این مشکلات حول تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال (OIS) می‌چرخد، ویژگی‌ که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند مدرن، از جمله گوشی‌های اندرویدی و آیفون وجود دارد.

تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) چیست و چگونه کار می‌کند؟

تثبیت کننده تصویر قابلیتی است که هدف آن تثبیت دوربین در حین ثبت عکس یا فیلمبرداری است.

یک دوربین با OIS دارای یک موتور داخلی کوچک است که اجزای داخلی لنز را به صورت فیزیکی حرکت می‌دهد. به همین دلیل در حین نگه داشتن گوشی، اگر دستان شما کمی حرکت کنند یا بلرزند، موتورها با این حرکت مقابله کرده و مانع از تار شدن عکس یا فیلم می‌شوند.

چگونه لرزش می‌تواند به دوربین گوشی آسیب برساند؟

قطعات متحرک و مکانیکی دقیقاً همان چیزی هستند که منجر به خرابی می‌شوند. در دوربین گوشی‌ های هوشمند با OIS چندین قسمت متحرک کوچک داخلی وجود دارد که  تکان زیاد می‌تواند به آن‌ها آسیب وارد کند.

اجزای OIS برای خنثی کردن لرزش دست شما دائماً در حال حرکت هستند؛ بنابراین وقتی گوشی را به چیزی مانند موتور سیکلت می‌بندید؛ ارتعاشات می‌توانند قسمت‌های دوربین را تکان داده و این حرکت مداوم بر روی دوربین تأثیر منفی دارد.

البته با قرار دادن گوشی در جیب در حین دویدن این مشکل رخ نمی‌دهد. ارتعاشات قوی و پرقدرت و با تداوم زیاد، مانند ارتعاشات ناشی از موتورسیکلت می‌تواند آسیب زا باشد.

برای جلوگیری از این نوع آسیب چه کنیم؟

در وهله‌ی اول بهتر است از این کار اجتناب کنیم و گوشی را بری مدت طولانی در معرض این ارتعاشات قرار ندهیم. به طور مثال اگر دو بار در روز و هر بار به مدت سی دقیقه این کار را تکرار کنیم به دوربین گوشی آسیب وارد می‌شود.

اپل توصیه می‌کند در صورتی که قصد دارید گوشی خود را به موتورسیکلت یا سایر وسایل نقلیه پرقدرت وصل کنید؛ از “پایه لرزشگیر” استفاده کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید