0

وعده وزیر ارتباطات برای کاهش پینگ بازی های آنلاین

وعده وزیر ارتباطات برای کاهش پینگ بازی های آنلاین
بازدید 220

[ad_1]

عیسی زارع‌پور امروز در حاشیه افتتاحیه پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت خبر از کاهش پینگ بازی های آنلاین مشهور داد.

عیسی زارع‌پور در جریان افتتاحیه رویداد رونمایی از دستاوردهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته که بنابر رایزنی‌های انجام شده، تا اوایل آبان ماه یا نهایتا اواخر پاییز، CDN بیش از 200 بازی محبوب آنلاین در کشور راه‌اندازی می‌شود تا پینگ گیمرها برای تجربه‌ بازی‌ها به بهترین حالت دربیاید.

آبان تتر

بیشتر بخوانید: برندگان جوایز گیمزکام 2022 رسما مشخص شدند

کاهش پینگ بازی های آنلاین

بنابر تعریف اتحادیه بین‌المللی مخابرات، CDN یا همان شبکه توزیع محتوا که مخفف عبارت Content Delivery Network است به هر نوع شبکه‌ای اطلاق می‌شود که برای تحویل محتوای دیجیتالی بهینه‌سازی شده باشد. معمولا شبکه‌های تحویل محتوا دارای سرورهایی هستند که در نقاط مختلفی مستقر شده‌ و به طور جغرافیایی توزیع شده‌اند.

وعده وزیر ارتباطات برای کاهش پینگ بازی های آنلاین

شبکه تولید محتوا با استفاده از خادم‌های توزیع‌شده توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر از طریق نزدیک‌ترین سرور به کاربر محتوا را ارائه می‌کند. این سرویس به طور خاص در افزایش سرعت تحویل محتوا و پهنای باند در وب‌سایت‌هایی با ترافیک بالا و وب‌سایت های جهانی چون گوگل، یاهو، فیسبوک و غیره موثر است. در نتیجه راه‌اندازی CDN بازی‌ها در کشور به معنای کوتاه شدن فاصله کاربر و سرورها و کاهش تاخیر و مشکلات اینترنتی خواهد بود.

در حال حاضر محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین در ایران عبارتند از فورتنایت، وارزون، ایپکس لجندز، پابجی، دوتا 2، لیگ آو لجندز و چند مورد دیگر. حال و با این وعده وزیر، باید دید آیا وضعیت نابسامان پینگ و سرعت اینترنت در این عناوین که گیمرهای ایرانی را حسابی کلافه کرده بهبود خواهد یافت!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره وعده وزیر برای کاهش پینگ بازی های آنلاین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید