0

وضعیت نگران‌کننده کرونا در چین ؛ شناسایی 40 میلیون مبتلای جدید

وضعیت نگران‌کننده کرونا در چین ؛ شناسایی 40 میلیون مبتلای جدید
بازدید 156


بر اساس آخرین گزارش‌ها، وضعیت نگران‌کننده کرونا در چین از شیوع مافوق تصور کرونا در این کشور حکایت دارد. چه تعداد بیمار جدید کووید-19 در چین ثبت شده است؟

فایننشال تایمز بر اساس خود گزارش خود، وضعیت نگران‌کننده کرونا در چین را ناشی از شدت شیوع دوباره این بیماری منحوس عنوان کرد. طبق آمار این رسانه خارجی، تعداد موارد ابتلا جدید به کووید-19 در این کشور از مرز 40 میلیون نفر عبور کرده است. اوضاع پکن به حدی خطرناک شده است که گفته می‌شود دولت پکن توان مقابله با این ویروس را ندارد.

بیشتر بخوانید: تسریع فرایند خروج اپل از چین ؛ اعتراضات کار دست اقتصاد چین داد!

وضعیت نگران‌کننده کرونا در چین

به نظر می‌رسد کشمکش‌های چین با ویروس کووید ۱۹ تمامی ندارد. بعد از اینکه مقامات چینی از موضع سفت و سخت خود در قبال ویروس کرونا عقب‌نشینی کردند، این ویروس حالا با سرعت در بزرگ‌ترین شهرهای چین در حال گسترش است. وضعیت کنونی این کشور نشان از عدم آمادگی دولت پکن جهت مقابله با کرونا دارد.

چین با کمبود گسترده دارو مواجه شده است و بنا به گزارش ساکنان شانگهای، شنژن و شهرهای دیگر، موجودی داروهای درمان تب و تست‌های کرونا در داروخانه‌ها به پایان رسیده است. در شبکه‌های اجتماعی هم می‌توان تصاویر ازدحام شدید جلوی کلینیک‌های کرونا و در مقابل، خیابان‌های خالی از جمعیت را دید.

وضعیت نگران‌کننده کرونا در چین

به‌ادعای فایننشال تایمز، درحالی که فقط چند هفته از توقف قرنطینه سرسختانه و تست‌های عمده دولت چین می‌گذرد، شیوع کرونا زندگی عادی مردم را مختل کرده است. در خیلی از شهرهای چین ساکنان با مریضی دست و پنجه نرم می‌کنند یا برای اینکه به کرونا مبتلا نشوند، ترجیح داده‌اند در خانه‌های خود بمانند. در شانگهای و سایر شهرها هم کلاس‌های بخش عمده دانش‌آموزان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

دولت چین طی چند وقت اخیر گستره تست‌های کرونا را کاهش داده و ضمن این، دیگر مشخص نکرده است که طبق معیارهای آن چه افرادی «بدون علامت» به‌حساب می‌آیند. به همین ترتیب، در مقطع کنونی کمبود داده‌های موثق درباره شیوع کووید در چین به‌وضوح به چشم می‌آید. چین در شنبه گذشته از ابتلای محلی ۲۰۲۸ نفر جدید به ویروس کرونا خبر داد.

وضعیت نگران‌کننده کرونا در چین

آمار و ارقام غیر رسمی موجود در حال حاضر، نگران‌کننده به‌نظر می‌رسند. بر اساس برآوردهای آمارشناسی تازه‌کار با نام Chenqin که جریان‌های سرچ آنلاین را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده، تعداد کیس‌های جدید کرونا در محدوده 40 میلیون قرار می‌گیرد! ضمن اینکه مبتلایان در پکن را 39 درصد برآورد کرده است. بر پایه تخمین‌های صورت‌گرفته، شهرهای چونگ‌کینگ، گوانگ‌ژو و شانگهای به‌ترتیب با 29، 16 و 11 درصد ابتلا مواجه بوده‌اند. ظاهراً چندین شهر نظیر پکن و شیجیاژوانگ از اوج اولین موج‌های کرونا خود عبور کرده‌اند و تعداد متبلایان روزانه رو به کاهش رفته است.

علاوه بر این، 45 درصد از 114 هزار شرکت‌کننده در نظرسنجی رسانه دولتی چینی Beijing News اذعان داشته‌اند که به کرونا مبتلا شده‌اند یا دوران نقاهتشان را پشت سر گذاشته‌اند. نهایتاً نباید از این نکته چشم‌پوشی کرد که شیوه برآورد آمار و ارقام مذکور مورد تایید کارشناسان نیست، هرچند این آمار با بازخورد قابل توجهی در فضای مجازی مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی وضعیت نگران‌کننده کرونا در چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید