0

وزیر علوم: با توسل به پنج تن آل عبا، اولویت‌های بنیاد نخبگان را مشخص کردیم

وزیر علوم: با توسل به پنج تن آل عبا، اولویت‌های بنیاد نخبگان را مشخص کردیم
بازدید 25


وزیر علوم عنوان کرد که اولویت‌های بنیاد نخبگان را با توسل به پنج تن آل عبا مشخص کرده‌ایم. این اولویت‌ها شامل چه مواردی می‌شود؟

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست سراسری و کارگاه‌های آموزش تخصصی معاونین بسیج اساتید کشور عنوان کرد که با توسل به پنج تن آل عبا، اولویت‌های بنیاد نخبگان را مشخص کردیم. آنطور که مشخص است، وزارت علوم برای بودجه‌ای کلان و امتیازات ویژه‌ای برای نخبگان ایرانی در نظر گرفته است تا بتوانند در المپیادهای علمی جهانی افتخارآفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: معافیت نخبگان ایرانی خارج کشور از سربازی و جنجال‌های آن [+اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح]

اولویت‌های بنیاد نخبگان توسط وزیر علوم مشخص شد

وزیر علوم عنوان کرد: «اولویت‌های وزارت علوم را در خصوص بنیاد نخبگان مشخص کردیم. با توجه به مشورت‌ها و با توسل به پنج تن آل عبا، ۵ اولویت اساسی در این خصوص معرفی شده است.»

زلفی گل از بودجه اختصاصی برای آزمایشگاه‌ها و امتیازاتی برای برخی المپیادی‌های مدال آور در رشته‌های علوم پایه گفت و افزود:

از طریق معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان بورسیه داده شده و اگر دانشجویان مدال‌آور پویایی خود را حفظ کنند هیأت علمی می‌شوند، این اقدام در راستای ممانعت از خروج نخبگان است.

اولویت‌های بنیاد نخبگان توسط وزیر علوم مشخص شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه از ۴ رکن دانشگاه شامل، استاد، دانشجو، محتوا و آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و ضرورت پرداختن به این چهار رکن و برنامه‌های وزرات علوم تحقیقات و فناوری در این خصوص گفت.

طرح ترویج ملی کارآفرینی، پیگیری جشنواره حرکت و جشنواره فناورانه خوارزمی و بیمه پژوهش و طراحی سامانه ایده‌ها و نیاز‌ها و راه‌اندازی سامانه دانا را از دیگر اقدامات وزارت علوم تحقیقات و فناوری بود که زلفی گل در این نشست مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ایجاد اولویت‌های بنیاد نخبگان توسط وزارت علوم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید