0

وزیر ارتباطات: ورشکستگی اپراتورها در نتیجه فیلترینگ صحت ندارد!

وزیر ارتباطات: ورشکستگی اپراتورها در نتیجه فیلترینگ صحت ندارد!
بازدید 128


وزیر ارتباطات مدعی است ورشکستگی اپراتورها در نتیجه فیلترینگ مبنای قانونی ندارد. او در این راستا از مدل اقتصادی جدید تعریف شده خبر داد.

طبق اعلام وزیر ارتباطات در راستای ارزیابی آن‌ها از میزان افت درآمد اپراتورها، صرفاً 10 تا 18 درصد شرکت‌های وابسته به درآمد اینترنتی، با کاهش درآمد مواجه شده‌اند. لذا به عقیده زارع‌پور ورشکستگی اپراتورها در نتیجه فیلترینگ و به دنبال محدودیت‌های اینترنتی مبنای قانونی ندارد.

با وجود گذشت بیش از 4 ماه از فیلترینگ و محدودیت‌های گسترده اینترنت، بحث کاهش درآمدهای کسب‌وکارها ازجمله اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت بسیار داغ است. در راستای همین موضوعات، رایتل به عنوان اولین اپراتور در واکنش به اثرات منفی محدودیت‌ها و فیلترینگ اینترنت بر کاهش درآمد خود از احتمال ورشکستگی خبر داد، اما حالا به اعتقاد وزیر ارتباطات ورشکستگی اپراتورها در نتیجه فیلترینگ مبنای قانونی ندارد:

«مطالبی که در مورد ورشکسته‌شدن اپراتور‌ها مطرح می‌شود، مبنای قانونی ندارد. مدل جدید اقتصادی برای شبکه به شورای عالی فضای مجازی پیشنهاد کردیم که در دستور کار شورا برای بررسی است که اگر مصوب شود، وضعیتشان بهتر خواهد شد».

لازم به ذکر است که علاوه بر رایتل، اپراتورهایی نظیر شاتل و ایرانسل ضمن نامه‌ای به وزیر ارتباطات، نسبت به کاهش درآمدهای خود در نتیجه فیلترینگ هشدار دادند. نکته مهم این نامه‌ها ابهام در ادامه توسعه ارتباطات در کشور بوده؛ زیرا در نامه‌های ایرانسل و رایتل به صورت رسمی شاهد درخواست توقف یا کاهش توسعه شبکه به علت کاهش درآمدها بودیم؛ از طرفی شاتل نیز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای اینترنت ثابت کشور و از سردمداران شرکت‌های آماده ارائه تکنولوژی‌های نوین اینترنت ثابت در کشور، طبق اعلام خود از احتمال عدم توانایی به ادامه ارائه سرویس‌ خبر داده است.

بیشتر بخوانید: بازگشت درآمد رایتل به شهریور 1401 ؛ اپراتور سوم از خطر ورشکستگی نجات یافت!

ورشکستگی اپراتورها در نتیجه فیلترینگ نخواهد بود!

«عیسی زارع‌پور» در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که بین ده تا پانزده یا حداکثر 18-17 درصد شرکت‌های وابسته به درآمد‌های اینترنتی، با کاهش درآمدهای خود روبرو شده‌اند: «ما نامه‌ای که این شرکت‌ها نوشته‌اند را بررسی و برای جبران ضرری که به آن‌ها وارد شده است، تدابیری را پیش‌بینی می‌کنیم».

ورشکستگی اپراتورها در نتیجه فیلترینگ

وی همچنین ضمن اشاره به نامه تعدادی از اپراتورهای ارائه‌ خدمات اینترنتی و ادعاهای مطروحه در ماه‌های اخیر در زمینه تاثیر فیلترینگ بر ایجاد ضرر و خسارت برای آن‌ها، افزود: «در‌حال بررسی و ارزیابی این مسائل هستیم؛ چون به‌غیر‌از fcpها (که فقط اینترنت ارائه می‌دهند)، اپراتورهای ارتباطی منابع درآمدی متعددی دارند و فقط از راه اینترنت به کسب درآمد نمی‌پردازند».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر عدم ورشکستگی اپراتورها در نتیجه فیلترینگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید