0

وزیر ارتباطات: شرط فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در ایران پذیرش تمام قواعد سرزمینی ما است!

تکذیب اینترنت طبقاتی توسط زارع پور ؛‌ همه مردم ما خاص هستند، طبقه نداریم!
بازدید 102


وزیر ارتباطات شرط فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در ایران را لزوم رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی عنوان کرده و از ابلاغ این قوانین به شرکت‌ها و انتظار جهت دریافت پاسخ خبر داد.

طبق اعلام وزیر ارتباطات قواعد سرزمینی فعالیت اپراتورهای ماهواره‌ای رسماً ابلاغ شده و این نهاد در انتظار دریافت پاسخ است. زارع‌پور ضمن تأکید بر رعایت این قواعد به عنوان شرط فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در ایران اعلام کرد که از ارائه خدمات این اپراتورها و اینترنت ماهواره‌ای استقبال خواهد کرد.

مسئله ارائه اینترنت استارلینک در ایران به اواخر شهریورماه و فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ مرتبط است. از همان موقع که «ایلان ماسک» خبر از فعال‌سازی این اینترنت برای ایران داد، وزیر ارتباطات اما در گفت‌وگوهای متعددی بر لزوم رعایت قواعد سرزمینی ایران توسط اپراتورهای ماهواره‌ای تأکید داشته است.

بیشتر بخوانید: رئیس اتحادیه مخابرات: جلوگیری از اینترنت استارلینک ممکن نیست!

اعلام دوباره شرط فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در طول جلسه هیئت دولت دوباره بر بحث ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران تاکید کرده و بیان کرد:

«طبق قواعد اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)، هر اپراتوری که قصد فعالیت در کشوری را دارد باید قوانین لندینگ رایت آن کشور را رعایت کند. ما این قواعد سرزمینی را که در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب شده است، رسماً ابلاغ کرده‌ایم؛ گفته‌ایم اگر این را رعایت کنید، ما استقبال می‌کنیم و منتظر پاسخ هستیم».

شرط فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در ایران

زارع‌پور همچنین اشاره‌ای مبنی بر شرط رعایت این قواعد سرزمینی ایران توسط اپراتورها داشته، اما استقبال خود را از آن‌ها نیز اعلام کرد:

«مثل چند اپراتور ماهواره‌ای که الان فعال هستند و البته منظومه‌ای نیستند، مثل همان‌ها با آن‌ها رفتار خواهیم کرد». به‌نظر روی منظور سخنان وزیر ارتباطات، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک باشد که اخیراً در ایران شروع به فعالیت کرده است.

وی همچنین پیش از این پیش‌بینی کرده بود که به این زودی‌ها خبری از فعالیت سرویس استارلینک در ایران نخواهد بود: «استارلینک نمی‌تواند به این زودی دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را برای ایرانی‌ها فراهم کند؛ چرا که سرویسشان کامل نیست».

اما به هر حال، آنچنان هم پیش‌بینی وزیر ارتباطات رنگ حقیقت به خود نگرفت و طبق آخرین آمار ارائه شده از طرف اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، به نقل از یک مقام مسئول، 800 دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا اواسط دی‌ماه در ایران فعال شده و خود ایلان ماسک هم از فعالیت چند دستگاه در ایران را تایید کرده است.

براساس اعلام«مهدی محبی»، رئیس این اتحادیه، ورود این دستگاه‌ها به‌صورت قاچاق بوده و به همین دلیل استفاده از این دستگاه افزایش چشمگیری در آینده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شرط فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید