0

ورود پلیس اینترپل به متاورس ؛ مقدمه‌ای برای نظام‌بخشی دنیای جدید!

ورود پلیس اینترپل به متاورس ؛ مقدمه‌ای برای نظام‌بخشی دنیای جدید!
بازدید 109


به نظر برای اجرای قانون در دنیای دیجیتال متاورس ورود پلیس به آن اجتناب ناپذیر است. در همین راستا نیز شاهد ورود پلیس اینترپل به متاورس هستیم.

این روزها با ظهور دنیای متاورس تصمیم‌گیری برای سازمان‌های پلیس در راستای اتخاذ سیاست‌های مناسب جهت اجرای قانون در این عرصه با مشکلاتی روبرو شده است. با این وجود، به اعتقاد «یورگن استوک» (Jurgen Stock)، دبیرکل سازمان بین‌المللی پلیس جنایی، اینترپل، باید به‌منظور اقدام در خصوص جنایاتی که در دنیای دیجیتال رخ می‌دهد، شاهد ورود پلیس اینترپل به متاورس باشیم.

لازم به ذکر است که از جمله جنایاتی که هم‌اکنون در متاورس وجود دارد، باید به آزار و اذیت کلامی، باج‌افزار، جعل، پولشویی و کلاهبرداری مالی اشاره داشت.

بیشتر بخوانید:‌ دنیای متاورس آمیختنِ واقعیت و خیال؛ آن‌چه که باید بدانیم!

ورود پلیس اینترپل به متاورس

استوک طی مصاحبه‌ای در مورد جرایم حوزه متاورس بیان داشت: «مجرمان در انطباق سریع با هر ابزار تکنولوژیکی جدیدی که برای ارتکاب جرم در دسترس است، پیچیده و حرفه‌ای هستند. ما باید به اندازه کافی به آن پاسخ دهیم. گاهی اوقات قانون‌گذاران، پلیس و جوامع ما کمی عقب می‌مانند».

طبق اعلام دکتر «مادان اوبروی»، مدیر اجرایی بخش فناوری و نوآوری اینترپل، یکی از بزرگترین معضلاتی که این سازمان اکنون با آن روبرو است، تعیین این موضوع بوده که آیا این اعمال در متاورس، جرم قلمداد می‌شوند یا خیر، بااین‌حال قطعا این تهدیدها در این حوزه وجود دارند و این‌گونه مسائل تا به امروز راه حلی نداشته‌اند.

ورود پلیس اینترپل به متاورس

برای اوبروی، یک مسئله به‌طور قطعی مسلم شده که جهت کنترل دنیای متاورس، اینترپل باید در پلتفرم‌های متاورس حضور پیدا کند. به همین جهت این سازمان هم‌اکنون جایگاه خاص خود را در متاورس ایجاد کرده که در جریان نودمین مجمع عمومی آن در دهلی نو در ماه اکتبر افتتاح شده است.

پلتفرم متاورس اینترپل هدف دیگری را هم پیگیری می‌کند. ورود آن‌ها به متاورس امکانی را برای آن‌ها فراهم می‌کند که دوره‌های آنلاین خود را به اعضای اینترپل در سایر کشورها ارائه کنند و همچنین، به آن‌ها مجوز تمرین توانایی‌های حاصله را به‌طور در متاورس می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ورود پلیس اینترپل به متاورس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید