0

واکنش وزیر ارتباطات به ماجرای تشعشعات دکل‌های مخابراتی ؛ بی‌ضرر یا مضر؟

واکنش وزیر ارتباطات به ماجرای تشعشعات دکل‌های مخابراتی ؛ بی‌ضرر یا مضر؟
بازدید 100

[ad_1]

وزیر ارتباطات نسبت‌به موضوع تشعشعات دکل‌های مخابراتی واکنش نشان داد. اما آیا این تشعشعات مضر هستند؟

 عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عنوان کرد که میزان تشعشعات دکل‌های مخابراتی در کشور از استانداردهای جهانی پایین‌تر است و نمی‌تواند هیچ‌گونه خطری برای افراد داشته باشد. وی همچنین درمودر نصب دکل‌ها نیز توضیحاتی ارائه کرده است که جزئیات آن را در ادامه می‌خوانید.

کریپتال گلوبال

بیشتر بخوانید: زارع پور: ماهم قانون داریم / هیچکس حق دسترسی به اطلاعات مردم در پیامرسان‌های داخلی را ندارد

ماجرای تشعشعات دکل‌های مخابراتی چیست؟

عیسی زارع‌پور در جمع خبرنگاران درباره موضوع شکایت برخی از افراد در سامانه ۱۹۵ و رسیدگی به موضوع مشکل آنتن دهی گفت: «بعضی از وقت‌ها برخی از مشکلات نیاز به پیگیری اشخاص نیز دارد از جمله همین موردی که در ۱۹۵ ذکر شده است.»

وی افزود:

یک مورد بود که فردی به من پیام داده بود که در محل ما یک دکل BTS بوده و جمع شده و به من قول داده بودند که تا آخر سال دوباره نصب می‌شود اما من را دوباره به زمان دیگری حواله داده‌اند. من این مورد را شخصاً پیگیری کردم و متوجه شدم که اهالی محل اجازه نصب دکل BTS و تجهیزات مخابراتی اپراتورها را نمی‌دهند. بنابراین اشخاص باید این موضوع را پیگیری کنند و در نهایت اهالی محل را راضی کنند، زیرا مسائل این چنینی از اراده وزارت ارتباطات خارج است.

ماجرای تشعشعات دکل‌های مخابراتی چیست؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: «موضوع نصب دکل‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی است.»

وی گفت:

برخی از مردم تصورشان این است که آنتی‌های BTS (بی تی اس) مضر هستند در حالی که بارها گفته‌ایم این‌گونه نیست و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بارها اندازه‌گیری کرده‌اند و به طور روتین هم این کار در حال انجام است.

زارع پور تاکید کرد: «میزان تشعشعات دکل‌های BTS در ایران از استاندارهای جهانی هم پایین‌تر است و خیال مردم را راحت کنیم که هیچ ضرری برای سلامتی ندارد چون همین شبهه باعث می‌شود که اهالی یک محل اجازه نصب دکل را ندهند.»

وی گفت:

من در بازید از یکی استان‌ها در محلی متوجه شدم که گروهی آمده بودند و می‌گفتند که موبایل‌ها آنتن نمی‌دهد و گروهی دیگر می‌گفتند دکل‌ها را جمع کنید ضرر دارد. بنابراین این موضوع نیازمند تبیین است تا خیال مردم را از نبود ضرر این دکل‌ها راحت کنیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واکنش وزیر ارتباطات به ماجرای تشعشعات دکل‌های مخابراتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید