0

واکنش اپل به نگرانی‌ها درباره تشعشعات آیفون 12 ؛ به زودی یک بروزرسانی منتشر می‌کنیم

واکنش اپل به نگرانی‌ها درباره تشعشعات آیفون 12 ؛ به زودی یک بروزرسانی منتشر می‌کنیم
بازدید 19

[ad_1]

اپل بالاخره در باب نگرانی‌های بوجود آمده از تشعشعات آیفون 12 واکنش نشان داد. ارزشمندترین شرکت جهان گفت که به زودی یک به‌روزرسانی ویژه منتشر خواهد کرد.

اگر علاقه‌مند به اخبار حوزه تکنولوژی هستید، حتماً می‌دانید که از چند روز پیش تاکنون، نگرانی‌هایی بابت تشعشعات آیفون 12 بویژه در منطقه اروپا بوجود آمده است که گفته شد، این تشعشعات سرطان‌زا هستند. نخست فرانسه از این موضوع انتقاد کرده و سپس آلمان و بلژیک نیز دنباله‌رو این کشور شدند. حال و پس از گذشته چند روز، اپل اعلام کرد برای مرتفع‌سازی این مشکل به‌زودی آپدیتی ارائه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: فروش آیفون 12 در آلمان و بلژیک نیز به دلیل سطح بالای تشعشعات سرطان‌زا ممنوع شد

اپل نست به به تشعشعات آیفون 12 واکنش نشان داد

فرکانس ملی در کشور فرانسه چند روز پیش به اپل التیماتوم داد که هرچه سریع‌تر و «از هر طریقی که ممکن است» مشکل انتشار بیش از حد امواج الکترومغناطیسی در گوشی‌های آیفون 12 را برطرف کند. این آژانس به اپل اعلام کرده بود در صورتی که این مشکل برطرف نشود با عواقب سنگینی روبرو خواهد شد و باید تمامی گوشی‌های آیفون 12 که تاکنون در این کشور فروخته شده است را از کاربران بازپس بگیرد. این آژانس همچنین به صورت موقت فروش این گوشی‌های هوشمند را در کشور فرانسه ممنوع اعلام کرد.

در گزارش منتشر شده از سوی این آژانس اعلام شده بود که میزان خطرات مربوط به انتشار امواج الکترومغناطیسی یا SAR توسط این گوشی‌های هوشمند از آنچه در اتحادیه اروپا تعیین شده بیشتر است و می‌تواند به سلامتی کاربران آسیب وارد کند. اما براساس گزارش منتشر شده توسط Gsmarena، اپل امروز به گزارش منتشر شده از سوی آژانس فرکانس ملی فرانسه پاسخ داد و اعلام کرد به منظور رفع آن بزودی یک بروزرسانی نرم‌افزاری منتشر می‌کند.

اپل نسبته به تشعشعات آیفون 12 واکنش نشان داد

هنوز مشخص نیست که این بروزرسانی نرم‌افزاری چه تغییراتی را در گوشی‌های آیفون 12 صورت می‌دهد؛ اما اپل قصد دارد با انتشار آن نگرانی ایجاد شده توسط آژانس فرکانس ملی فرانسه را برطرف کند. برخلاف بسیاری از کشورها در فرانسه به منظور اندازه‌گیری میزان انتشار امواج الکترومغناطیسی گوشی‌های هوشمند از روشی خاص استفاده می‌شود که علاوه بر اندازه‌گیری مقدار این تششعات (میزان SAR) بر روی سر و بدن، مقدار امواج دریافتی توسط دست‌ها نیز به صورت جداگانه محاسبه می‌شود. این قوانین جدید در سال 2020 توسط دولت فرانسه به تصویب رسید.

گفته می‌شود در بررسی‌های صورت گرفته توسط این آژانس گوشی‌ آیفون 12 در تست امواج دریافتی توسط دست‌ها نتوانسته است مجوزهای لازم را دریافت کند و مقدار انتشار امواج الکترومغناطیسی به این اندام‌ها بیش از مقادیر استاندارد بوده است.

اپل در پاسخ به گزارش منتشر شده توسط این آژانس اعلام کرده است:

«ما یک بروزرسانی نرم‌افزاری برای کاربران حاضر در فرانسه منتشر می‌کنیم تا (گوشی‌های آیفون 12) را با پروتکل‌های آزمایشی مورد استفاده در این کشور سازگار کند. ما در تلاش هستیم گوشی‌های آیفون 12 همچنان در کشور فرانسه در دسترس باشند. این (مشکل) به پروتکل آزمایشی خاصی که در کشور فرانسه وجود دارد مربوط می‌شود و برای سلامتی کاربران نگرانی وجود ندارد».

هم اکنون مقامات رسمی کشورهای بلژیک، آلمان و ایتالیا از اپل درخواست کرده‌اند که این بروزرسانی را برای تمامی کاربران حاضر در قاره اروپا منتشر کند. انتظار می‌رود این اتفاق رخ دهد و تمامی گوشی‌‌های آیفون 12 حاضر در کشورهای اروپایی این بروزرسانی را دریافت کنند. دولت فرانسه اعلام کرده است بلافاصله پس از انتشار این بروزرسانی گوشی‌های آیفون 12 را مورد تست و آزمایش مجدد قرار می‌دهد. در صورتی که میزان امواج الکترومغناطیس ساطع شده از این گوشی‌های هوشمند در بازه قابل قبول و استاندارد باشد، فروش گوشی‌های آیفون 12 فوراً از سر گرفته خواهد شد.

البته پس از انتشار این گزارش از سوی کشور فرانسه، توسط مقامات کشورهای دانمارک و بلژیک حمایت‌هایی از اپل صورت گرفت. در بلژیک اعلام شد که تست‌های مجدد صورت گرفته صحت عملکرد گوشی‌های آیفون 12 را نشان می‌دهد و توقف فروش آن‌ها غیرقانونی است. در کشور دانمارک نیز اعلام شد که نگرانی در مورد میزان امواج الکترومغناطیسی منتشر شده از گوشی‌های آیفون 12 وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نگرانی‌ها درباره تشعشعات آیفون 12 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید