0

واکسن سرطان دانشگاه استنفورد بدن انسان را قادر ب شناسایی سرطان می‌کند

واکسن سرطان دانشگاه استنفورد بدن انسان را قادر ب شناسایی سرطان می‌کند
بازدید 70


واکسن سرطان دانشگاه استنفورد قادر است سلول‌های سرطانی را شناسایی کند. این واکسن گامی مفید در جهت درمان سریع سرطان است.

پژوهشگران در پروژه‌ای جدید واکسن سرطان دانشگاه استنفورد که قادر به شناسایی سرطان است را توسعه دادند. این دانشمندان واکسن ذکر شده را براساس تومورهای سخت و سنگین فیبروسارکوما، سرطان سینه و استخوان امتحان کرده و نشان دادند که تأثیر آنها بر روی این تومورها مثبت بوده است. در ادامه می‌توانید اطلاعات دیگری نیز از این واکسن کسب کنید.

بیشتر بخوانید: دستاورد دانشمند ایرانی: تشخیص سرطان از آزمایش خون

واکسن سرطان دانشگاه استنفورد توسعه داده شد

دانشمندان واکسن جدیدی را توسعه داده‌اند که در پاک‌سازی سرطان خون در موش‌ها موفق ظاهر شده است. این روش شامل برنامه‌ریزی مجدد سلول‌های سرطانی و تبدیل آن‌ها به سلول‌های ایمنی است تا به سیستم ایمنی بدن یاد دهد که چطور باید با بیماری مقابله کرد.

محققان دانشگاه استنفورد در پروژه‌ای تازه توانسته‌اند به شیوه‌ای جدید به سلول‌های T یاد دهند که گستره وسیع‌تری از آنتی‌ژن‌ها را شناسایی کنند و شانس مقابله موفق سیستم ایمنی با سرطان را افزایش دهند. این شیوه جدید از طریق تبدیل سلول‌های سرطانی به ماکروفاژها انجام می‌شود. ماکروفاژها نوعی سلول عرضه‌کننده آنتی‌ژن (APC) هستند که به سلول‌های T نشان می‌دهند باید در بدن به‌دنبال چه چیزی بگردند.

«راوی ماجتی»، محقق ارشد این پژوهش می‌گوید:

فرض ما این بود که اگر سلول‌های سرطانی دوباره برنامه‌ریزی و به سلول‌های ماکروفاژ تبدیل شوند، می‌توان سلول‌های T را تحریک کرد؛ چرا که APCها حاوی تمام آنتی‌ژن‌های سلول‌های سرطانی منشأ خود هستند.

واکسن سرطان دانشگاه استنفورد توسعه داده شد

پژوهشگران برای آزمایش این ایده، سلول‌های سرطان خون در موش‌ها را به APC تبدیل کردند. نتیجه این بود که سرطان با موفقیت از بدن این حیوانات پاک شد و توانست برای زمان طولانی‌تری از بازگشت بیماری به بدن جلوگیری کند. محققان می‌گویند حتی وقتی پس از 100 روز از درمان تومور دوباره سلول‌های سرطانی را به بدن موش‌ها تزریق کردند، سیستم ایمنی توانست در برابر سرطان ایستادگی کند.

دانشمندان این روش را روی تومورهای سخت ازجمله فیبروسارکوما، سرطان سینه و استخوان آزمایش کردند و اگرچه نتایج به‌اندازه سرطان خون درخشان نبود، اما همچنان تأثیرات مثبت خود را به نمایش گذاشت.

محققان می‌گویند در تست‌هایی که روی سلول‌های انسانی در آزمایشگاه انجام داده‌اند، توانسته‌اند با موفقیت شناسایی بیماری را به سلول‌های T یاد دهند. درنتیجه می‌توان امید داشت که این روش روی انسان‌ها هم اثرگذار باشد؛ اما هنوز به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

بیماری سرطان با فریب سیستم ایمنی از شناسایی‌شدن خود جلوگیری می‌کند. درنتیجه دانشمندان با روش‌های ایمنی‌درمانی سعی دارند سیستم ایمنی را برای مقابله با بیماری تقویت کنند. یکی از این روش‌ها، آموزش سلول‌های T برای کشف آنتی‌ژن‌های سرطانی است که در این روش از آن استفاده شده. نتایج پژوهش حاضر در مجله Cancer Discovery به چاپ رسیده و قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واکسن سرطان دانشگاه استنفورد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید