0

واریز سود سهام عدالت تا پایان آذر 1401 ؛ شرط فروش سهام عدالت مشخص شد

واریز سود سهام عدالت تا پایان آذر 1401 ؛ شرط فروش سهام عدالت مشخص شد
بازدید 182


رئیس صندوق تثبیت بازار سرمایه امروز در نشستی که در محل سازمان بورس برگزار شد، از واریز سود سهام عدالت تا پایان آذر 1401 خبر داده است.

پیمان حدادی در نشست خبری که امروز در محل سازمان بورس برگزار شد، ضمن ارائه جزئیاتی از فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه گفته که بنابر برآوردهای انجام شده، میزان دارایی صندوق تثبیت بازار سرمایه در روزهای پایانی سال 1400 حدود 6 هزار میلیارد تومان بود که اکنون این رقم به چیزی معادل 12 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: زمان واریز سود سهام عدالت 1401 ؛ مبلغ سود سهام عدالت سال 1401 چقدر است؟ [+ ویدیو]

واریز سود سهام عدالت تا پایان آذر 1401

او با بیان اینکه هدف صندوق تثبیت، مثبت شدن بازار نیست گفته:

اصلی‌ترین هدف صندوق تثبیت بازار سرمایه که در دستور کار قرار گرفته است، حفظ ثبات در بازار سرمایه است که این امر باعث شده تا این صندوق به صورت مداوم تصمیم به خرید و فروش سهام در بازار نگیرد، اما انتخاب سهم برای خرید با توجه به مصوبات هیئت مدیره صندوق انجام می‌شود.

حدادی به اعضای تشکیل دهنده هیات امنای صندوق تثبیت بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: «هیات امنای این صندوق شامل وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و رئیس صندوق توسعه ملی است که نوع خرید و فروش سهام بر اساس آیین‌نامه مصوب شده در هیات امنا انجام خواهد شد». مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه به سهام این صندوق در ۵۱۰ نماد اشاره کرد و ادامه داد:

صندوق تثبیت بازار سرمایه زمانی اقدام به ورود در بازار سهام می‌کند که شاهد وجود برخی تغییرات در شاخص‌های بازار، بازار ارز و نیز بازارهای جهانی باشد.

واریز سود سهام عدالت تا پایان آذر 1401 ؛ شرط فروش سهام عدالت مشخص شد

وی به انتقادات وارد شده نسبت به عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار کرد: «اقدام این صندوق برای خرید سهام به صورت غیرمستقیم انجام می‌شود؛ اما قرار بر این است تا طی ماه‌های آینده گزارشی از فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه منتشر شود».

حدادی به محرمانه بودن خریدهای انجام شده توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: «بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، مشخص شده است که فعالیت صندوق‌هایی با این عملکرد در سطح جهانی منتشر نمی‌شود». او همچنین اعلام کرد که صندوق تثبیت مکلف به انتشار گزارش نیست اما در دوره قبل صورت‌های مالی منتشر شد.

بازگشایی نمادهای سهام عدالت

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه به جزئیات واریز سود سهام عدالت سال 1400 اشاره نیز اشاره کرد و افزود: «بر اساس برآوردهای انجام شده سود سهام عدالت سال، ۱۴۰۰، ۲ برابر سال ۹۹ است که قرار شده تا نخستین مرحله واریزی سود سال ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه پرداخت شود». حدادی به زمان بازگشایی نمادهای سرمایه‌گذاری استانی اشاره کرد و افزود:

شورای‌عالی بورس، سازمان بورس را مکلف کرده است تا تصمیماتی را در راستای برگزاری مجامع شرکت‌های مذکور اتخاذ کند که اکنون با توجه به اقدامات انجام شده سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مقدمات برگزاری مجامع را انجام دادند و به نظر می‌رسد آمادگی لازم را برای برگزاری مجامع داشته باشند.

واریز سود سهام عدالت تا پایان آذر 1401 ؛ شرط فروش سهام عدالت مشخص شد
واریز سود سهام عدالت تا پایان آذر 1401

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه تاکید کرد: «از اول اسفند سال گذشته که شورای‌عالی بورس مصوب کرد نماد شرکت‌های استانی بسته بماند، این مصوبه همچنان به قوت خود باقی است و تا زمانی که مجوز بازگشایی این نمادها قبل یا بعد از برگزاری مجامع صادر نشود، نمادهای مذکور باز نمی‌شوند». حدادی با بیان اینکه شورای‌عالی بورس نهادی است که باید مجوز برگزاری یا بازگشایی نمادها را صادر کند، گفت:

تاکنون این اقدام انجام نشده است؛ اما امیدواریم که این موضوع تا ماه آینده به جمع‌بندی برسد.

رئیس صندوق تثبیت بازار سرمایه به فروش سهام عدالت برای سهامداران عدالت با روش مدیریت مستقیم گفت: تصمیم‌گیری در این زمینه وابسته به نظر شورای‌عالی بورس است که شامل حدود ۱۹ میلیون سهامدار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد واریز سود سهام عدالت تا پایان آذر 1401 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید