0

واردات کیا سلتوس 2023 توسط کوشا خودرو تایید شد [+ قیمت و مشخصات فنی]

واردات کیا سلتوس 2023 توسط کوشا خودرو تایید شد [+ قیمت و مشخصات فنی]
بازدید 146


با توجه به سقف قیمت تعیین شده برای واردات، گزینه‌های واردات کمی محدود هستند. اما احتمال واردات کیا سلتوس 2023 توسط کوشا خودرو وجود دارد.

با توجه به معرفی کوشا خودرو به عنوان نمایندگی رسمی کیا در ایران، این گروه صنعتی در اندیشه وارد کردن شماری از محصولات جدید برند کره‌ای به ایران است. پیش از این واردات کیا سراتو 2023 تایید شده و حالا به نظر می‌رسد کیا سلتوس 2023 یکی دیگر از گزینه‌های مدنظر کوشا خودرو برای واردات باشد.

بیشتر بخوانید: واردات خودروهای اشکودا به ایران قطعی شد؛ آغاز تبلیغات بنری در سطح تهران

واردات کیا سلتوس 2023

بعد از ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو و بعد از معرفی شرکت‌های مجاز برای واردات خودرو، مشخص شد که برند کوشا خودرو قرار است واردکننده محصولات کیا به ایران باشد. پس از این ماجرا هم بنرهای تبلیغاتی محصولات کیا توسط این شرکت در سطح شهر تخران نصب شد و عملا تایید شد که برخی محصولات کیا به زودی به بازار ایران وارد خواهند شد. با توجه به آیین‌نامه واردات و سقف قیمتی که در نظر گرفته شده، یکی از جدی‌ترین گزینه‌های واردات، کیا سلتوس 2023 است.

واردات کیا سلتوس 2023 توسط کوشا خودرو تایید شد [+ قیمت و مشخصات فنی]

کیا سلتوس یک کراس اوور ساب کامپکت است که اولین بار در سال 2019 معرفی شد. این محصول در سبد محصولات کیا بالاتر از کیا سول و سونت و پایین‌تر از اسپورتیج جا گرفته است. سلتوس یک محصول استراتژیک برای کیا است، بدان معنا که در عموم بازارهای هدف این کمپانی نام ان به چشم می‌خورد. همین موضوع سبب شده سلتوس را در بازارهای مختلف با مشخصات متفاوتی ببینیم. برای مثال سلتوس بازار آمریکا با استرالیا یا هند متفاوت است. در چین هم نسخه خاصی از سلتوس با نام KX3 عرضه می‌شود.

لازم به ذکر است که نام این محصول از اسطوره های یونان باستان (پسر هرکیولس) گرفته شده و مدلی از کمپانی کیا است که بازار هدف، جوانانی را دنبال می کند که خودرویی اقتصادی می خواهند. اما حالا که بحث واردات کیا سلتوس 2023 جدی شده، در ادامه نگاهی داریم به مشخصات و قیمت احتمالی این محصول در بازار ایران.

بیشتر بخوانید: مانع اصلی واردات خودرو مشخص شد

طراحی کیا سلتوس 2023

کار را با طراحی کیا سلتوس 2023 آغاز می‌کنیم. طراحی این کراس اوور کیا ساده‌تر از مدل رده‌بالای اسپورتیج است. البته این سادگی هم مشخصا مربوط به اقتصادی بودن این مدل است. در نمای جلویی این محصول سبک خاص طراحی‌های کیا به چشم می‌خورد که به تایگر نوز معروف شده و به نوعی شناسنامه طراحی محصولات کیا به شمار می‌رود.

واردات کیا سلتوس 2023 توسط کوشا خودرو تایید شد [+ قیمت و مشخصات فنی]
واردات کیا سلتوس 2023 توسط کوشا خودرو تایید شد

چراغ‌ها کشیده طراحی شده و قطعات کرومی را در حاشیه جلوپنجره و سپر می‌بینیم که سبب شده این محصول چهره‌ای چابک‌تر داشته باشد. دور تا دور این محصول را فلاپ‌های مشکی رنگ پوشانده که سبب شده چهره اسپرت‌تری را در سلتوس 2023 شاهد باشیم.

در نمای عقب هم چراغ‌ها کشیده شده و دو چراغ به وسیله یک قطعه کرومی به هم وصل شده‌اند. رنگ سقف، ستون و چراغ‌ها با بدنه متفاوت است و سپر عقب هم مشکی رنگ طراحی شده است. دیفیوزر نقره‌ای رنگ طراحی شده و با المان‌های جلو هماهنگ است و در مجموع، این محصول طراحی یک کراس اوور اقتصادی خوب را ارائه می‌دهد اما طبیعتا مانند اسپورتیج یا کیا K5 نیست.

مشخصات فنی کیا سلتوس 2023

همانطور که گفتیم، کیا سلتوس 2023 در بازارهای مختلف با مشخصات فنی متفاوتی عرضه می‌شود. پیشرانه ۱.۶ تنفس طبیعی، توربو GDi و ۲ لیتری برای این خودرو در بازارهای هدف در نظر گرفته شده است، اما اگر مبنای واردات را بازار حاشیه خلیج فارس در نظر بگیریم، این کراس اوور با پیشرانه ۱.۶ لیتر تنفس طبیعی به ایران می آید که توان تولید نهایت قدرت ۱۲۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۵۱ نیوتن متر را دارد.

واردات کیا سلتوس 2023 توسط کوشا خودرو تایید شد [+ قیمت و مشخصات فنی]
واردات کیا سلتوس 2023

قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته AT به چرخ های جلو منتقل می شود.  مصرف سوخت در این کراس اوور ساب کامپکت ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و نهایت سرعت در آن به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. پس کیا سلتوس 2023 مشخصات فنی عجیب و غریبی ندارد و نباید انتظار شتاب‌گیری آن‌چنانی از آن داشته باشیم. سلتوس صرفا یک کراس اوور کوچک اقتصادی است که طراحی مدرنی دارد و از سازنده آن از چینی های حاضر در بازار معتبرتر است.

امکانات کیا سلتوس 2023

واردات کیا سلتوس 2023 توسط کوشا خودرو تایید شد [+ قیمت و مشخصات فنی]

از آنجایی که این محصول یک خودرو اقتصادی است، طراحی داخلی آن هم بسیار ساده است. در زمینه آپشن‌ها هم خبری از قابلیت‌های عجیب در سلتوس 2023 نیست. اجزای داخلی مشکی رنگ‌ طراحی شده‌ و نمایشگر لمسی در وسط تعبیه شده است.

درون کابین، قطعات پلاستیکی زیادی را در درب‌ها و داشبورد می‌بینیم که همین سبب شده بسیاری از بررسی‌های خارجی، این محصول را یکی از خودروهای ضعیف کیا نام ببرند.

در نسخه فول آپشن کیا سلتوس 2023 نیز امکاناتی چون کروز کنترل، کلاستر نیمه دیجیتال، تهیوه اتوماتیک، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، دریچه تهویه عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور و باران، شارژ وایرلس، انتخاب حالت رانندگی و مواردی از این دست را می‌بینیم که البته باید دید با توجه به محدودیت‌های قیمتی در واردات،‌ در چه نسخه‌ای و با چه امکاناتی به ایران وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: احتمال ممنوعیت واردات خودرو چینی ؛ چرخش چینی‌ها کار دست بازار خودرو ایران می‌دهد؟

عرضه و قیمت کیا سلتوس 2023

از آنجا که بیلبوردهای تبلیغاتی کوشا خودرو با تصاویر کیا سراتو در تهران نصب شده، به نظر می‌رسد سراتو اولویت بیشتری برای واردات داشته باشد. اما احتمالا سراتو تنها گزینه وارداتی کوشا خودرو نیست و بعد از آن نوبت به محصولاتی چون سلتوس و غیره می‌رسد. پس احتمالا اواخر سال جاری و یا اوایل سال آینده شمسی،‌ کیا سلتوس 2023 را در ایران خواهیم دید.

واردات کیا سلتوس 2023 توسط کوشا خودرو تایید شد [+ قیمت و مشخصات فنی]

سلتوس در بازارهای حاشیه خلیج فارس در بازه قیمتی 19 تا 25 هزار یورو عرضه می‌شود. نسخه 25 هزار یورویی همان نسخه GT است که جذاب‌ترین نسخه آن هم محسوب می‌شود اما با توجه به برچسب قیمتی بالای 20 هزار یورویی‌اش بعید است وارد ایران شود.

نسخه پایه سلتوس 2023 اما حدود 800 میلیون تومان ارزش ریالی دارد و با در نظر گفتن تعرفه‌ها و هزینه‌های واردات انتظار می‌رود بعد از واردات با قیمتی در حدود 1 میلیارد و 300 میلیون تومان در بورس کالا عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات کیا سلتوس 2023 توسط کوشا خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید