0

واردات کیا سراتو 2022 به ایران توسط سایپا [+ مشخصات فنی و قیمت کیا سراتو 2022 جدید]

واردات کیا سراتو 2022 به ایران توسط سایپا تایید شد
بازدید 148


واردات کیا سراتو 2022 به ایران یکی از گزینه‌های وارداتی احتمالی سایپا است. اما خودرو جدید کره‌ای‌ها چه ویژگی‌ها و قیمتی دارد؟ با ما همراه باشید.

سرفصل مطالب:

بیشتر بخوانید:

واردات کیا سراتو 2022 به ایران

گرچه هیچ قطعیتی در بحث واردات خودرو در کار نیست، اما شاید تا یکی دو ماه دیگر اولین خودروهای وارداتی به گمرک برسند. اخیرا حتی اعلام شده که سایپا تصمیم دارد کیا سراتو 2022 را وارد ایران کند و حتی این موضوع را با وزارت صمت در میان گذاشته است.

واردات کیا سراتو 2022 به ایران توسط سایپا تایید شد
واردات کیا سراتو جدید 2022 به ایران توسط سایپا

در حال حاضر انتظار می‌رود اولین خودروهای وارداتی اوایل آذر ماه به کشور برسند. همانطور که احتمالا می‌دانید آیین‌نامه واردات خودرو چندی پیش منتشر شد و بعد از انتقادات فراوانی که به آن وارد شد، نهایتا با اصلاح بار دیگر منتشر شد. چند روز پیش هم لیست شرکت های واردکننده خودرو منتشر شد. حالا سایپا علاقه خود برای واردات خودروی خارجی به کشور را اعلام کرده و یکی از جدی‌ترین گزینه‌های سایپا، کیا سراتو 2022 است.

مشخصات فنی کیا سراتو 2022

درباره مشخصات فنی کیا سراتو 2022 باید گفت که شرکت کره‌ای این خودرو را با اسامی مختلفی راهی بازارهای جهانی کرده است. برای مثال نام این محصول در آمریکا فورته، در کره K3، در چین شوما و در استرالیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین همان سراتو است.

سراتو 2022 در سه کلاس بدنه سدان، کوپه و هاچ بک تولید و عرضه می‌شود و بازار ما با نسخه سدان این محصول آشنا است. نسل دوم این خودرو به صورت وارداتی به مشتریان تحویل داده شد و سپس بعد از چند سال شرکت سایپا تصمیم به مونتاژ آن گرفت. تازه قرار بود که نسل جدید این خودرو توسط سایپا مونتاژ شود که برجام لغو شد و شرکت کیا بار سفر را از کشورمان بست.

واردات کیا سراتو 2022 به ایران توسط سایپا تایید شد
کیا سراتو 2022

زمانی که سایپا مونتاژ کیا نسل دوم را بر عهده گرفته بود، نسل سوم آن به صورت وارداتی وارد بازار شد و همه این‌ها باعث شد ایرانی‌ها با کیا سراتو به طور کامل آشنا شوند.

سراتو یکی از مهمترین نمایندگان خودروساز کره‌ای در بازارهای خاورمیانه و حاشیه خلیج فارس است. در نسل جدید این محصول بهبود خاصی حاصل نشده و پیشرانه‌های نسل قبلی به کار رفته‌اند.

زیر کاپوت تیپ پایه و میانی سراتو ۲۰۲۲ پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی خوابیده که می‌تواند قدرت ۱۲۶ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر را تولید کند. علاوه بر این تیپ فول آپشن این محصول کره‌ای مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتن‌متر را تولید کند. همچنین نیروی محرکه از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال می‌یابد.

قیمت کیا سراتو 2022 در ایران

درباره قیمت کیا سراتو 2022 باید گفت که در حال حاضر این محصول در کشورهایی مانند عربستان، امارات و قطر با قیمت 59.900 تا 78000 درهم به فروش می‌رسد که چیزی معادل 16 تا 21 هزار یورو است. با این حساب، امکان واردات نسخه فول‌آپشن این خودرو به ایران وجود ندارد چراکه از سقف 20 هزار یورویی واردات فراتر می‌رود.

با این وجود نسخه‌های پایه و میانی کیا می‌توانند وارد کشور شوند. قیمت سراتو 2022 در ایران در صورت واردات به کشور چیزی بین 528 تا 660 میلیون خواهد بود، ولی به نظر می‌رسد با احتساب مالیات به بالای 1 میلیارد و 200 میلیون برسد.

بیشتر بخوانید:

  • نظر شما در خصوص واردات کیا سراتو 2022 به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید