0

واردات رنو از هند قطعی شده اما چالش‌هایی دارد!

واردات رنو از هند قطعی شده اما چالش‌هایی دارد!
بازدید 178


دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت، واردات رنو از هند قطعی شده است اما چالش‌ها و موانعی در مسیر واردات وجود دارد.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو، پس از اعلام خبر واردات رنو و ذکر موانع موجود در این مسیر گفته، رایزنی‌های اولیه خودروسازان، مخصوصا ایران خودرو که بر روی رنو کوئید فعالیت دارد، درباره واردات رنو از هند آغار شده است.

آرون گروپس

بیشتر بخوانید: اعتراف وزارت صمت به قیمت غیرواقعی خودروهای مونتاژ داخل ؛ قیمت‌ها کاهش می‌یابد؟

واردات رنو از هند

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، از شروع رایزنی‌های اولیه خودروسازان در مورد واردات رنو از هند خبر داد. او می‌گوید: «با دستورالعمل فعلی واردات خودرو، بخش خصوصی هیچ انگیزه‌ای برای واردات خودرو ندارد. در این دستورالعمل اشاره‌ای به نرخ سود، نحوه فروش و موارد مهم دیگر نشده است».

به گفته دادفر دشواری‌های زیادی در مسیر واردات خودرو برای بخش خصوصی وجود دارد. یکی از مشکلات موجود در این زمینه، شرط فروش خودروهای وارداتی در بورس کالا است. همچنین امور مربوط به این خودروها، باید توسط کارگروه‌های خاص انجام بگیرد.

واردات رنو از هند قطعی شده اما چالش‌هایی دارد!

با این شرایط امکان ورود به این حوزه، فقط برای خودروسازان دولتی مانند ایران خودرو و سایپا فراهم خواهد بود. محدودیت تعداد واردات نیز از دیگر مشکلات موجود در این زمینه است. همه این دلایل دست به دست هم داده‌اند تا ورود بخش خصوصی به این بازار را سخت‌تر کنند. مهدی دادفر ادامه داد می‌دهد:

قیمت نهایی خودرو وارداتی حداقل 600 میلیون خواهد بود که این مبلغ، نمی‌تواند مشکلات بازار را را حل کرده و به تحقق اهداف دولت کمک کند. با این مبلغ، روند گرانی خودرو ادامه خواهد داشت.

علاوه بر همه این موارد، شرط واردات خودرو در محدوده قیمت 10 تا 20 هزار دلاری با شرط رعایت استانداردهای 85گانه سازمان استاندارد نیز وجود ندارد.

بنابر گفته دادفر، فعالان حوزه واردات خودرو باید بدون محدودیت در سقف و قیمت، به واردات خودرو بپردازند، اما محدودیت‌های موجود در واردات خودرو، باعث تبدیل شدن قیمت خودروی 500 میلیونی به 3 میلیاردی شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات رنو از هند چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید