0

هوش مصنوعی MusicLM گوگل از هر متنی موسیقی می‌سازد

هوش مصنوعی MusicLM گوگل از هر متنی موسیقی می‌سازد
بازدید 64


هوش مصنوعی MusicLM گوگل یک قابلیت جالب در زمینه خلق موسیقی از هر نوع متنی دارد. بنابراین با هر متن توصیفی امکان ایجاد موسیقی وجود خواهد داشت.

این روزها هوش مصنوعی در بسیاری از بخش‌ها تفاوت ایجاد کرده است. احتمالاً قدم بعدی این تکنولوژی دنیای موسیقی باشد. اخیراً گزارش‌هایی از توانایی‌های هوش مصنوعی MusicLM گوگل منتشر شده که حاکی از امکان تولید موسیقی با یک متن ساده در هر ژانری است. آموزش مدل هوش مصنوعی گوگل با 280 هزار ساعت موسیقی صورت گرفته تا امکان ساخت آهنگ با تنوع و عمقی بالا را فراهم سازد.

کریپتال گلوبال

البته MusicLM هم مانند کلیه هوش مصنوعی‌های زایا دارای مشکلات خاص خود است. به عنوان نمونه، برخی از ترکیب‌های صوتی آن بسیار عجیب‌وغریب‌ به‌گوش می‌رسند و برخی از ووکال‌ها هم قابلیت تشخیص ندارند. ولی به هر حال خروجی کار از آنچه احتمالاً مورد انتظار بوده، بهتر از آب در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: چت بات ChatGPT در آزمون MBA با بالاترین نمره قبول شد!

قابلیت‌های هوش مصنوعی MusicLM گوگل

در چند وقت اخیر به‌خصوص با عرضه عمومی چت‌بات ChatGPT، هوش مصنوعی به امری پرسروصدا در رسانه‌ها تبدیل شده و بحث‌های مهمی را در این حوزه شکل داده است.

مدل Music LM گوگل علاوه بر توانایی ترکیب ژانرها و آلات موسیقی با یکدیگر، قابلیت ساخت آهنگ از روی ایده‌های انتزاعی را هم دارد که عموماً درک آن‌ها برای کامپیوترها کار با دشواری روبرو بوده است. همچنین هوش مصنوعی گوگل امکان ساخت موسیقی مبتنی بر زمزمه، سوت‌زدن یا توصیف یک نقاشی را هم دارد. این نرم‌افزار در حالتی موسوم به داستان‌گویی می‌تواند چندین توصیف مختلف را با هم پیوند زده تا یک مجموعه موسیقی متن یا یک DJ Set خلق کند.

هوش مصنوعی MusicLM گوگل

در حال حاضر هنوز گوگل اقدام به انتشار این هوش مصنوعی نکرده و به‌نظر هم شاهد عرضه آن به این زودی‌ها نخواهیم بود. MusicLM مثل سایر هوش مصنوعی‌های این شرکت فعلاً عرضه عمومی نخواهد شد و دلیل اصلی این موضوع هم به مسائل حق نشر یا کپی‌رایت مربوط است. ظاهراً حدود یک درصد از موسیقی‌های استفاده‌شده جهت اجرای فرایند آموزش این مدل حق کپی‌رایت را داشته‌اند.

بنابراین با وجود ابهامات فراوان در موضوع کسب مجوز جهت استفاده از این آهنگ‌ها در مدل‌های هوش مصنوعی، اما در وایت‌پیپری از «اریک سانری» (عضو کنونی انجمن ناشران موسیقی) در سال 2021 ادعا شده که کار خروجی این سیستم‌های هوش مصنوعی به اندازه لازم دارای نشانه‌هایی از آهنگ‌های مرجع بوده که به نوعی نقض‌کننده کپی‌رایت در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره هوش مصنوعی MusicLM گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید