0

هوش مصنوعی چند صد میلیون نفر را بیکار می‌کند؟

تصویر پیدا نشد !
بازدید 32

[ad_1]

موسسه گلدمن ساکس پیش بینی کرده است که ۳۰۰ میلیون نفر در جهان به خاطر هوش مصنوعی شغل خود را از دست بدهند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از زد دی نت، طبق گزارش تحقیقاتی این موسسه مالی اعتباری، هوش مصنوعی می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا با خودکار کردن فرآیندهای خاص، هزینه‌ها را کاهش داده و شرکت‌ها را برای رشد کسب‌وکار خود آزاد کنند.

بر این اساس، هوش مصنوعی می تواند ۲۵ درصد کل بازار کار را خودکار کند، اما می تواند ۴۶ درصد از وظایف مشاغل اداری، ۴۴ درصد مشاغل قانونی و ۳۷ درصد از مشاغل معماری و مهندسی را خودکار کند.

البته، هوش مصنوعی کمترین تهدید را برای مشاغل پرکار مانند ساخت و ساز (۶٪)، نصب و تعمیر (۴٪) و تعمیر و نگهداری (۱٪) دارد.

این مطالعه همچنین نتیجه می‌گیرد که ۱۸ درصد از نیروی کار جهانی می تواند با هوش مصنوعی خودکار شود و در کشورهایی مانند ایالات متحده، بریتانیا، ژاپن و هنگ کنگ، بیش از ۲۸ درصد از نیروی کار این کشورها می‌تواند با هوش مصنوعی خودکار شود.

با این حال، این مطالعه پتانسیل یک رابطه متوازن و سودمند متقابل بین کارگران و هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

این مطالعه دارد مشاغلی که تا حدی در معرض اتوماسیون هستند، از اوقات فراغت خود برای افزایش بهره وری خود در محل کار استفاده می کنند.

اما اگر نگران غصب شدن شغلتان توسط هوش مصنوعی هستید، گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند که کارگران آواره در مشاغلی که در نتیجه مستقیم پذیرش گسترده هوش مصنوعی پدیدار می‌شوند، دوباره استخدام می‌شوند.

به این فکر کنید که چگونه نوآوری‌ها در حوزه فناوری اطلاعات باعث ایجاد تقاضا برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار شد و با افزایش درآمد، مستقیماً نیاز به آموزش را افزایش داد، که باعث ایجاد تقاضا برای متخصصان آموزش عالی شد.

این یک اثر دومینویی است، اما با این وجود یک اثر هشدار دهنده است.

پتانسیل هوش مصنوعی برای جابجایی ۳۰۰ میلیون شغل یک نگرانی اصلی برای کارگران و غول‌های فناوری شده است.

هفته گذشته، شخصیت‌های برجسته مانند استیو وزنیاک، ریچل برانسون و ایلان ماسک، نامه‌ای سرگشاده برای توقف آزمایش‌های هوش مصنوعی امضا کردند.

این نامه از ترس این است که توسعه هوش مصنوعی برای انسان ها خیلی سریع پیش می‌رود و می تواند جامعه ما را آنطور که می‌شناسیم سرنگون کند.

ماه گذشته، اتاق بازرگانی ایالات متحده خواستار مقررات شدید هوش مصنوعی در سطح فدرال برای تضمین امنیت شغلی، ملی و اقتصادی شد.

هوش مصنوعی مولد مسلماً متحول‌ترین فناوری است که بشر در مدت زمان طولانی ایجاد کرده است و اگرچه چت ربات‌های چشمگیر فاقد هوش واقعی هستند، اما این فناوری هر روز جهان ما را تغییر می دهد.

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید