0

هوش مصنوعی متا (seamless communications) با قابلیت ترجمه آنی زبان‌های مختلف معرفی شد

هوش مصنوعی متا (seamless communications) با قابلیت ترجمه آنی زبان‌های مختلف معرفی شد
بازدید 35

[ad_1]

متا هوش مصنوعی خود seamless communication را معرفی کرده است. هوش مصنوعی متا می‌تواند زبان‌های مختلف را در لحظه ترجمه کند.

هوش مصنوعی مترجم متا به نامseamless communications سه نسخه قبلی این شرکت یعنی SeamlessExpressive ،SeamlessStreaming و SeamlessM4T v2 را در یک سیستم واحد با یکدیگر تلفیق می‌کند و با ترجمه آنی زبان‌های مختلف، باعث می‌شود تا ارتباط زبان‌ها ساده‌تر و بهتر شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


هوش مصنوعی متا می‌تواند زبان‌های مختلف را در لحظه ترجمه کند

براساس مقاله تحقیقاتی متا، Seamless «اولین سیستم در دسترس عموم است که ارتباطات کلامی بین‌زبانی را در لحظه فراهم می‌کند.» محققان نیز معتقدند که seamless communication اولین مدلی است که می‌تواند نزدیک صد زبان را در لحظه به حالت گفتاری و نوشتاری ترجمه کند.

هوش مصنوعی متا
هوش مصنوعی متا

Seamless با ترکیب سه مدل شبکه عصبی دیگر هوش مصنوعی  متا این قابلیت را دارد که با حفظ سبک آوایی عواطف و صدای گوینده نزدیک به 100زبان را به حالت گفتاری و نوشتاری در لحظه ترجمه همچنین ادعا کرده که SeamlessStreaming ترجمه تقریباً هم‌زمان با تنها دو ثانیه تأخیر را امکان‌پذیر می‌کند.

متا در SeamlessExpressive روی حفظ سبک آوا و تفاوت‌های ظریف احساسی صدای گوینده در هنگام ترجمه تمرکز کرده است. در مقاله این شرکت آمده: «ترجمه‌ها باید ظرافت‌های بیان انسان را شامل شوند. درحالی‌که ابزارهای ترجمه موجود در ضبط محتوای یک مکالمه مهارت دارند، اما معمولاً برای خروجی خود به سیستم‌های تبدیل متن به گفتار رباتیک و یکنواخت متکی هستند.»

به نظر می‌رسد Seamless communications با توانایی آنی 100 زبان در لحظه رابطه ساده‌تری میان زبان‌ها برقرار می‌کند و به عنوان یک مترجم در اختیار عموم کاربران قرار گرفته است.

محققان متا درنهایت به‌عنوان نتیجه‌گیری می‌گویند: «درمجموع، Seamless نگاهی محوری به اساس فنی موردنیاز برای تبدیل مترجم جهانی گفتار از یک مفهوم علمی-تخیلی به یک فناوری واقعی به ما ارائه می‌کند. به‌طور کلی، تجربیات چندبُعدی که Seamless ممکن است ایجاد کند، می‌تواند منجر به تغییر فاز در نحوه انجام ارتباطات بین‌زبانی به کمک ماشین شود.»

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی هوش مصنوعی متا چیست؟  لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید