0

هوش مصنوعی متا با قابلیت ترجمه بیش از 200 زبان زنده دنیا به زودی ارائه می‌شود

هوش مصنوعی متا با قابلیت ترجمه بیش از 200 زبان زنده دنیا به زودی ارائه می‌شود
بازدید 181


مدل جدید هوش مصنوعی متا با قابلیت ترجمه بیش از 200 زبان زنده به زودی ارائه می‌شود. این مدل دقت و سرعت بی‌نظیری را در ترجمه ارائه می‌کند.

هوش مصنوعی جدید متا می‌تواند 200 زبان را به طور کامل و لحظه‌ای درک کرده و آن‌ها را با دقتی بی‌نظیر ترجمه کند. در حال حاضر در سراسر دنیا بیش از 7 هزار زبان زنده وجود دارد و آنطور که متا توضیح داده، قصد دارد همه آن‌ها را درک کند.

مستر بلیط

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چین با ذهن‌خوانی، وفاداری مقامات حزب کمونیست را ارزیابی می‌‌کند

هوش مصنوعی متا با قابلیت ترجمه بیش از 200 زبان زنده

متا از حدود 6 ماه پیش در حال توسعه پروژه جدیدی موسوم به NLLB با هدف درک همه زبان‌های مختلف بوده است. این شرکت اولین موفقیت این پروژه را با نام رسمی NLLB-200 اعلام کرد. این مدل هوش مصنوعی می‌تواند 200 زبان مختلف را درک کند، حتی زبان‌های کمتر شناخته‌شده‌ای مانند لائو و کامبا.

متا در پست وبلاگی که درباره موفقیت NLLB-200 منتشر کرده گفته که این محصول می‌تواند 55 زبان آفریقایی را کاملا درک و با بهترین نتایج ترجمه کند. این شرکت به عملکرد مدل هوش مصنوعی در معیار Flores-101 مباهات می‌کند. مدلی که به طور متوسط 44 درصد از دیگر مدل‌های پیشرفته موجود بهتر عمل می‌کند و بیش از 70 درصد از گویش‌های رایج آفریقایی و هندی را پوشش می‌دهد.

هوش مصنوعی متا با قابلیت ترجمه بیش از 200 زبان زنده دنیا به زودی ارائه می‌شود

در حال حاضر بسیاری از پیشرفته‌ترین مدل‌های ترجمه همزمان هوش مصنوعی، در ترجمه مدل‌هایی دو زبان غیرانگلیسی به هم مشکل دارند چراکه بسیاری از این سیستم‌ها تا حد زیادی به داده‌های اینترنتی متکی هستند که برای آموزش استفاده می‌شود.

متا مانند بسیاری از برنامه‌های هوش مصنوعی عمومی خود تصمیم گرفته که NLLB-200 را به طور متن باز ارائه کند و 200 هزار دلار کمک مالی نیز برای افراد و سازمان‌های غیرانتفاعی ارائه کند تا به توسعه برنامه‌های مبتنی بر این مدل مانند فیسبوک نیوز یا حتی اینستاگرام نیز کمک کنند. این شرکت در پستی وبلاگی نوشته:

تصور کنید که از گروه دلخواهتان در فیسبوک بازدید می‌کنید و به پستی با زبان لوگاندا (Luganda) مواجه می‌شوید. با استفاده از مدل هوش مصنوعی جدید متا، می‌توانید با یک کلید آن پست را به زبان مدنظرتان ترجمه کنید.

بیشتر بخوانید:

نظرات خود درباره هوش مصنوعی متا با قابلیت ترجمه بیش از 200 زبان زنده دنیا را با ما و دیگر کاربران مجله خبری آی تی و دیجیتال در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع: techradar

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید