0

هوش مصنوعی برنده یک جشنواره عکاسی در آمریکا شد!

هوش مصنوعی برنده یک جشنواره عکاسی در آمریکا شد!
بازدید 145


تصویر خلق شده توسط هوش مصنوعی برنده یک جشنواره عکاسی در آمریکا شد. این تصویر توسط یک هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی Midjourney ساخته شده است.

آبان تتر

در ماه‌های اخیر امکان خلق تصاویر زیبای هنری با ابزارهای هوش مصنوعی مانند DALL-E مردم دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. اخیراً هنرمندی به نام جیسون آلن که مدیرعامل شرکت سازنده بازی‌های رومیزی Incarnate Games بوده، تصویری تحت عنوان Théåtre D’opéra Spatial با استفاده از موتور هوش مصنوعی Midjourney خلق کرده است.

او در این تصویر هنری، شخصی را با لباسی سفید، ایستاده در مقابل یک محفظه دایره‌ای شکل بسیار بزرگ و شبیه به یک پنجره نشان می‌دهد. آلن تصویر خود را به بخش هنرهای دیجیتال (Digital Arts/Digitally-Manipulated) مسابقه هنرهای زیبای ایالت کلرادو آمریکا ارسال کرده و مقام اول را در این مسابقات کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی transframer گوگل با یک عکس، ویدیو می‌سازد!

هوش مصنوعی برنده یک جشنواره عکاسی در آمریکا!

با وجود تمام انتقاداتی که به کار جیسون آلن شده، اما او ضمن حمایت از اثر خود، در اکانت دیسکوردش با نام کاربری Sincarnate اعلام کرد: «تصمیم گرفتم تا با استفاده از Midjourney به شیوه‌ای رقابتی دیدگاه خودم را بیان کنم. نمی‌توان بیشتر از این هیجان زده باشم که با قطعه مورد علاقه‌ام برنده شدم: Theatre d’Opera Spatial.»

او سپس ادعا می‌کند که 100 درصد این تصویر هنری را خودش ساخته و برای دستیابی به این اثر هفته‌های زیادی وقت برای آن صرف کرده است.

هوش مصنوعی برنده یک جشنواره عکاسی

ابزارهای تبدیل متن به تصویر هوش مصنوعی، اقدام به ساخت تصویری بر اساس دستورات متنی کاربران می‌کنند. این سیستم‌ها پیش از این در انحصار شرکت‌هایی همچون گوگل و OpenAI قرار داشت، اما در ماه‌های اخیر با پیشرفت این حوزه به طور فزاینده‌ای در اختیار عموم کاربران قرار گرفته‌اند.

هر چند که کار آلن مطابق تعریف دستورالعمل‌های مسابقه هنرهای زیبای ایالت کلرادو از هنرهای دیجیتال بوده، اما استفاده او از هوش مصنوعی در خلق این اثر هنری انتقاداتی نیز به همراه داشته است. تعریف هنرهای دیجیتال طبق این دستورالعمل عبارت است از: «عملی هنری که در آن از فناوری دیجیتال به عنوان بخشی از فرآیند خلاقانه استفاده شده».

همانطور که مشخص است کار آلن را نیز شامل می‌شود. اما سیستم هوش مصنوعی استفاده شده توسط آلن، به نام Midjourney، که یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ابزارها در این حوزه است و بیشتر برای شبیه‌سازی سبک‌های هنر دیجیتال معاصر استفاده می‌شود. بنابراین همین موضوع باعث انتقاد از کار جیسون آلن بوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد برنده شدن هوش مصنوعی در یک جشنواره عکاسی آمریکا چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را از مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید